کد مطلب: ۵۷۷۸۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس ۱۶ شهریور / گروه‌های کوچک پیشتازان بازار

پیش‌بینی بورس ۱۶ شهریور / گروه‌های کوچک پیشتازان بازار

امروز بازار سهام با روندی مثبت به پایان رسید. همچنین بیشتر نمادهای شاخص‌ساز و کوچک بازار هم در روندی تعادلی قرار گرفتند. روند بازار فردا به نظر کارشناسان بازار سرمایه چگونه است؟ 

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز بازار سهام با روندی مثبت به پایان رسید. همچنین بیشتر نمادهای شاخص‌ساز و کوچک بازار هم در روندی تعادلی قرار گرفتند. روند بازار فردا به نظر کارشناسان بازار سرمایه چگونه است؟

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار فردا به تجارت‌نیوز گفت: بازار کماکان با روند نوسانی که برای این هفته پیش‌بینی کرده بودیم ادامه مسیر خواهد و در انتهای بازار فردا با اتمام فروش‌های مورد نیاز برخی از معامله‌گران برای عرضه اولیه، نشانه‌هایی از بهبود معاملات به نفع خریداران مشهود می‌شود.

وی همچنین افزود: در سهام شاخص‌ساز و به طور خاص گروه‌های دلاری بازار، با توجه به انتظارات کاهشی (هرچند اندک) ،کماکان استقبال پایداری توسط معامله‌گران صورت نمی‌گیرد. گروه پالایشی البته با حمایت‌های دولتی وضعیت نسبی با ثبات‌تری دارد.
میرزایی در بخش دیگری گفت: همچنین انتظار می‌رود استقبال بازار کماکان به سمت گروه‌های کوچک و تورمی باشد که از آن جمله می‌توان به گروه‌های دارویی، غذایی و زراعت اشاره نمود. همچنین بازی بزرگان پس از شکست مقاومت ۱۶۰۰ شروع خواهد شد.

روز گذشته مهران فتحی، کارشناس بازار سرمایه هم درباره روند شاخص بورس گفت: شاخص کل بورس در حال حاضر به نقطه مقاومتی خود رسیده و اصلاح در آن دور از انتظار نبوده است. به طور کلی تا پایان این ماه رشد خاصی در بازار نداریم و گروه‌هایی که به نظر می‌رسد روند بهتری را در این روند اصلاحی دشته باشند سهم‌های کامودیتی محور و پتروشیمی‌ها هستند.

اما امروز با روند مثبت بازار ، انتظار می‌رود تا روزهای آینده هم روند بازار مثبت باشد و فشار عرضه‌ها کمتر. اما گمانه‌های مختلفی زده شده است مبنی بر اینکه ممکن است در روز قبل از آغاز عرضه اولیه هفته جاری بورس با فشار فروش مواجه شود.

احسان بیگی، کارشناس بازار سرمایه در این باره معتقد است: معمولا در روزهای قبل از عرضه اولیه، برای فراهم کردن نقدینگی مورد نیاز برای خرید عرضه جدید، بازار با فشار فروش مواجه می‌شده است. اما به واسطه ریزش شاخص کل بورس در سال گذشته و خروج بسیاری از حقیقی‌ها از بازار، فشار فروشی مثل گذشته را در بازار تجربه نخواهیم کرد.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جعفر

    هر روز لبنیات گران میشه چرا اینها سیر نمیشن سیرمونی ندارن از مرغ میپرن هویج بعدش کاهو بعدش موز کسی نیست پلوی اینها رو بگیره با تولید کم میخوان سود زیاد کنن

  • ناشناس

    برقی ها جا مونده از رشدن ،یه نگاهی بهش کنید

  • ناشناس

    فپنتا بی همتا بیشترین dps eps سود انباشته به ازای هر سهم بیشترین درآمد عملیاتی به ازای هر سهم بیشترین اموال تجدید ارزیابی نشده به ازای هر سهم
    کوچکترین شرکت از نظر تعداد سهام با بیشترین پتانسیل رشد که افزایش سرمایه سنگین دارد
    فپنتا را بخرید دوماه سهامداری کنید مطمن باشید بیشتر از رشد شاخص تو مدت مذکور سود خواهید کرد ???

  • عابد

    فردا حدودا چهار هزار میلیارد نقدینگی باید جابجایی گردد برای عرضه اولیه ،پس با معاملات که حدودا نه هزار میلیارد می‌باشد ،پس قاعدتاً نباید انتظار رشد نمادها برود،از طرفی اگر عرضه های اولیه نتواند نقدینگی به بورس بیاورد ،بعدا بورس دچار مشکل میشود و ریزش حتمی است ،بنابراین عرضه دو شرکت در یک روز ظاهراً اشتباه است اگر نقدینگی جدید وارد بورس نشه،اما چون هنوز شاخص به رنج قبلی باز نگشت پس نقدینگی راکد بسیار است ،من فردا بورس را مثبت پیش بینی می کنم

  • رضا

    اول میگن عرضه اولیه ۴میلیونی
    بعد که همه میریزن صف فروش و سهامشون رو میفروشن میگن به هر کد ۶۰۰ هزارتومن بیشتر نمیرسه????
    چقدر قشنگ ملت گول میخورن و سهامشون رو میفروشن????

  • ناشناس

    مردم فردا چهار میلیون نقد میشن نهایت ۵۰۰هزارتومان سهم بهشون میرسه در نتیجه حقوقی در کف قیمت از دست مردم سهام خارج میکند که در قیمت بالا بخودشان میفروشد

  • ناشناس

    نه واقعیت این است که پول‌مردم را خوردند رفت

  • ناشناس

    .بداد ما برسید..شاخص باد کردید الانم اصلاح ..ما که از پارسال کماکان منفی خوردیم کدوم حمایت..بازار بی صاحاب.

  • مال باخطه

    دوستان ببخشید می دونم بحث بورسه ولی من نشد با تقی تماس بگیرم اینه که اومدم اینجا بهش اس بدم تا ظهر بخونه….
    سلام پس کجائی نقی؟؟!! تقی شب بیا خونه مامانجون تنهاس کتابمم بیار خدا بیامرزه آقاجونو… فقط یادت نره مامانجون گفته برنج و لوبیا سفید با کوکو درست می کنم که نقی دوس داره پس یادت باشه شب حتماً بیا منم 10 اونجام تا صبح بشینم باهات صحبت دارم حسابی… قربونت حسن… راستی ی قابلمه هم بیار برا فردا ظهرت ببر…

  • ناشناس

    کارشناسی تون دقیقیا بر عکس ازآب در اومد . اینا شدن کارشناس