کد مطلب: ۶۱۵۹۴۳

پیش‌بینی قیمت طلا / روی طلا سرمایه‌گذاری کنیم؟

پیش‌بینی قیمت طلا / روی طلا سرمایه‌گذاری کنیم؟

قیمت اونس طلا بر اساس پیش‌بینی برخی کارشناس بازارهای مالی به حدود ۱۶۵۰ دلار می‌رسد. پیش بینی طلا در سال جدید میلادی به بیشتر به چه سمتی می‌رود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت اونس جهانی طلا در آغاز سال جدید میلادی روند نوسانی را پشت سر گذاشت. اونس جهانی در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ روند افزایشی داشت اما با آغاز سال جدید میلادی اونس طلا روند نزولی به خود گرفت و کانال ۱۸۰۰ دلاری را از دست داد.

برخی از کارشناسان بازارهای مالی عقیده داشتند یکی از دلایل کاهش قیمت طلای جهانی در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ میلادی کاهش تقاضا و فعالیت در بازارهای جهانی بود. اما با گذشت چند روز از تعطیلات سال نو میلادی روند اونس جهانی صعودی شد و به کانال ۱۸۰۰ دلار رسید.

GOLD 2022 01 11 13 59 31

میلاد صادقی، کارشناس بازارهای مالی شب گذشته در لایو اینستاگرامی تجارت‌نیوز درخصوص اونس جهانی طلا بیان کرد: اگر بخواهیم در مورد بازار جهانی طلا صحبت کنیم باید بگویم حدودا اواسط ماه مارچ چیزی که ما محاسبه می‌کردیم این بود که بازار طلای جهانی سیگنال خروج کامل را برای ما بدهد. می‌توانیم شاهد ریزش انس جهانی طلا تا محدوده ۱۶۵۰ دلار باشیم.

او درخصوص بازار طلای داخلی ادامه داد: بازار طلای داخلی بیشتر از آنکه متاثر از اونس جهانی باشد متاثر از وضعیت اقتصاد داخلی است. اگر بخواهیم سیکل کلی اقتصاد را در سال آینده بررسی کنیم از امسال تا سال ۱۴۰۳ ما رشدهای عجیبی را در اقتصاد ایران پیش‌بینی نمی‌کنیم.

صادقی افزود: ممکن است ریزش طلای جهانی تاثیر کوتاه‌مدتی روی طلای داخلی داشته باشد ولی باز هم درمورد قیمت بخواهیم بگوییم سال آینده محدوده قیمت تعادلی طلا می‌تواند بین یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ باشد.

او گفت: من سرمایه‌گذاری روی طلای داخلی را پیشنهاد نمی‌کنم.

پیش بینی طلا در سال جدید میلادی

در همین رابطه، مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی امروز در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره سناریوهای پیش روی اونس طلا توضیح داد: در بازارهای مالی هرگونه احتمالی وجود دارد. خرید و فروش‌ها بر اساس پیش‌بینی‌ها و احتمال‌های موجود در بازارها صورت می‌گیرد.

محبی در ادامه گفت: اجرای سیاستهای انقباضی مالی و افزایش نرخ بهره، همزمان با اجرای طرح کاهش بازخرید نرخ اوراق بهره موسوم به تیپرینگ در آمریکا، از جمله عواملیست که در بازارهای مالی ، مشخصا اونس جهانی اثرگزار است.

او عقیده دارد با یک دید نسبی به آینده طلا با توجه به سیاست‌های موجود احتمال رسیدن اونس به کانال ۱۶۰۰ دلاری وجود دارد.

اونس طلا دو هزار دلار می‌شود؟

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه گفت: با توجه به اینکه طلا همیشه به صورت یک کالای سرمایه‌گذاری مورد توجه است احتمال صعودی شدن اونس طلا هم در سال جدید میلادی وجود دارد.

محبی از وجود سیاست‌های متقابل با سیاست‌های انقباضی آمریکا در کشورهای بزرگی همچون چین خبر داد و توضیح داد که از آن جایی که سیاست‌های خنثی کننده در اقتصاد جهانی وجود دارد، روند صعودی طلای جهانی محتل‌تر است.

او در پایان گفت: بر اساس شواهد و عوامل موجود در بازارها و اقتصاد جهانی، احتمال افزایش و رسیدن اونس طلا به کانال دو هزار دلاری بیشتر از روند نزولی آن است. اما در حالت کلی می‌توان گفت اونس طلا در سال جدید میلادی درهمین محدوده نوسان خواهد داشت.

پیش‌بینی قیمت طلا

شرایط طلای داخلی به چه سمتی می‌رود؟

محمدکشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا تهران درباره آینده بازار طلا بر این عقیده است که بازار طلای داخلی از قیمت دلار بیشتر از اونس جهانی اثرپذیر است.

کشتی‌آرای عقیده دارد بازار طلای داخلی از قیمت دلار پیروی می‌کند و احتمال دارد اگر روند قیمت دلار در بازار نزولی باشد قیمت طلا و سکه در بازار روند کاهشی داشته باشد.

آخرین اخبار بازار طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Reza

    بلاخره چی میشه؟
    بارانی، کمی تا قسمتی ابری همراه با کولاک شدیدو آفتابی

  • حسین

    سلام کاش بدونیم بلاخره چی میشه افزایش می یابد یاکاهش لطفا دقیق بگیدخواهشااگه کسی میدونه

  • آقامحمد

    سلام جومنگ وکارشناسای دیگه لطفا شماهم پاسخ بدیدواقعاضررکردم تمام سرمایه روگذاشتم طلام روبفروشم یانگه دارم یک میلیون ۳۰۰خریدم