کد مطلب: ۶۵۷۵۶۵

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

امروز ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ دلار صرافی ملی کاهشی نسبی داشت. قیمت طلا و سکه صعوی و شاخص بورس نزولی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز دلار صرافی ملی با کاهشی نسبی در رقم ۲۵ هزار و ۶۶۳ توامن ثبت شد. برخلاف این ارز بازار طلا و سکه صعودی بود. در بازار سرمایه نیز شاخص بورس نزولی بود.

پیش‌بینی بورس فردا

بورس امروز با افت ۱۵ هزار و ۲۸۶ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحدی رسید. کارشناسان عقیده دارند که بورس در بلند مدت سبزپوش می‌شود.

واریز سود جاماندگان سهام عدالت امروز آغاز شد و احتمالا بخشی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شود.

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: بورس تا پایان تابستان روند متعادل روبه‌بالایی را تجربه می‌کند. بازار سرمایه در مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی یک اصلاحی دارد. معمولا در واقع زمانی که تالار شیشه‌ای به مقاومت‌های قوی می‌رسد، حرکت نوسانی شاخص را تجربه می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: امروز سود جاماندگان سهام عدالت واریز می‌شود و تاثیر چندانی روی بازار سرمایه ندارد. البته بخشی از سود سهام خارج از تالار شیشه‌ای مصرف و خرج می‌شود و در مواقع کم این سود به خرید سهام اختصاص داده شود.

دارابی با اشاره به رشد بازار می‌گوید: برای رشد بورس باید منتظر ورود نقدینگی به بازار باشیم و ببینم چه میزان نقدینگی وارد بازار سرمایه می‌شود تا بعد از آن روی رشد یا بازگشت بازار حساب کنیم. شاخص کل بورس شرایط طبیعی دارد اما بر اساس در انتظار وضعیت کلی شاخص و انتشار صورت مالی‌ گروه‌های پتروشیمی و پالایشی باشیم.

پیش بینی پدر پولدار از بیت‌کوین

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب معروف پدر پولدار و پدیر فقیر از طرفداران سرسخت بیت‌کوین است. او بارها گفته که برای فرار از تورم به جای خرید دلار مردم بهتر است بیت‌کوین بخرند. حالا او عقیده دارد که احتمال یک سقوط در بازار رمزارزها وجود دارد.

«من همچنان نسبت به بیت‌کوین در بلندمدت امید دارم اما فکر می‌کنم بازار احتمالا قبل از رشد یک سقوط در پیش دارد. اصلا بیت‌کوین تا کجا ریزش می‌کند؟ ۲۰ هزار یا ۹ هزار؟ اصلا مهم نیست. اما بیت‌کوین رشد می‌کند چون فدرال رزرو و خزانه‌داری آمریکا فاسد است.»

یک تحلیلگر که با نام مستعار کاپو شناخته می‌شودنیز عقیده دارد که عرضه در حال افزایش است و احتمالا بازار به زودی به سمت اهداف پایین خود حرکت می‌کند.

پیش‌بینی قیمت دلار

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: قیمت دلار تا دو ماه آینده به موضوع برجام بستگی دارد. من فکر نمی‌کنم اگر توافق صورت بگیرد دلار حد فاصل بین ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان را از دست بدهد.

طباطبایی ادامه داد: اما اگر توافق اتفاق نیفتد، احتمال دارد که قیمت دلار دچار نوسان شود مگر اینکه دولت بتواند با برخی از اقدامات و اصلاحات این روند را مهار کند.

این کارشناس گفت: احتمال توافق بالا است، اما در واقع تکلیف آن در تیر مشخص می‌شود.

پیش‌بینی قیمت طلا

طباطبایی در مورد قیمت طلا بیان کرد: برآورد من این است که قیمت جهانی طلا افت خود را در بلندمدت خواهد داشت ‌و این موضوع باعث می‌شود اگر قیمت دلار افزایش نداشته باشد، طلای داخلی با شیب خیلی ملایم به سمت نزول پیش رود.

این کارشناس همچنین درمورد قیمت سکه بیان کرد: سکه نیز تابعی از قیمت طلا دارد فاصله‌ای هم این چند روز بر روی سکه وجود داشت به‌دلیل وجود حباب بود.

طباطبائی در مورد قیمت دلار نیز گفت: نرخ دلار تا دو ماه آینده به موضوع برجام بستگی دارد. من فکر نمی‌کنم اگر توافق صورت بگیرد دلار حد فاصل بین ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان را از دست بدهد.

او ادامه داد: اما اگر توافق اتفاق نیفتد، از آنجایی که به‌نظر می‌آید ابزار ویژه‌ای نیز برای کنترل وجود ندارد، دلار در نیمه دوم سال دلار روندی صعود را طی می‌کند.

این کارشناس بازارهای مالی گفت: تاثیر‌پذیری طلا از دلار خیلی بیشتر از انس جهانی است.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    س.نماد(وسگلستا)مدت طولانی است که بسته است،این درست نیست ،مسئولان اقدام کنید.