کد مطلب: ۶۱۳۴۶۹

وضعیت نمادهای شاخص‌ساز بورس/ سبزی به بازار سهام برمی‌گردد؟

وضعیت نمادهای شاخص‌ساز بورس/ سبزی به بازار سهام برمی‌گردد؟

بازار سهام در ادامه روند منفی روزهای گذشته امروز نیز حدود ۱۳ هزار واحد افت در شاخص کل را شاهد بود. برخی از کارشناسان به بازگشت بازار در روز آینده امیدوارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در ادامه روند منفی روزهای گذشته امروز نیز حدود ۱۳ هزار واحد افت در شاخص کل را شاهد بود. برخی از کارشناسان به بازگشت بازار در روز آینده امیدوارند.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام در این خصوص گفت: بازار همچنان از عدم اعتماد و نبود نقدینگی رنج می‌برد. زمانی بود که بازار خبرهای منفی را می‌بلعید و هر سهمی را به هر قیمتی می‌خرید و حالا بورس به خبرهای مثبت بی‌اعتنا است.

وی ادامه داد: در بازارهای جهانی شاهد رشد ارزش کامودیتی‌ها هستیم. این موضوع می‌تواند نجات‌بخش بازار باشد. با توجه به این موضوع گروه‌های پالایشی و فلزات به خوبی حمایت شدند.

رئیسی عنوان کرد: گروه بانکی بی‌اعتنا به نرخ تسعیر ارز در نزدیکی حمایت شاخص این گروه معامله می‌شود. گروه خودرو نیز نشان داد حمایت ۱۸۵ هزار واحدی شاخص این گروه لیدرهای خودرویی را از سمت صف فروش برگرداند. این موضوع نشان از تقاضای قوی در قیمت‌های منفی دارد.

بازار تحت تاثیر چه عواملی است؟

این کارشناس تصریح کرد: با توجه به نوع معاملات اکثر سهم‌های بازار، برای فردا مثبت شدن شاخص محتمل است. تغییراتی نیز به لحاظ تکنیکالی در نمودار شاخص مشاهده می‌شود که سد حمایتی مهمی در محدوده یک میلیون و ۳۳۰ هزار را نشان می‌دهد. این عدد محتمل‌ترین نقطه بازگشت شاخص است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت نفت، افزایش قیمت‌های جهانی فلزات، تاثیر احتمالی توافق برجامی بر گروه‌های خودرو و بانک و تاثیر نرخ تسعیر ارز بر گروه بانکی از مهمترین پارامترهای تاثیرگذار بر بازار سهام است.

رئیسی اظهار کرد: از طرفی حجم پایین معاملات نشان می‌دهد که فروشنده قوی در بازار نمانده است. در حقیقت تمام پولی که سال ۹۹ وارد شده بود طبق آمار خارج شده است. در این مرحله برای شروع رشد نیاز به پول هست که تورم آن را در آینده نزدیک با خود خواهد آورد.

آخرین پیش‌بینی بازار سهام را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خوبه چند روز منفی
    خب یه روزم مثبت

  • ناشناس

    بعد دو سال مقاومت امروز خارج شدم خدا لعنتتتتان کند

  • حسن

    دقت کنید ایشون گفتند تمام پول وارد شده خارج شد!
    نه سهام دارانی که وارد شده بودند!
    راست میگه بنده خدا الان پول من خارج شده ولی خودم موندم!
    شما میدونی پول منو کی خارج کرده؟

    • مرید الحق

      خب واضح ومبرهن است آقا زاده های از ملت بهتران اما بدانید عدالت خدا ایجاب میکند در همین دنیا تقاص پس بدهند ودر قبر وقیامت حساب وکتاب سختی در پیشگاه خداوند متعال خواهند داشت

  • ناشناس

    ای بی انصاف من ماندم و جیب خالی ، پولم رفت .وجدان هم خوب چیزیه ، سهامداران ماندند پولشان رفت .

  • ناشناس

    کسی میدونه آیا ضرر هامون جبران میشه یا ن؟؟ بخدا خسته شدم دیگه

    • ناشناس

      صددرصد اگه به پولش نیاز نداری برو ۸ سال دیگه بیا سر وقتش به ازای هر ۱میلیون ۱میلیارد سود میکنی مطمئن باش فقط یک پروسه سهامدار زرنگ داره اونم اینه سهمی که داره رو حمایت میکنه و تعداد اون سهم شناورش کم میکنه هرچقدر سهام شناور کمتر بشه سود دهی بیشتر میشه

  • ناشناس

    خسته نشدید از کارشناسی و حرفهای تکراری و کلیشه ای ؟ هیچ امید وار نباشد برای فردا به نظر شاخص کل در کانال نزولی همچنان جا خوش کرده و در این هفته با برخورد به سقف کانال مجدد آهنگ ریزش را به سمت کف کانال پیش گرفته است. این بار باید انتظار ریزش شاخص برای حدود 8% یعنی تا محدوده 1250000 واحد را متصور باشیم. مگر اینکه در جنگ زرگری بزرگان یا همان مذاکرات هسته ای شاهد اتفاق غیر منتظره و زود هنگامی باشیم و زود تر از انتظار توافقاتی حاصل شود ، از قبیل آزاد سازی مطالبات ایران از کره جنوبی ولی خود این موضوع نیز اما و اگرهایی دارد مثلا اگر سایر بخش ها و سازمانها و ارگانها اجازه تزریق بخشی از این پول را به شریان صنعت و بازار سرمایه بدهند، آنگاه کمی جای امیدواری خواهد بود. ( لطفا یاد بگیریم امید بی خود و سراب نشان همدیگر ندهیم و واقع بین باشیم )

  • ناشناس

    بازار فعلا تحت تاثیر دستوره، و با این قیمت مفت بعضی از سهامها به قیمت چند سال قبل و شاخص سازی الکی که واقعی زیر یک میلیون هست با یک دستور اوکی میشود فعلا حقوقی ها مفت در حال خرید هستن اگر دستور صادر شود با مثبت کردن دو سهم فولاد یا خودرو بازار مثبت خواهد شد

  • کارشناس

    یه نیم نگاهی به حجمهای معاملات در سالهای قبل بندازید و ببینید چگونه بیسوادی اقتصادی یا بی تعصبی ویا …..میتواند در کمتر از یکسال اقتصاد یک کشور را به نابودی بکشاند!!! در نمادهایی که در یک روز کاری حجمهای 200 تا 800 میلیون سهم خریدو فروش میشد حالا در پایان روز 136 هزارتا و یا امثالهم حجم میخوره!!!!!!!!!!!

  • ناشناس

    شاخص صددرصد میره بالا بلاخره ادمهای زرنگ یا حقوقی های زرنگ سهم های ارزان بازار را جمع میکنند و سبب رشد خیلی زیاد اون سهم میشن الانم تمام نقدینگی رفته سمت دلار با تاخیر برمیگرده سمت بازار سرمایه موقعی که همه دارن میفروشند موقع خرید است

  • ناشناس

    الان اگه رئیس جمهور خودش فقط سرزده تو بورس نشان بده مطمئنم بازار برمیگرده من خواهش میکنم آقای رئیسی به خاطر همون یک رای که بنده به شما دادم یک سر تا بورس اوراق بهادار بیاید

    • ناشناس

      احسنت من هم خواهش میکنم جناب اقای رئیسی رئیس جمهور محترم یک سری به بورس بزنید

    • ناشناس

      التماس دعا

    • ناشناس

      یا حق ببینم میشه اقتصاد درست بشه از این سردر گمی نجات پیدا کنیم کشور به رشد اقتصادی برسه

    • ناشناس

      ایول اگه اتفاق بیفته که معرکه است خدایا خودت کمک کن

    • ناشناس

      یا حق برس به داد دل سهامدارها