کد مطلب: ۵۷۲۸۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تغییر انتظارات تورمی در بازار ارز/ دلار پس از تعطیلات گران می‌شود؟

تغییر انتظارات تورمی در بازار ارز/ دلار پس از تعطیلات گران می‌شود؟

دلار وارد کانال ۲۷ هزار تومانی شده و نظرات مردم حاکی از آن است که انتظارات تورمی دوباره اوج گرفته. بدبینی به جریان مذاکرات وین از یکسو، تزلزل در بازار هرات و تبعات عدم استقرار دولت جدید از سوی دیگر. با وجود این‌ها بازار ارز پس از تعطیلات به کدام سو حرکت می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند روز است دلار وارد کانال ۲۷ هزار تومانی شده است. آغاز روند صعودی این اسکناس آمریکایی همزمان با به حاشیه رفتن مذاکرات برجام و اظهار بدبینی نسبت به آن، نگرانی را درباره افت ارزش پول ملی بسیار بیشتر کرده است.

این هفته برخلاف انتظارها جو بایدن اولین گام جدی در راستای تشدید تحریم‌های ایران را برداشت و یک تاجر عمانی را همراه با شرکت‌های مرتبط با آن تحریم کرد.

همزمان با این موضوع رویترز خبر داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است: «در روز ۱۴ اوت [۲۳ مرداد] آژانس تأیید کرد که ایران از ۲۵۷ گرم اورانیوم غنی‌شده تا سطح ۲۰ درصد به شکل UF۴ (تترا فلوراید اورانیوم) برای تولید ۲۰۰ گرم فلز اورانیوم با غنای ۲۰ درصد استفاده کرده است».

بازار ارز با این اخبار دست‌وپنجه نرم می‌‌کرد که دلار هرات نیز دچار تزلزل شده و مرز مقاومتی (۲۴ هزار و ۶۰۰تومان) خود را شکست. با رشد دلار هرات در انتهای بازار این هفته و البته افزایش نرخ در معاملات پشت‌خطی، دلار تهران نیز وارد کانال ۲۷ هزار تومان شد و به ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

حالا همه منتظرند ببینند با وجود چنین شرایطی و البته زیر سایه دولتی که هنوز مستقر نشده است، بازار ارز هفته پیش‌رو را چطور آغاز خواهد کرد؟

افزایش قیمت دلار در صورت ادامه تنش در افغانستان؟

در ادامه تعدادی از پیش‌بینی‌های مردم درباره آینده کوتاه‌مدت نرخ ارز را می‌خوانید:

« هرات مرجع اسکناس دلار برای بازار آزاد تهرانه . تا وقتی تنش ادامه داشته باشه دلار هرات و تهران هم صعودیه»

« یکی از پارامترهایی که تحلیل‌های کارشناسی را سودمند می‌کند مبهم نبودن و بیش از حد شرطی نکردن شرایط است. برجام طولانی خواهد شد چون ایران بر سر مسائل دفاعی کشور کوتاه نمی‌آید که تصمیم درستی است، کسری بودجه از طریق فروش اوراق، فروش دارایی و افزایش پایه پولی و قطعا با افزایش مالیات و پایه‌های مالیاتی جدید تامین می شود و تورم ایجاد میکند، جهت رضایت دهک‌های کم درآمد کمک‌های معیشتی و افزایش حقوق و همسان سازی اعمال می‌شود که این مورد هم تورم زاست، با این شرایط وعده‌ها در حد شعار باقی خواهد ماند و دلار گران می‌شود »

« اصلا پیش بینی نمیکردیم که انتقال قدرت و خلع قدرت معرفی وزرا این حد به طول بینجامد. متاسفانه در سایه بی دولتی اتفاقات ناگوار اقتصادی در حال روی دادن است از جمله رشد دلار»

«دولت‌های زیادی آمدن و همه هم میخواستند تورم را کنترل کنند اما هیچ یک موفق نشدند فک نکنم دیگه کسی امیدی به بهتر شدن اوضاع داشته باشه»

« قیمت دلار باید بر اساس عرضه و تقاضا باشد. تا همین جا هم دولت داره دلار رو کنترل می کنه. وگرنه همین الان دلار باید طبق گرونی مسکن و بورس و سایر چیزها، حدود ۳۵ هزار تومان باشد ونه ۲۷ تومن»

« با ورود طالبان و پایان معاملات ایران وافغانستان که حدود ۴ میلیارد دلار بود. ورود دلار به ایران از افغانستان تمام شد. در نتیجه تنش بیشتری به‌وجود میاید برای به دست آوردن دلار»

« قیمت دلار که فعلا تو این تعطیلات ۱۰۰۰ تومن گران و به قیمت ۲۷۲۰۰ رسیده وای به حال بعد تعطیلات»

« ۹۰ درصد مردم ایران از پول ملی کم می‌آورند که معاش بخور نمیر زندگی خود وخانواده راتامین کنند تا چه رسد دلار وغیره. مطمئن باشید امسال دلار از مرز چهل هزار تومان خواهد گذشت با این روندی که دولتمردان در مورد اقتصاد مریض مملکت درپیش گرفته‌اند»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ادامه گرانی دلار در بازار خواهد بود چونکه نه برجامی وجود دارد نه تحریم و گرانی روزانه زیاد می شود ماندهم چه کنیم اون پراید لگن ۱۵۰ میلیون تومان مسکن متری تا حدود ۲۰۰ میلیون تومان خواهد رسید با این همه زمین بلا استفاده برای ساختن میلیونها مسکن و مجتمع های بزرگ تجاری و ایجاد هزاران شغل وزیری یا … نداریم کلیه واحدهای خالی مسکن و مسکن مهر تحویل مردم بی خانه داده شود تا کی وضعیت ادامه دارد خدا داند

  • زوزنی

    گزارشات این سایت همش مایوس کننده است نه عزیزم اونجوری که شما غلو می کنید نیست فکری بحالتون بکنید

  • ناشناس

    دلار در دولت رئیسی به صد هزار تومان خواهد رسید و در دولت دوم به یک میلیون تومان

  • ناشناس

    خدالعنتتون کنه دیگه امیدی به زندگی نداریم

  • ناشناس

    واقعا که شماها که نمیتونید خودتونو جمع وجور کنید چه کارتون به مملکت داری و مدیریت اقتصادی این مردم بدبخت چه گناهی کردن که گیر شما افتادن بچه هاتون رفتند کشورهای دیگه خودتون هم برین دست از سر مردم بردارید

  • ناشناس

    دیگ گرون تر از این…خدا رحم کنه به آخر و عاقبتمون

  • ناشناس

    این رسانه کارش جو دادن هست وتشویق مردم به گرونی و تورم
    آقایان مسئول نگذارید ایران با تورم و گرانی از بین برود و یه عده دلال با گرون کردن خودرو و ….موجب ناراضایتی مردم شوند
    مطمئن باشید دلار زیر ۱۰ هزار خواهد رفت چون این قول اقای رییسی هست
    وزرا با حرف نسنجیده موجب تشویش اذهان نشوند
    آقای رییسی اجازه نمی دهد قطعا قیمت ها محسوس پایین خواهد رفت . مردم دیگه طاقت نداره
    اسراییل نامشروع را خوشحال نکنید اولین ضد برجام ترامپ و اسراییل بودند
    خدایا خودت مسببان گرانی را نابود کن

  • ناشناس

    آقایان مسئولین رییس جمهور معاون رییس مجمور بازرسان بازارارز وزیرصمت وغیر شما مگر این همه تورمو نمیبینید درعرض ۱روز ۳بارقینت ماشی قیمت دلار رامیبرن بالا ،مامزدم دراسترس کامل هستیم چرا جلو این دلال ها وسیاه بازارهارو نمیگیرید شما سرتون کجا مشغوله چشم ندارید ببینید این چه وضعیه طی ۱روز قیمت ۳بارگرون بشه والا این همه مفت حقوق بگیر بیت المال چرا رسیدگی نمیکنن

  • ناشناس

    آقا مخبر بایه کلمه دلار راگران کرد آقا چرا این حرفوبیان میکنید باعث گرانی وسواگری دلالان میکنید

  • ناشناس

    خودروسازان میفرماین تحریم هستیم قادر به تولید نداریم پس این همه ماشین صفر ازکجا میادبدست دلال چندبرابربه فروش میرسه شما خودتو ازاین بازارازاین دلال منفعتی میبرید اگر انصاف دارید بجای اینکه بدست نمایندگی ودلال بدهید مستقیم بدست مصرف کننده بدهید تک نرخه بشه مصرف کننده اینجوری آسیب نمیبینه