کد مطلب: ۶۹۰۶۸۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس فردا / خوش‌بینی بازار سرمایه نسبت به برجام

پیش‌بینی بورس فردا / خوش‌بینی بازار سرمایه نسبت به برجام

شاخص کل بورس امروز به واسطه سیگنال مثبت برجام و قیمت‌های جهانی روند صعودی به خود گرفت، این روند در بازار سرمایه ادامه‌دار خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس امروز به واسطه سیگنال مثبت برجام و قیمت‌های جهانی روند صعودی به خود گرفت.

بورس امروز رشد ۱۸ هزار و ۶۳۶ واحدی معادل ۱٫۳ را تجربه کرد به و محدوده یک میلیون و ۴۶۷ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن رشد با رشد ۱٫۶۱ درصدی در محدوده ۳۹۵ واحدی ایستاد.شاخص کل فرابورس با صعودی ۱۱۳ واحد به تراز ۱۹ هزار و ۲۶۴ واحد رسید.

همچنین ارزش معاملات خرد به حدود دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید که بالاترین میزان در ۱۷ روز معاملاتی گذشته است. امروز حدود ۱۷۳ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شد تا طی چهار روز گذشته در دو روز شاهد ورود پول حقیقی باشیم. نکته مهم اینجاست که تا هفته گذشته حقیقی‌ها در ۳۵ روز متوالی پول از بازار خارج کرده بودند.

بورس چه مسیری به خود می‌گیرد؟

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بورس تهران تحت تاثیر برجام رشد کرده است. اگر خبرهای خوب و مثبتی در حوزه برجام بیایید سبزپوشی بازار ادامه‌دار خواهد بود. اگر خبرهای خوبی از مذاکرات نیاید، بورس دوباره واکنش منفی نشان می‌دهد و تمام مثبت‌های این چند روزه با یک روند منفی جبران می‌شود.

وی ادامه داد: بازار سرمایه به شدت منتظر اخبار برجامی است. یعنی مثبت بودن این چند روزه بورس به علت خوش‌بینی بورس نسبت به مذاکرات برجام است. اگر اخبار خوبی از برجام نرسد خوش‌بینی بازار تبدیل به بدبینی مطلق می‌شود. در این صورت تمامی سهم‌های بازار با فروش مواجه می‌شوند و بازار سرخ‌پوش می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مثبت بودن معاملات امروز گفت: ارزش معاملات امروز کم بود و علت مثبت بودن کاهش فشار فروش است؛ چرا که تقاضای قوی در بازار نیست.

به گفته این حق‌شناس، بورس در حال استقبال از مذاکرات برجام است. اگر اخبار خوبی از برجام نرسد، این استقبال تبدیل به بد‌بینی و منفی شدن بازار می‌شود.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خوش بینی چیه. خب اجرا میشه برجام و چقدر گفتم اجرا میشه در اوج بدبینی عمومی

  • امیر علی

    خداییش خود این کارشناس یه بار این متن بخونه. در یک متن کوتاه سه بار یه حرف را تکرار کرد. چرا آخه!!؟

  • حمید

    سلام .بورس همیشه یک الی دو روز مثبته باز وارد فاز منفی میشه وهرچی داده سه برابرش را پس می گیرد کاش یک هفته مداوم مثبت باشه الهی آمین البته اعتماد از بازار رفته مگه کم کم اگه دوباره بازار را منفی نکنن یه قوتی خواهد گرفت

  • محمد

    چرا رئیس جمهور روز اول گفت بورس را تقویت میکنم یک بار از آن تاریخ صحبتی نکرد اصلا نمی داند بورسی است یا نه

  • ناشناس

    تمام مثبت های این چند روزه😂😂😂

  • پيمان

    چرا از کارشناسان با اعتبار بیشتر و اجماع نظراتشان کمک نمی گیرید؟

  • مهدی

    سیگنال مثبت برجام؟؟؟ کدوم سیگنال مثبت؟؟؟ اصلاً مگه برجام چیز مثبتی هست که بخواد سیگنال مثبت به بورس بده؟؟؟!!! چرا هر چیزی رو بی دلیل به برجام ربط میدین؟
    بعد از این همه ریزش بورس یه روز بازار درست و حسابی مثبت شد باز اسم برجام رو کشیدن وسط! این برجام اگه قرار بود تاثیر مثبت داشته باشه تا حالا تاثیر خودشو میذاشت!
    بیچاره مردم که هم سرمایشون توی بورس دود شد و

  • ممد

    برجام مرده است اینقدر آن را بزرگ نکنید ودامن به این مسئله نزنید بازار هم این مسئله را پذیرفته اما عده ای همواره سعی دارند حیات بازار را به آن گره بزنند

  • ناشناس

    هروقت وبملت میخواد جون بگیره حقوقی اونقدر عرضه میکنه که نفس سهم می بره . ببینید دیروز حقوقی 225 میلیون برگه سهم معادل 69 درصد فروخته ! اگر به سابقه سهم نگاه کنید می بینید که این مهم اتفاقی نیست و هر وقت سهم می خواد رشد کنه ، حقوقی این رفتار رو تکرار می کنه .

  • ناشناس

    هر وقت حقوقی ها فروششان تمام شد بازار نزولی میشود اگر کانون حقیقی وجود داشت ومثل حقوقی ها متحد میشدند حقوقی ها باید از بازار فرا می کردند