خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۸۷۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کمبود شدید نقدینگی در بازار سهام/ روند منفی بورس ادامه‌دار است؟

کمبود شدید نقدینگی در بازار سهام/ روند منفی بورس ادامه‌دار است؟

امروز شاخص کل بورس محدوده ۱٫۴ میلیون واحد را از دست داد و وارد کانال ۱٫۳ میلیون واحدی شد. اما روند منفی بازار تا چه زمانی ادامه می‌یابد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس آخرین شنبه آبان ماه را با از دست دادن کانال ۱٫۴ میلیون واحدی به اتمام رساند. ریزش بیش از ۲۷ هزار واحدی در شاخص کل بورس در حالی رقم خورد که اکثر لیدرهای بازار تماما قرمزپوش بودند. اما این روند تا کجا ادامه دارد؟

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام گفت: برای فردا در ادامه بازار امروز انتظار کاهش حجم معاملات و قیمت‌ها را داریم. شاخص کل بورس مرز روانی ۱٫۴ میلیون واحدی را از دست داد. این موضوع می‌تواند یکی از عواملی باشد که روی بازار فردا تاثیر می‌گذارد.

وی افزود : هفته گذشته موضوعاتی در رابطه با بحث قیمت‌‌گذاری خودرو و این هفته هم قطع گاز فولادی‌ها مطرح شد. این عوامل باعث شده بازار سهام روند منفی داشته باشد. نکته اینجاست که خارج از حیطه بازار سرمایه وزارت‌خانه‌های صمت و نفت نیز با تصمیمات خود به بورس لطمه می‌زنند. این موضوع ابهامات در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۱را بیش از گذشته می‌کند و نگرانی فعالان بازار سرمایه را افزایش می‌دهد.

حدادی عنوان کرد: امیدواریم شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحد حمایت داشته باشد. در بازار سهام کمبود نقدینگی به شدت حس می شود و از طرفی افزایش نرخ بهره بین بانکی بر عدم ورود نقدینگی به بازار سرمایه افزوده است.

وی ادامه داد: در مجموع انتظار می‌رود در بازار فردا نوسانات منفی در نیمه اول و افزایش تقاضای غیر موثر در نیمه دوم را شاهد باشیم. این روند امیدی را برای بازار سرمایه در دوشنبه به وجود نمی‌آورد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شاخص بورس تا ۱۴۵۰ می رود و دوباره شروع به ریزش تا ۱۳۵۰ و دوباره تا ۱۴۵۰ بالا می رود و دوباره برمی گردد تا ۱۳۵۰، علت چیست؟؟؟؟؟؟
    در حال حاضر مثل گذشته نیست که تعداد سهام داران کم بود و سوددهی شرکت ها کفاف تعداد سهام دار را می داد، الان چندین میلیون کد سهام داری داریم، یک سوال، در این وضعیت سوددهی شرکت ها چقدر باید بالا باشد تا کفاف سود سالانه به ۵۰ میلیون سهام دار را بدهد؟؟؟؟؟؟
    حالا در نظر بگیریم که عده ای از سهام داران هم بخواهند دست به فروش هیجانی بزنند یا از بازار نوسانگیری هفتگی و … کنند، در چنین شرایطی خب معلوم است بورس حالت نوسانی به خود می گیرد.
    ولی اگر اکثریت سهام داران (به جزء افرادی که نیاز به فروش دارند) دید بلندمدت داشته باشند تا شرکت ها فرصت استفاده از پول های ورودی را به دست آورند قطعا بورس از این وضعیت الاکلنگی خارج می شود.
    درست است که فروش اوراق بنا به نظر برخی از کارشناسان باعث ریزش شاخص می شود ولی فروش اوراق که چیز نوعی نیست در تمام دولت ها و کشورها وجود دارد و نباید از فروش اوراق ترسید و وارد صف فروش شد و وضعیت ریزش شاخص را سرعت بخشید، چون هر چه این حالت الاکلنگی بیشتر ادامه دار شود ممکن است پول های هوشمند را به سمت سایر بازارها (طلا و دلار و مسکن و …) بکشاند و بازار را به رکود ببرد.
    دولت اوراق می فروشد وقتی پول های بلوکه شده برگشت کمک می کند تا بورس به وضعیت عادی برگردد نباید سهام داران را از فروش اوراق ترساند و وارد صف فروش کرد.

  • ناشناس

    همین کامنتهایی که میگن از بورس خارج شدیم همونایی هستن که به بورس لطمه زدن. حالا باز بگید حقوقی و دولت. ما که ندیدیم حقوقی بفروشه فقط مردم عوام دارن میفروشن. از ماست که بر ماست

  • Ali

    مردم ایران دیگر اعتمادی به بورس ایران ندارد هرروز بورس ایران به سمت ورشکستگی نزدیک و نزدیکتر می‌شودکار شرکتهای بورس ساخته است وچندی بعد همه سهامداران شرکتها به دنبال خروج سرمایه از شرکتهای پذیرفته شده در بورس خواهد انجامید؟

  • ناشناس

    باید کسی حرفی میزنه بار حقوقی گردنش بیاد… کی بود میگفت مشکل بازار سرمایه ۳روزه حل میشه …یا با یه روز مثبت تیتر میکنن بورس از بحران خارج شد… اینا باید پاسخگو باشن

  • ناشناس

    بازار بورس خیلی وقت نابود شده اصرار بر موندش اشتباه حتی با ضرر خروج زده بشه بهتر شاخص الان ۱۴۰۰ ولی قیمت۹۰درصد از سهام رسیده به شاخص ۹۰۰هزار یا شاید هم پایینتر هر روز هم داره وضعیتش بدتر میشه

  • ناشناس

    واقعا متاسفم برای این مردم، از فردا بازار بر می گرده و حرکتم با گروه فرآورده های نفتی و فلزات اساسی شروع میشه و این دفعه رشد بازار با همه گروه ها جلو میره، شاخص تا محدوده 1580000 رشد خواهد کرد و بعد یه اصلاحی ریزی در پیش خواهد داشت.

  • خخ

    فقط مردم رو دارن بازی میدن هر وقت تمام سهماتون رو خریدن ۹۰ درصد بازار مال خودشون و حقوقیاشون شد بورس شروع به رشد می کنه …دیگه به هر کی بگی سهم ۵۰۰ تومنی شش ماهه ۵۲ تومن سود ساخته واسه سالش ۱۰۰ تومن و سهم نزول میکنه میفهمه که اون سهم و هزاران سهم مثل اون بزور دارن کنترل میشن حالا شما بهانه قیمت دلار بیار از برجام بگو هر روز یک خبر فیک بده و از سهامدارهای خرد مظلوم نوسان بگیر ….سهامی که سود نمی ساخته رو ۲۰۰۰ هزار تومن به ملت انداختین سهامی که داره سود میسازه رو هم مفت می کنین تا دوباره بخرین

  • ناشناس

    سهام در وضعیت مطلوبی است. در زمان ترس پله ای وارد و در زمان طمع پله ای خارج میشوم

  • ناشناس

    قیمت سهام رو با پارسال در همین موقع و بعد از ریزش شدید مرداد 99 مقایسه کنید . غیر از تعداد محدودی از سهام ، بقیه سهام باز هم افت کرده اند . در حالی که تورم حدود 40 تا 50 درصد رشد داشته است . آیا سهام ارزش ندارند ؟ قطعا این طور نیست ، با پایین آوردن قیمت سهام ، بی اعتمادی و وعده های توخالی ، مردم مجبور میشن سهام خودشونو قبل از اینکه مثلا 50% ضرر بده با 30% ضرر بفروشن و از بورس خارج بشن . نتیجه کار : خروج پول از بورس ، افزایش نقدینگی و تورم ، خروج پول از کشور و بی اعتمادی مردم به همه تصمیم گیری ها می شود .

  • ناشناس

    این نیز بگذرد