کد مطلب: ۴۹۴۷۲۲

پیش‌بینی کوتاه‌مدت صنایع بورسی

پیش‌بینی کوتاه‌مدت صنایع بورسی

یک تحلیلگر بازار سرمایه می‌گوید: به نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت اقبال بازار به سمت صنایع ریال‌محور باشد اما باید این موضوع را در نظر گرفت که نمادهای صنایع دلار‌محور نیز که گزارش‌های فصلی خوبی ارائه کرده‌اند در بودجه‌شان قیمت دلار محتاطانه و کمتر از قیمت فعلی بسته شده است بنابراین چشم‌انداز بلندمدت شرکت‌های صادرات‌محور نیز مثبت ارزیابی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن برادران‌ هاشمی تحلیلگر بازار سرمایه، با بررسی معاملات هفته اخیر در مورد وضعیت بازار در روز‌های آینده به دنیای‌اقتصاد می‌گوید: در هفته‌ای که گذشت همان‌گونه که پیش‌بینی شده بود شاخص بورس روندی مثبت با شیب ملایم را پشت سر گذاشت البته همچنان شاهد رفتارهای هیجانی و‌ موج‌های نوسانی بعضا کمتر از یک ساعت در روز بودیم که این مورد در مثبت و‌ منفی‌های ناگهانی کاملا مشهود بود به گونه‌ای که بعضا در یک روز شاهد تغییر صف خرید به صف فروش در نمادهای صنایع مختلف بودیم که این موضوع از ترس و عدم اعتماد خریداران حکایت می‌کند.

وی اظهار می‌کند: دو مورد مهم و ‌امیدوار‌کننده در روند معاملات هفته گذشته مشهود بود که یکی فاصله گرفتن دماسنج بازار از کف و ‌محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد و موضوع مهم دیگر افزایش قابل توجه حجم معاملات نسبت به دو ماه گذشته است. افزایش ارزش معاملات بازار موضوع مهمی است که می‌تواند نشان‌دهنده ورود جریان نقدینگی جدید به بازار باشد. ویژگی دیگری که در وضعیت معاملات هفته گذشته مشهود بود اقبال بیشتر اهالی بازار به صنایع ریالی‌محور بود که متاثر از روند قیمت ارز و چشم‌انداز پیش روی تحولات سیاسی مخصوصا در حوزه روابط بین‌المللی است اما به‌طور کلی وضعیت بازار سهام در هفته پیش رو همچنان همراه با نوسانات روزانه همراه با شیب ملایم صعودی است که در میان‌مدت و بلند‌مدت به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری در بازار سهام نسبت به سایر بازارهای موازی بازدهی مناسب‌تری داشته باشد.

این کارشناس بازار سهام بیان می‌کند: با نگاهی به ریسک‌های وارد شده به بازار طی چندماه گذشته به نظر می‌رسد این ریسک‌ها نیز کاهش یافته مخصوصا موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که اثر روانی آن چند ماه بر بازار سایه سنگینی انداخته بود. همچنین با آرام شدن سایر بازارهای موازی از جمله بازار ارز و‌طلا می‌توان انتظار داشت بخشی از پول‌هایی که به سمت این بازار‌ها هدایت شده بود وارد چرخه بازار سرمایه شود.

وی با اشاره به احتمالات معاملات هفته آتی می‌گوید: به نظر می‌رسد وضعیت بازار در هفته آینده نیز کما بیش مشابه هفته جاری باشد؛ به‌طوری که نمی‌توان انتظار داشت موج شدید هیجان فروش طی چند ماه گذشته به سرعت تغییر جهت یابد.

مقاومت تکنیکالی شاخص کل

برادران‌هاشمی با نگاهی به روند تکنیکال شاخص می‌گو‌ید: از نظر تکنیکالی نیز شاخص در محدوده یک میلیون و ۴۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار با باند مقاومتی محکمی مواجه است که طی این هفته به این محدوده مهم نزدیک شده است؛ البته اگر دیدگاه زمانی را بیشتر کنیم و با دید بلندمدت یا حداقل میان‌مدت به بازار نگاه کنیم به نظر می‌رسد این محدوده مقاومتی پشت سر گذاشته خواهد شد.

وی اظهار می‌کند: اگر نگاهی به صنایع حاضر در بورس داشته باشیم از نظر نحوه مواجهه با قیمت ارز این صنایع به دو بخش صنایع دلار‌محور (مانند پتروشیمی‌ها، فلزات اساسی و معدنی‌ها) و نیز صنایع ریال‌محور (که کاهش نرخ ارز به نفع آنهاست مثل بانکی‌ها، خودرویی‌ها، گروه دارویی و صنایع غذایی) تقسیم می‌شوند.

برادران‌هاشمی تصریح می‌کند: به نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت اقبال بازار به سمت صنایع ریال‌محور باشد اما باید این موضوع را در نظر گرفت که نمادهای صنایع دلار‌محور نیز که گزارش‌های فصلی خوبی ارائه کرده‌اند در بودجه‌شان قیمت دلار محتاطانه و کمتر از قیمت فعلی بسته شده است بنابراین چشم‌انداز بلندمدت شرکت‌های صادرات‌محور نیز مثبت ارزیابی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • عباس قلی ..

    دقیقا درست گفته کارشناس .
    الان سهم های دارویی مثل ددام با فصل پاییز و زمستان با اقبال روبرو شده و در صف خرید قفل شده و همچنین سهام پتروشیمی نوری که رفت برای مجمع افزایش سرمایه و چدن و بجهرم با استقبال حقیقی ها مواجه شدن ..
    ودراخر ترور دانشمند هسته ای توسط رژیم صهیونستی و امریکا تسلیت عرض میکنم خدمت تمام مردم عزیز ایران

    • زکریا

      با نظرتان موافقم ..
      این سهامی که نام بردید مثل ددام که دارویی هست و چدن و بجهرم در کف قیمتی هستن و همشان در صف خرید هستن و فروشنده این ندارند ..
      وی نوری رفته برای افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی
      البته سهم شستا و خودرو هم بهش اضافه کن اقای عباس قلی ..

  • ناشناس

    فردا صعودی
    سبززززززز

  • ناشناس

    همه صنایع از پایان تحریمها منتفع میشوند این کارشناس در آخر متن درست گفته!

  • ناشناس

    پالایشی ها رو مجبورند مثبت کنند که صندوق پالایشی یکم سود بده و مردم دارا سوم رو بخرند

  • ناشناس

    شما بفرمایید کی بازار روی خوش به دلار محوری ها نشون داده که این بار نشون بده درصورتی که سود دلار محوری ها یه سرو گردن از ریالی ها بهتر است حال چرا ریال محوری باید مورد علاقه بورس باشه از دستور های بازار که همیشه طرف ورشکسته ها رو میگره که با کوچکترین افزایش قیمت وارد فاز حبابی شن و صدای مخالفان بورس راحتر بلند شه تو سر بورس بزنن چرا سهام بنیادی نباید لیدر شه که حرفی هم در اینده توش نباشه

  • ناشناس

    سهام عدالت رو واریز کنید

  • ناشناس

    من خونه ام رو فروختم سهام خریدم بدبخت شدم

  • ناشناس

    من اپارتمانم را دادم 560 میلیون تومان سهام خریم الان سرمایه ام حداقل نصف شده ولی همان اپارتمانم حداقل دو برابر

    • عباس قلی ..

      دوست خوبم اولا اشتباه کردی که خانه فروختی و اومدی سهام خریدی .
      ولی الان اشتباه نکن و صبر کن تا بلند مدت به سود برسی

  • عباس قلی ..

    من خودم در سهام دارویی مثل ددام که الان در کف قیمتی هست و با فصل پاییز و زمستان با اقبال عمومی مواجه شده ورود کردم و خدا را شکر سود خوبی نصیبم شده و با این که در سود هستم دید بلند مدت دارم .
    دوم سهامی مثل چدن در قیمت ۲۵۰۰ ت ورود کردم که الحمدالله در قیمت ۳۱۰۰ تومان میباشد و هنوز در صف خرید قفل میباشد ..
    ودر طی این چند سال سهامی مثل ددام و نوری و چدن و بجهرم ضرری ندیدم در این منفی های چند ماهه .
    البته سهام نوری رفت برای افزایش سرمایه از سود انباشته ۲۰۰ درصدی .
    با این که در سود بودم ولی رفتم برای مجمع

  • علی

    هفته ای که دولت خودشو تعطیل کرد شاخص مثبت کردن.هفته بعد یه روند منفی میشه اگه سهم دارویی که مربوط به واکسن کرونا مربوط میسه خرید کنید