کد مطلب: ۵۴۷۱۵۱

در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

پیش‌بینی بورس ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / اثرات مثبت مالیات بر عواید سرمایه بر بورس

پیش‌بینی بورس ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / اثرات مثبت مالیات بر عواید سرمایه بر بورس

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است؛ جریان نقدینگی در بازار سرمایه خوب نیست و نقطه روشنی برای بالا رفتن حجم معاملات و در نتیجه افزایش ارزش معاملات وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ارزش معاملات نسبت به روزهای گذشته حدود درصد کاهش یافته و عمده نمادهای شاخص‌ساز روندی منفی را داشتند.

نوید قدوسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار در شرایط فعلی مردد است. امروز و روز گذشته فشار فروش به دلیل روند مثبت روزهای قبل بوده است زیرا افراد به محض آنکه فرصت خروج را پیدا کردند اقدام به فروش سهام‌های خود کردند تا تامین وجه نقد کنند از طرف دیگر به دلیل تعطیلی‌های پیش‌ رو افراد به تعدیل و سبک کردن پرتفوی خود در دو روز گذشته کرده‌اند.

قدوسی در این باره افزود: عوامل ترید در بازار به لحاظ خارجی دو بعد انتخابات و مذاکرات برجام است و انعکاس این دو مساله بر تغییرات نرخ دلار نمایان شده و نوسانات لحظه‌ای نرخ دلار مانع تعادل در بازار شده است.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: جریان نقدینگی در بازار خوب نیست روزهای گذشته تزریق و جریان نقدینگی به بازار نسبتا وضعیت خوب و مناسبی را داشت اما به طور کلی معاملات پر حجمی را در بازار شاهد نیستیم.

وی درخصوص برگزاری جلسات میان سیاست‌گذاران بازار سرمایه و دولت گفت: در حال حاضر به دلیل فضای انتخاباتی و مشخص نبودن تصمصمیات اقتصادی دولت بعد جلساتی درباره بازار برگزار نمی‌شود اما اگر جلساتی هم برگزار شود چون به نتیجه‌ای نمی‌رسد بهتر اس تکه تشکیل نشود زیرا نه تنها تاثیری در روند بازار ندارند بلکه به تغییر جهت آن هم کمک می‌کنند.

وی در پایان درباره تاثیر مالیات بر عواید حاصل از سرمایه گفت: این موضوع فعلا در حد طرح در دستور کار مجلس قرار گرفته است و تا زمانی که کاغذبازی‌های اداری را طی کند زمان زیادی را برای اجرایی شدن باید بگذراند اما باید بدانیم که اگر این طرح بدون تغییرات به قانون تبدیل شود بر روی بازار سرمایه تاثیری مثبت خواهد گذاشت.

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خمحرکه ۱۰۰ ملیون خریدم الان ۱۲ ملیون پولم باقی مونده و صف فروش هست و به محض صف فروش باز میشه حقوقی شروع به فروش میکنه

    • Turk

      الکی ؟!!

  • محمد

    دوستان ،،، بورس این چیزیکه کارشناس گفته ،،،، وجود ندارد،، بورس توسط حقوقی ها کنترل میشه ودیگه هیچ

  • محمد

    فروختن توی این قیمت که اکثرا بالای ۸۰ درصد ضرر هستند هنر نیست و بنظرم با صبر حداقل نصف ضرر جبران خواهد شد

  • محمد

    من از مسوولین میخوام شاخص کل را دوباره بررسی کنند چون بنظرم‌ شاخص زیر یک میلیون هست چون پولی برام باقی نمونده است و در حال بدهی به شرکتها هستم و امکان دارد امروز و فردا بمن زنگ بزنند شما بدهکار شدید .

  • ناشناس

    بهتره دوستان واقع بین باشن هر موقع p/e سهام در محدوده زیر پنج باشه اونم سود عملیاتی اونوقته که بورس واسه سرمایه گذاری جذاب خواهد شد شپنای 600 تومنی وبملت 285 تومنی اواخر سال در دسترس خواهند بود شواهد نشون داده به اندازه موج اخر در شاخص اصلاح داریم

    • ناشناس

      پی به ای قانون ثابتی نداره و همیشه و همه جا یه عدد نیست عمو فقط از بورس همین رو بلدی؟!
      پی به ای فقط بر اساس سوده ولی عوامل دیگری مثل دارایی شرکت هم در ارزندگی سهام نقش دارند
      بله برای سهام سوددهی مهمه ولی همه چیز نیست
      وقتی میخوای یه ماشین مثلا بنز بخری و گرون میخری به ارزندگی اون بیشتر فکر میکنی و گرون میخری یا اینکه میتونی باهاش مسافر کرایه سوار کنی یا بری اسنپ ثبت نام کنی؟!
      اگه فقط به پول درآوردن بود پراید از بنز گرونتر بود

  • ناشناس

    به نظرم فعلا نقد باشید بهتره

  • ناشناس

    سهامدار عزیز نفروش آخه چطوری میتونی با این ضررها بفروشی .والا من موندم از برج پنج سال قبل تا الان مگه چقدر خریدید که تا الان دارید می‌فروشید ولی تموم نمیشه.

  • ناشناس

    کسی شماره بابای راحیل رو داره میخوام واسه امر خیر مزاحم بشم

    • طغرل

      داداش دیر رسیدی شوهرش داد و رفت

  • ناشناس

    تجارت نیوز؛
    تا زمانی که برخی از متضررین مردادماه صف فروش را رها نکنند بازار نوسانی ادامه می دهد.
    با توجه به کامنت ها، متاسفانه عده ای در بازار به فکر سود از طریق نوسانگیری هستند و برخی هم فکر می کنند که با ورود و خروج فست فودی، ضررهایشان جبران می شود، در حالی که این ایده اشتباه است و این افراد ممکن است دو روز سود کنند ولی در روز سوم به احتمال زیاد ضرر خواهند کرد مگر آن که خیلی حرفه ای باشند.
    بهترین راه حل جبران ضررها، نگاه سهام داری (یک سال به بالا) است و بس.
    شرکت ها پتانسیل بالایی دارند و با ورود به بازارهای جهانی و گسترش مبادلات تجاری و مالی با شرکای داخلی و خارجی، سوددهی آنها بالا رفته و ارزندگی سهام بیشتر می شود و سهام داران هم ان شاء ا… سود خوبی خواهند برد، ولی با افق دید طولانی مدت نه با نگاه فست فودی و کوتاه مدت.
    با توجه به رفتار هیجانی سهام داران باید دید فردا بازار به چه سمت و سویی می رود، به نظر می رسد، فردا هم اگر صف فروش همچنان بالا باشد بازار منفی خواهد بود ولی با توجه به رشد ۵۰ هزار واحدی شاخص کل در دو روز ابتدایی هفته، بازار در مجموع این هفته را مثبت به پایان برساند.

  • ناشناس

    ?بله نوسان گیری کار سختی است اگه بلد نباشی ضرر زیادی خواهید کرد? و اگه بلد باشی یکی از پرسودترین هاست ? واگرچند سال رها کنی قطعا سود میکنی?