کد مطلب: ۵۶۵۹۷۰

کارشناسان بازار سرمایه پاسخ می‌دهند:

پیش‌بینی بورس ۴ مرداد / اولین روز معاملاتی بورس مثبت خواهد بود؟

پیش‌بینی بورس ۴ مرداد / اولین روز معاملاتی بورس مثبت خواهد بود؟

بورس چند روزی است که به دلیل گسترش ویروس کرونا تعطیل شده است و حالا قرار است فردا اولین روز معاملاتی هفته جاری باشد. پیش‌بینی کارشناسان از روند بازار روزهای آینده به چه صورت است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه در روزهای گذشته روند مثبتی را گذراند. شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسید و معاملات خرد بورس هم توانست رکورد خوبی را ثبت کند. در یک ماه گذشته بازار سرمایه با روند مثبت نمادهای کوچک بازار پیش رفت. تا جایی که شاخص کل هم‌وزن به کانال ۴۰۰ هزار واحد رسید و رشد قابل توجهی را داشت.

یک ماه گذشته بورس با بازدهی بیش از ۱۲ درصدی در میان بازارهای دیگر بهترین نتیجه را ثبت کرد. در دو روز ابتدایی معاملات هفته گذشته با پیشروی گروه‌ها مخابراتی، پالایشی و معدنی بود. ارزش معاملات بورس با وجود آنکه روند بازار در هفته‌های گذشته مثبت بوده است اما از مرز شش هزار میلیارد تومان فراتر نرفت و رکورد بهتری را نتواسنت ثبت کند. اما دلایل رشد بورس در یک ماه گذشته چه بوده است؟

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند در هفته‌های گذشته یکی از عوامل مهم رشد بازار برگزاری مجامع و تقسیم سودهای شرکت‌های بورسی بوده است. بسیاری از شرکت‌ها یه دلیل روند تند تورم در کشور و افزایش قیمت دلار توانستند درآمد یهتری را کسب کنند. در نتیجه سودهای تقسیمی خوبی را به سهامداران خود دادند.

از دیگر عوامل مهم رشد بازار سهام در روزهای گذشته می‌توان به بی‌خبری بورس نسبت به مسائل سیاسی داخلی اشاره کرد. به اعتقاد سلمان نصیرزاده، اگر بازار در یک ماه گذشته توانست روند قابل قبولی را داشته باشد نبود دخالت از سمت دولت و بی‌توجهی به بازار سرمایه بوده است. در غیر این صورت بازار باز هم با دستکاری مواجه می‌شد و روند دیگری را در پیش می‌گرفت. در حال حاضر در وضعیت انتقال دولت قرار داریم و دولت حداقلی‌ترین دخالت را در بازار دارد. اما نظر کارشناسان درباره روند بازار بعد از تعطیلی چند روزه بورس چگونه خواهد بود؟

اغلب کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند بازار در روزهای آینده و بعد از تعطیلات با تحرکات مثبت نمادهای کوچک همراه باشد. گروه سیمان و مواد غذایی از جمله گروه‌هایی هستند که مورد توجه تحلیلگران برای هفته پیش رو بازار قرار گرفته‌اند.

دیگر کارشناسان هم بر این نظر هستند که گروه پالایشی و پتروشیمی می‌توانند در روزهای آینده لیدر بازار باشند و روند قابل توجهی را از خود نشان دهند. این گروه هفته گذشته به دلیل انتشار گزارشات مالی شرکت‌های پالایشی توانست روند بازار را در دست بگیرد و تحرکات مثبتی را ثبت کند. همچنین در روزهای گذشته در مجامع شرکت‌های پالایشی سودهای تقسیمی قابل توجهی در بین سهامداران این نمادها تقسیم شد.

حمیدرضا دانش کاظمی، کارشناس و نماینده کانون‌ها در شورای عالی بورس هم درباره روند بازار در روزهای آینده گفت: مجامع شرکت‌های بورسی به طور کلی اخبار مثبتی را به بازار سرمایه داده‌اند. گزارش‌های منتشر شده در مجامع نشان می‌دهد شرکت‌ها درآمدهای خوبی را کسب کرده‌اند.

وی افزود: بعد از تعطیلی‌های چند روز به نظر می‌رسد با فشار عرضه در بازار مواجه باشیم البته این اتفاق موقتی خواهد بود و دوباره بازار به حرکت صعودی خود ادامه می‌دهد.

کاظمی درباره روند بازار بعد از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید اظهار کرد: تحرکات بازار بستگی به انتخاب وزاری اقتصادی دارد گزینه‌های پیشنهادی و پیش‌بینی شده نشان می‌دهد که دید مثبتی نگاه به بازار سرمایه دارند و سیگنال‌های مثبتی را به بازار می‌دهند.

آخرین اخبارمرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علیرضا م

    وقتی بورس سقوط میکنه میگویید تقصیر دولت هست حالا که رشد کرده میگویید هیچ ربطی به دولت ندارد کاملا مشخص میخواهید دولت فعلی را تخریب کنید حالا دولت جدید را هم یکسال بعد میبینیم فکر کنم افسوس همین روزها را بخوریم

    • ناشناس

      حتی دوستان دولت کنونی هم خجالت می کشند از روحانی حمایت کنند تو دیگه چه رویی داری؟

    • ناشناس

      دولت مگر چیزی یا کاری کرده که بشه طرفداری کرد ازش یک نمونه بگو تا ما هم طرفدارش بشیم دلار ماشین مسکن مواد خوراکی کشاورزی محیط زیست برجام راه سازی اب برق گاز اینترنت وجهه جهانی قدرت ریال تورم بنزین گرانی کدام از کارها رو درست انجام داده که دلمون خوش باشه بگیم تمام اینها رو فدای یکی کرد عیب نداره همون یکیش درست هست الان سوم ماه هست حقوق نداده

    • ناشناس

      من تعجب میکنم چطور از دولت ناکارآمد فعلی حمایت میکنی!

    • ناشناس

      راست میگه چیکار کرده دولت بر این مردم جز زدن جیب مون که طرفداری میکنی یا توجیره خوری یا خودت از اونایی تجارت نیوز ثبت کن

    • ناشناس

      واقعا شما درست گفتی. فک کنم بچه هاشم خجالت بکشن بکن این بابامونه

    • علیرضا م

      اگر منطقی حساب کنید و از نظر علم اقتصاد وقتی درامد دولت یک صدم شده نمیتوان توقع معجزه داشت مقصر اصلی مخالفین برجام و FATF هستند هر چند دولت هم خیلی خوب عمل نکرد ولی مقصر اصلی کسان دیگری هستند

    • ابراهیم

      چه رشدی کرده بازار نکنه پالایش یکم میگی که دولت ۱۰تومن فروخت به مردم داره میشه یک سال که تو ضرر هستیم یادارایکم که ۳ماه هست درجا میزنه خدا لعنت کنه وبه سخت ترین عذابش دچار کنه کسای که به مردم ضرر زدن‌و کسای که ازشون دفاع میکنن فقط بلدن به ریش ملت بخندن

  • ناشناس

    خدا بگم تهرانیارو چیکار کنه رعایت نکردن ما باید جورشونو بکشیم

  • ناشناس

    ۶۰درصد فروش سهام عدالت چی شد ۱سال شد نیاز داشتیم که فروختیم

    • ناشناس

      خریدار نداره. به کی فروختی؟؟ فکر کردی فروختن با سپردن برای فروش یکی هست؟؟ چون خریدار نداشت فروشش متوقف کردن.

  • ناشناس

    برادر خاهر گرامی اینو بدون پول زیادی بیرون از بورس پارک شده ممنتظر اینن که تو بفروشی و یا بری تو صف فروش که قیمت بیاد پایین تر و مفت ازتون بخره اونوقته که تو میری تو صف خرید و بهت هم را نمیده تا اونقدر بره بالا که سود خوب کنه مثل پارسال که در اوج به مردم فروختن پس نفروش تا اون بره تو صف خرید باش . اینجوری کارشناسی کنید باش . به امید پیروزی و سود خوب

  • ناشناس

    رشد بورس منوط به خروج مردم دلال هست. حجم فروش توسط این افراد نا آگاه زیاده. مثل سهام عدالتی ها هستن. فقط میخوان بفروشن

  • ناشناس

    فردا مثبته سم پاشا بزار کارشونو کنن ماموریتشون همینه

  • ....

    بازار بورس فردا واریزی های ۳ مرداد واریز خواهد شد؟

  • ناشناس

    درست میشه اصلاحرص نخورین

  • ناشناس

    چند خبر و پیش بینی کارشناسی جدید و مهم در مورد بورس این هفته دادم تجارت نیوز تو سایت نذاشته

  • ناشناس

    مرتضی حیدری، مجری تلویزیون امروز در بخش میز اقتصادی بخش خبر ۱۴ شبکه یک سیما گفت: فردا در وزارت صمت جلسه‌ای برگزار می‌شود تا سیمان از بورس کالا خارج شود! سیمانی که پس از سال‌ها تلاش برای رهایی از دست دلالان در بورس عرضه شد تا سود اصلی به جای دلال به صاحبان صنعت و تولید یعنی بازنشستگان و مردم برسد، فردا قرار است «مصوبه خروج از بورس» با فشار دلالان صادر شود!