کد مطلب: ۶۲۴۴۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس ۱۷ بهمن ۱۴۰۰/ بورس مثبت می‌شود؟

پیش‌بینی بورس ۱۷ بهمن ۱۴۰۰/ بورس مثبت می‌شود؟

بورس امروز رشد سه هزار واحدی داشت و به محدوده یک میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که معاملات روز یکشنبه بازار سرمایه متعادل دنبال شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز شاخص کل بورس افزایش بیش سه هزار واحدی داشت و در نهایت به سطح یک میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن ۰٫۰۹ درصد افت کرد.

آنگونه که رویترز و آسوشیتدپرس گزارش داده‌اند آمریکا تحریم‌هایی که پیش از این روی برخی فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظیر پروژه اتمی بوشهر، نیروگاه آب سنگین اراک و تحقیقات هسته‌ای وضع کرده بود را لغو کرده است.

روزنامه لبنانی الاخبار، چاپ بیروت روز ادعا کرده که یک نشست امنیتی بلند پایه بین مسئولان ایران و آمریکا انجام شده. بر اساس اعلام این روزنامه محل این نشست در برلین بوده و هدف آن تسهیل توافق هسته‌ای است.

بر این اساس می‌توان گفت آنچه ظرف امروز و دو هفته قبل رخ داده، مقدمه مذاکرات هسته‌ای است و بیشتر شامل اقداماتی است که حسن نیت طرفین را ثابت کند. پس از آن احتمالا می‌توان امیدوار بود که تحریم‌های بانکی و نفتی ایران هم رفع شود.

معاملات بورس کم‌رونق می‌شود؟

یک کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: برای فردا معاملات نسبتا کم رمق و متعادلی را پیش‌بینی می‌کنم.

نیما میرزایی در این خصوص توضیح می‌دهد: علی رغم افت قیمت دلار ،ریزش شدید را برای سهام دلاری شاخص ساز متصور نیستم اولا به دلیل حمایت نسبتا محکم حقوقی‌ها و دوما با توجه به پیش‌خور شدن بخش عمده‌ای از هیجان فروش اینگونه سهم‌ها ناشی از توافق و افت دلار آزاد‌، در هفته‌های اخیر.

او همچنین می‌گوید: البته ناگفته نماند با توجه به روند با ثبات ارز نیما و رشد ادامه‌دار کامودیتی‌ها بازار نیز به این جمع‌بندی رسیده که سهم‌های سودساز از نظر بنیادی مشکلی ندارند.

به گفته میرزایی، گروه بانکی پس از اصلاحی اندک می‌تواند مجددا در کانون توجه خریداران و بازار قرار بگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.