کد مطلب: ۴۷۳۲۰۶

پیش‌بینی بورس ۲ هفته بعد / امیدواری به تداوم سبزپوشی بازار سهم

پیش‌بینی بورس 2 هفته بعد / امیدواری به تداوم سبزپوشی بازار سهم

چنانچه در 3 روز کاری دوشنبه تا چهارشنبه روند به مثبتی 2 روز پایانی هفته گذشته هم نباشد، جای نگرانی وجود ندارد و باید منتظر آغاز روند در ابتدای هفته آتی باشیم که به احتمال بسیار زیاد با فرض حفظ شرایط ثبات سیاسی، صعودی خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روز چهارشنبه اخیر شاهد صعود بیش از 68 هزار واحد و بازگشت به کانال 1.7 میلیون واحدی بودیم، معاملات روز چهارشنبه و پایان سبز بازار پس از روزهای قرمز و استرس‌زا به ویژه برای تازه‌واردان، نوید بازگشت به روندصعودی برای هفته آتی را داشت.

پایان معاملات در روز چهارشنبه هفته گذشته همزمان با شدت‌گیری نوسان در بازار ارز بود به طوری که نرخ فروش در صرافی بانک ملی به حدود 23 هزار تومان رسید و در بازار آزاد نیز در حوالی 24 هزار تومان معامله شد.

از طرفی در بازار جهانی سخنرانی رئیس فدرال رزرو سبب شد تا طلا سیر نزولی طی کند اما برخلاف کاهش قیمت جهانی طلا به دلیل تعطیلات ایام محرم طلا در بازار ایران افزایش یافت.

دو عامل دلار و طلا ، چنانچه تا پایان هفته جاری ادامه داشته باشند می‌توانند تاثیرات مثبتی بر بازار سهام ایفا کنند.

آیا قیمت سهام ارزنده شده است؟

از ابتدای سال 99 که بازار سهام بدون ترمز پیش رفت و سودهای قابل توجه به همراه داشت، به جز اصلاحاتی که در مرداد شاهد آن بودیم هیچ اصلاح قیمت دیگری رخ نداد. از این رو با توجه به کاهش قیمت‌های اخیر به نظر می‌رسد که سهم‌ها به مرحله ارزندگی رسیده باشند و برای خرید جذاب به نظر می‌رسند.

از طرفی آغاز پذیره‌نویسی صندوق «پالایشی یکم» سهام پرپتانسیل و بنیادی را جذاب کرده و بسیاری از کارشناسان بازار اعتقاد دارند که از اینجا به بعد مسیر سهام دارای پتانسیل از سایرین جدا خواهد شد و سهم‌های بدون پشتوانه دیگر گزینه خرید نخواهند بود.

بررسی اصلاح قیمتی از ابتدا

روند نزولی بازار از حدود 4 هفته پیش از صنایع کوچک آغاز شد و در دو هفته انتهایی به سهم‌های بزرگ رسید، از این رو می‌توان گفت تمامی بازار از کوچک تا بزرگ افت قیمتی را تجربه کردند و اصلاحی که تعدادی از فعالان و کارشناسان در انتظارش بودند ، رقم خورد.

اواسط هفته گذشته بود که حقوقی‌ها پا به عرصه حضور گذاشتند و با ورود آن‌ها روند بازار تغییر کرد. تغییر روند بازار در دو روز پایانی هفته گذشته و همزمانی آن با رشد قیمت دلار در بازار آزاد و هم‌چنین سامانه نیما ، می‌تواند روند مثبت بازار را تداوم بخشد و امیدواری به روزهای مثبت و صعودی را افزایش دهد.

در مجموع به نظر می‌رسد که هم‌اکنون بازار به یک ثبات نسبی رسیده باشد، در هفته جاری تنها 3 روز کاری خواهیم داشت از این رو نمی‌توان اظهار نظر قطعی درباره روند بازار داشت ، چنانچه در 3 روز کاری دوشنبه تا چهارشنبه روند به مثبتی 2 روز پایانی هفته گذشته هم نباشد، جای نگرانی وجود ندارد و باید منتظر آغاز روند در ابتدای هفته آتی باشیم که به احتمال بسیار زیاد با فرض حفظ شرایط ثبات سیاسی ، صعودی خواهد بود.

در مجموع اخبار رسمی در حوزه اقتصادی داخلی و خارجی و همچنین اخبار سیاسی همه حاکی از سیگنال‌های مثبت به بازار سهام است.

منبع: بااقتصاد

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش‌بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حمید خان

    دوستان اگه فردا تونستی خرید کنی بردی وگرنه دیگه حداقل تا ده روز نمیتونی خرید کنی همش صف خریده با وضعیت بازار دلار و طلا بازار سهام بشدت صعودی خواهد بود

  • طالبی.مشهد

    دوستان وعزیزان سهامدار
    درود
    اول بهتون خبرخوش بدم که انشاا..هر۳روز هفته بازار بورس مثبت وصعودی خواهد بود.
    دارادوم یاپالایش یکم تا۱۹شهریور فرصت دارد.
    اولا حتما روز آخرآنرابخرید.تاکمک به صعودی بودن بازار باشد.
    دوم.ازهمه مهمتر.بخاطرخرید پالایش یکم.سهام ارزشمنددارایکم رو اصلا نفروشید.
    چون همین الان ازپالایش یکم جذاب تروسودمندتره.
    ۳۵درصدزیرقیمت ناو،خریدوفروش میشه.
    درحال حاضرارزشمندترین سهام بورس دارایکم هست.روزی۱۰درصدبهتون سود میده.
    وهبچوقت هم صف فروش نشده.وهمیشه میتونید بفروشید وبازار واسه فروشش هرلحظه بخوان بهتون راه میده.
    قدرشوبدونین.وحتی یک سهم هم نفروشید.
    بیشتر سهام دارایکم دست حقیقی هاست.ودست حقوقی ها از آن کوتاه ست.وگرنه بازار دارایکم رو هم خراب میکردن.
    شادوموفق وپیروز وپرسودباشید.م.طالبی.مشهدمقدس.

  • ناشناس

    سهام بزرگ با خروج سرمایه ریزشی خواهند شد زیرا فقط نقدینگی بالا میتواند حجم مبنا آنها را پر کند و انعطاف پذیری و آستانه مقاومت کمتری در مقابل منفی شدن و حتی کاهش جریان نقدینگی دارند پس بعد از یکماه آینده در مورد ارزندگی چنین سهامی بیشتر فکر کنید

    • ناشناس

      بنظرم شکر بخور

    • ناشناس

      آقای با ادب خودت قند و نباتی شوکولاتی البته از نوع پر رنگش

    • ناشناس

      بپا رنگی نشی با ادب

  • ناشناس

    عیب ما اینه که هر چی مثل «شاخص کل» و «صف» که خودشون برامون شاخ کردن و وسیله رانت شده را خودمون هم بهش شاخو و برگ میدیم بعد میگیم دخالت شده دستوریه. شاخص ساز و غیر شاخص ساز چیه اصلا شاخص کل من در آوردی و حجم مبنا کجای دنیا هست که خودمون رو تو قید اینا گذاشتیم. صف یعنی چه؟ اگر محدودیت ۵ در صد صف بشه با ۲ درصد یا ۲۰ درصد فرقش چیه؟ اینها قراردادیه علمی و تحلیلی که نیست پس ارزش برای تصمیم گیری و معامله نداره. کسانی که زحمت آموزش و مطالعه معیارهای بنیادین و تکنیکال سهام و اقتصاد را بخود نمیدهند جذب این ظواهر آماری شدند اینها چیزی از ارزندگی و قیمت ذاتی سهم یا کلیت بورس و آینده و حتی حال آن نشان نمیدهند

  • ناشناس

    یک نشونی به عزیزان میدهم شاید دلالان و سفته بازان و آن‌هایی که به دلایلی با موجودیت بورس مخالفند خوششان نیاید چون دستشان رو میشود. و آن اینکه هر کی تو بورس گفت «همش یا بهیچ وجه» اینطوریه یا «صد درصد یا صفر درصد» بورس یا فلان سهم یا سهامها اونطوریه یا میشه. پس بخرید نخرید یا بفروشید نفروشید . اونم رو باد هوا .بدون هر دلیل منطقی آوردن .بدانید قصدش فریبه.

  • ناشناس

    تحلیل خوبی بود. ممنون

  • صادق

    بی شک تا اخر شهریور صعودیه ..فردا خرید کنید

    • ناشناس

      صددرصد

  • ناشناس

    هر کی« بدون منطق» میگه فلان دسته سهام خوبه که فقط من دارمو و میگم تحمل ظر بقیه رو هم نداره زبان توهین بجای عقل داره. ضرر که هیچی مرضم حقشه
    خودش جزو طوطیان شکرشکن شیرین گفتاره

  • زهرا

    درست میشه ،فقط صبور باشید همین.

  • حسین

    دولت همه چیرو مهندسی میکنه از لیگ برتر گرفته تا بورس. من دیگه خرید نمیکنم فقط منتظر فروشم.