کد مطلب: ۴۸۷۰۶۴

گفتگوی تجارت‌نیوز با رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

چرا قیمت طلا ارزان شد؟ / ارزانی قیمت طلا تا انتخابات

چرا قیمت طلا ارزان شد؟ / ارزانی قیمت طلا تا انتخابات

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: یکی از دلایل ریزش قیمت طلا به اجرای تعهدات بانک مرکزی و تزریق دلار به بازار بر می‌گردد. دومین عامل نیز می‌تواند به کاهش میزان تقاضا ارتباط داشته باشد. همچنین سومین عامل نیز دستگیری برخی افراد خاطی در اتاق‌های مجازی است که منجر به ارزان شدن قیمت طلا شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ؛ قیمت طلا امروز کاهش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد و به کانال یک میلیون و 200 هزار تومان برای هرگرم رسید. در بازار جهان هم امروز قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1898 دلار و 28 سنت رسید. در این‌باره کایل رودا، تحلیلگر موسسه آی جی مارکتس علت کاهش قیمت انس جهانی طلا را در پیش بودن انتخابات آمریکا دانست. همچنین او گفته است: « در کوتاه مدت، به نظر می رسد که به دلیل در پیش بودن انتخابات آمریکا و نامشخص بودن سرنوشت بسته محرک مالی جدید این کشور، طلا خریدار چندان زیادی نداشته باشد.»

نوسان شدید قیمت‌ طلا در بازارهای جهان در حالی رخ می‌دهد که امیدها برای به ثمر رسیدن واکسن کرونا تقویت شده است و متقاضیان برای خرید طلا عقب‌نشینی کرده‌اند. در تهران هم کاهش قابل توجه بهای طلا به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به دلیل« تزریق دلار به بازار و کاهش میزان تقاضای خرید» بر می‌گردد. علاوه بر این به نظر می‌رسد که دستگیری برخی افراد خاطی در اتاق‌های مجازی است که منجر به ارزان شدن قیمت طلا شده است.

ابراهیم محمدولی درباره آینده قیمت طلا گفت: امیدواریم کاهش قیمت طلا ادامه‌دار باشد که در این شرایط مردم به راحتی بتوانند مصنوعات طلا بخرند. آنچه مشخص است ریزش قیمت طلا تا انتخابات آمریکا ادامه دارد.

او اظهار کرد: برای نخستین بار طی چند هفته اخیر قیمت انس جهانی طلا با چهار دلار کاهش به قیمت یک هزار و 898 دلار رسید. قیمت سکه طرح جدید هم نسبت به آخرین معاملات روز شنبه 700 هزار تومان ارزان شد و با قیمت 13 میلیون و 800 هزار تومان معامله شده است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چون من بد شانس ۱۴۰ ت دادم طلا خریدم برا مصرف و سرمایه گذاری گرمی ۱۵۰۰
    برا همینه هر روز میاد پایین

    • ناشناس

      خدا نکنه من 80میلیون دادم طلا گرمی 155خریدم

  • ۱۱

    این طلاست که همیشه طلاست
    طلاهاتونو نفروشید.

  • ناشناس

    خداکنه ارزانتر بشه

  • م م

    این نیز بگذرد???????

  • ناشناس

    سلام
    شما به چی میگین ارزون؟!!!
    ۱۲۰۰۰۰۰ هزار تومن برای ۱ گرم طلا ارزونه؟!!!
    من از خیر خرید حلقه ازدواجمم گذشتم
    آقایون محترم ما ازدواجو ساده میگیریم ولی شما زندگی ما مردمو ساده و به مسخره گرفتین

  • ناشناس

    ۱ گرم طلا ۱۲۰۰۰۰۰ هزار تومن ارزونه؟!!!!
    خوش بحالتون

  • ناشناس

    ??نشد من ازخاب بلند بشم بگن قیمتا فرقی نکرده تا بیدارمیشم همه چی قیمتاش بالا پایین میره اگ نره ک من نگران مسئولین میشم حتما اتفاقی براشون افتاده

  • ناشناس

    طلا یه فلز لوکسه قرار نیست دست همه باشه خز میشه

  • مهدی

    طلا همیشه طلاست