کد مطلب: ۶۱۵۴۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۸ پیش‌بینی از آینده قیمت دلار/ کف قیمت دلار چقدر است؟

۸ پیش‌بینی از آینده قیمت دلار/ کف قیمت دلار چقدر است؟

خبرهای خوبی از مذاکرات وین مخابره می‌شود، کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که در صورت توافق قیمت دلار به محدود ۲۵ هزار تومان برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخباری که از مذاکرات منتشر می‌شود سیگنال‌هایی به بازار ارز داده که موجب شده روند قیمت دلار در صرافی‌های بانکی و بازار آزاد کاهشی شود.

امروز دوشنبه ۲۰ دی ماه قیمت دلار در صرافی ملی برای فروش ۲۶ هزار و ۶۷۰ تومان است .کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که در صورت توافق در مذاکرات قیمت این ارز تا محدوده ۲۵ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند.

دلار ارزان می‌شود؟

امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی در پیش‌بینی نرخ دلار می‌گوید: اگر مذاکرات نتجه‌بخش نباشد، قیمت دلار تا پایان سال به ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان می‌رسد. در صورتی که مذاکرات نتایج مثبت داشته باشد دلار وارد محدوده قیمتی ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان می‌شود.

پیش‌بینی سیامک قاسمی، کارشناس بازارهای مالی این است که می‌توان قیمت ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان را برای دلار تا پایان سال تصور کرد. احتمالا دولت رئیسی اجازه ندهد که دلار ۳۰ هزار تومان شود؛ مگر در صورت شکست برجام.

مهدی سوری نیز پیش‌بینی کرده که نرخ دلار تا پایان سال به ۳۰ هزار تومان برسد.

علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی در این باره می‌گوید: ممکن است با توافق دلار تا ۲۳ هزار تومان برسد، اما ادامه این روند و تثبیت آن بعید است.

نیما آگاهی، کارشناس بازارهای مالی توضیح می‌دهد: کف قیمتی برای دلار ۲۵ هزار تومان و سقف آن بین ۳۱ تا ۳۳ هزار تومان است.

به گفته مریم محبی، رسیدن به دلار ۲۰ هزار تومانی بعید است، احتمال دلار رسیدن آن به ۳۰ هزار تومان نیز وجود دارد، البته اگر دستور کاهش قیمت نداشته باشیم.

نیما میرزایی، کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: قیمت دلار با برجام ۲۵ هزار تومان و بدون برجام نهایتا ۳۰ هزار تومان خواهد شد. اگر اصلاحی هم صورت بگیرد ممکن است این ارز تا ۲۴ هزار تومان ارزان شود.

مجتبی دیبا نیز تاکید می‌کند که قیمت دلار کمتر از ۲۵ هزار تومان بعید و ممکن است قیمت آن به ۳۰ هزار تومان نیز برسد.

براساس پیش‌بینی کارشناس‌ها، با به نتیجه رسیدن مذاکرات کمترین قیمتی که برای دلار می‌توان متصور شد ۲۳ هزار تومان و بیشترین مبلغ ۳۳ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سال قبل که مذکرات جریان داشت و خبر های مثبت از وین به گوش مردم میرسید خودم شاهد آن بودم که دالر تقریبا در حدود ۱۹۸۰۰ تمن رسیده بود و حالا چی شده که از ۲۵۰۰۰ تمن کاهش پیدا نکند نظر به تحولات که بعد از توافق رخ میدهد باید دالر بیشتر و بیشتر کاهش یابد چونکه تمام ارز های بلوکه شده ایران که در حدود ۴۲ ملیارد دالر میشود و صادرات نفت و تجارت و همه و همه رونق میگیرند سرمایه گذاری ها در کشور ایران زیاد میشود و دالر هایکه مردم در حساب و خانه هایشان حفظ کردین به فروش میرسد و بلاخره احتمال آن زیاد است که دالر پایین تر از ۱۵ هزار تمن شود

  • ناشناس

    خسته نباشید .دو تا نظریه دیگه میگذاشتید که سر راست ده فرمان میشد.تازه این خبر که مال دو روز پیش است.واقعا خسته نباشید.

    • ناشناس

      آفرین

  • رضا

    قابل توجه برادران محترم دلال دلار که بعضا به عنوان کارشناس نظریه میدن . همین چند ماه پیش که دولت روحانی سر کار بود وتا پیش نویس رفع تحریم ها جلو رفته بودن دلار تا ۲۰۰۰۰ تومان پایین اومد حالا حساب کنید که در عمل این اتفاق بیفتد در بد ترین حالت و کمترین میزان فروش نفت دلار ۱۰۰۰۰ توما خواهد بود

  • ناشناس

    دلار برای مردم اثر روانی دارد اگر توافق بگیرد همه فروشنده میشوند بقیه کار معلوم است

  • ناشناس

    هر کی دلار داره نگه داره دلار شب عید سقف ۳۵ رو راحت میزنه این جو روانی برای مردم هست که ازشون نوسان بگیرن . دولت ورشکسته تر از این حرفها هست . کلی بدهی و کلی هزینه داره . حالا حالا باید مین خنثی کنه .

  • ناشناس

    باید منتظر ماند ولی در صورت نهایی شدن مذاکرات دلار زیر بیست هزار تومان رو خواهیم دید فقط با ورود یک میلیارد دلار به کف بازار دلار به زیر بیست هزار می‌رسد

  • محسن

    برای اقتصاد ثبات از همه چی مهمتره ، ای کاش مجلس نخبگان اقتصادی شامل اساتید برجسته دانشگاهها تشکیل میشد و تصمیمات غلط همیشگی دولتها رو اصلاح می کرد.

  • ناشناس

    هیچ وقت شفاف با مردم صحبت نمیکنید بلکه منافع خودتان رابه نوعی ترویج میکنید ومردم رو از اصل قضیه.با خبرنمیکنید

  • محسن@منظری

    ۱۴۰۱ با دلار سی هزار تومان شروع و به تدریج در صورت برداشتن تحریم‌ها نگه داشته میشه. آن موقعه که دروازه ها رو بستید و فقط خودرا بودید منتظر دلار پنجاه تومانی باشید

  • محمد

    الان یه شانه تخم مرغ در ایران یکو نیم دلاره در صورتی که همین شانه تخم مرغ در کشورهایی نظیر ترکیه و تاجکستان و امارات هفت دلاره پس نتیجه میگیریم که نرخ واقعی دلار بین پنجاه هزارتومان تا هفتاد هزارتومنه من اگر یه عراقی بودم تمام اجناس داخل ایران را تا آنجا که میتونستم میخریدم چون واقعا ارزان است برای یک خارجی البته.

    • ابراهیم

      اخه یه کم فکرم بد نیست بکنی . سه سال پیش که دلار سه تومن بود چرا کسی نمیومد بازار ایران رو جارو کنه ببره . ارزش پول ما سقوط کرده نه دلار . قیمت دلار پایین نمیاد که ارزش پول ما بالا میره برت خارجی هم صرف نمی کنه بیاد کلی دلار بده ریال کمتری بخره