کد مطلب: ۶۷۱۵۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی جدید از گرد و غبار در کشور / گرد و خاک در ۹ استان تا پایان هفته

پیش‌بینی جدید از گرد و غبار در کشور / گرد و خاک در ۹ استان تا پایان هفته

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در جدیدترین پیش‌بینی خبر داد که فردا و پس‌فردا ۹ استان با گرد و غبار مواجه می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هنوز ابتدای تابستان است. همین روزهای ابتدایی تابستان گرد و غبار برخی را راهی بیمارستان کرد. البته این پایان آلودگی هوای ناشی از گرد و خاک در کشور نیست. ماجرا باز هم ادامه دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا به تجارت‌نیوز می‌گوید احتمالا تا پایان هفته گرد و غبار در کشور ادامه دارد.

استان‌هایی که تا پایان هفته با گرد و خاک درگیرند

صادق ضیاییان می‌گوید: «فردا در استان‌های خراسان جنوبی، جنوب استان تهران، شمال مرکزی، قم، جنوب سمنان، شرق خراسان رضوی و غرب خوزستان شاهد گرد و خاک هستیم.»

او ادامه می‌دهد: «برای روز چهارشنبه و استان‌های خراسان جنوبی، شرق خراسان رضوی، شمال شرق سیستان‌وبلوچستان و غرب خوزستان نیز گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.»

ضیاییان به تجارت‌نیوز می‌گوید: «امروز هم در استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه، همدان و لرستان، شرق بوشهر، مرکزی، قم، تهران البرز، قزوین، زنجان، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب و شرق سمنان، جنوب آذربایجان غربی، خراسان جنوبی شاهد گرد و خاک بودیم.»

منبع گرد و غبار امروز و فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا می‌گوید: «کانون گرد و غبار برای امروز و فردا متفاوت است. کانون گرد و خاک امروز در برخی مناطق داخلی بود. گرد و خاکی که فردا در برخی استان‌ها شاهد هستیم هم وضعیت اینگونه است، هم کانون داخلی دارد، هم خارجی.»

اخیرا موج جدید گرد و خاک در عراق شکل گرفت. اما آیا گرد و خاکی که تا پایان هفته شاهد آن هستیم، ادامه همین کانون خارجی است؟

ضیاییان در این مورد می‌گوید: «موج گرد و غبار عراق وارد ایران شد و ادامه آن را هم امروز شاهد بودیم. خوزستان استانی است که چهارشنبه با این موج همچنان درگیر است.»
این در حالی است که هفته گذشته حدود ۵۰۰ نفر در استان خوزستان با علائم ناشی از آلودگی هوای گرد و غبار راهی بیمارستان شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز پنجشنبه گذشته گفت: «در شبانه‌روز گذشته تعداد ۵۰۱ نفر به علت عوارض گرد و غبار به بیمارستان مراجعه کردند.»

آنطور که حبیب حی‌بر به فارس اعلام کرد تعداد ۴۲۸ نفر به صوت سرپایی، تعداد ۲۳ نفر در بخش عادی و ۵۰ نفر در بخش ویژه بستری شدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.