کد مطلب: ۶۱۳۶۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خروج اضطراری از بازار ارز / نگرانی جدید معامله‌گران دلار چیست؟

خروج اضطراری از بازار ارز / نگرانی جدید معامله‌گران دلار چیست؟

قیمت دلار از سه روز گذشته از کانال ۳۰ هزار تومان پایین آمده و روند نزولی آن ادامه‌دار است. قیمت دلار امروز ۱۴ دی ماه، تا مرز ۲۹ هزار تومان هم پیش رفت و نزدیک بود وارد کانال قیمتی پایین‌تری شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کاهش قیمت دلار از ابتدای هفته آغاز شده و همچنان ادامه‌دار است. تدوام کاهش قیمت دلار، بازیگران و معامله‌گران بزرگ را به خروج از بازار تشویق کرده و بسیاری از آنها در حال خروج فوری از بازار هستند.

در روزهای گذشته که دلار کانال قیمتی قبلی را از دست داد و وارد کانال ۲۹ هزار تومان شدف بسیاری معتقد بودند که کف قیمتی دلار ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان است و اگر دلار به این قیمت برسد، احتمال افت بیشتر قیمت آن وجود دارد.

امروز در ساعاتی از روز دلار این مرز را از دست داد و البته مجددا قیمت کمی بالا رفت. اگرچه کف قیمتی دلار مجددا بازسازی شد، اما همین سیگنال مهمی برای برخی از معامله‌گران بود.

مذاکرات ترمز بازارها را کشید

اینکه اخبار جدید مذاکرات وین، می‌تواند به سرعت روی قیمت دلار تاثیر بگذارد و کاهش قیمت دلار ادامه پیدا کند. برای همین، به نظر می‌رسد که بسیاری از خریداران اکنون فروشنده هستند.

اما عبارتی که برخی دیگر برای توصیف شرایط بازارها استفاده می‌کنند، ایجاد حالت انتظار در بازار است. نه تنها در بازار ارز که در دیگر بازارها هم معاملات متوقف شده است.

به عبارتی مذاکرات وین، ترمز بازارها را کشیده است. اخباری که از مذاکرات هسته‌ای در داخل به گوش می‌رسد مثبت است و به نظر می‌رسد که توافق در دسترس است. اما به نظر می‌رسد که معامله‌گران حتی اگر به نتیجه مذاکرات خوشبین هم نباشند، باز هم منتظر اعلام نتیجه مذاکرات هستند.

قیمت دلار چند روزی است که کاهشی شده. قیمت طلا اندکی کاهش یافته و قیمت سکه هم روند نزولی دارد. اما مشخص نیست که آیا حجم عرضه قیمت‌ها را کاهش داده یا توقف معاملات.

اما نگرانی دیگری که وجود دارد این است که در صورت مثبت نبودن نتیجه مذاکرات، حجم تقاضا برای خرید ارز ناگهان افزایش پیدا کند و این تقاضا بیش از حالت عادی به افزایش قیمت دلار در بازار آزاد دامن بزند.

بر اساس گزارش شبکه اطللاع‌رسانی ارز و طلا، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۱۴ دی ماه به یک میلیون و ۲۵۹ هزار تومان رسید. قیمت سکه طرح جدید هم به ۱۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بله :کمافی سابق همگی ازجمله دولت وسکه فروش وطلافروش ودلارفروش بااخبارساختگی داخلی مشغول نوسان گیری هستند.وگرنه چه خبرمثبتی ازمذاکرات توسط رسانه های مستقل وآزادمخابره شده است.

  • ناشناس

    کمافی سابق دولت وسکه فروشان وطلافروشان ودلارفروشان بااخبارساختگی داخلی مشغول نوسان گیری هستند.وگرنه چه خبرمثبتی ازمذاکرات وین توسط رسانه های آزادومستقل مخابره شده است.هروقت توافق امضاشدحالامیشه گفت خبرمثبت وگرنه مابقی گزارشات واخبارنوسان گیریه.شک نکنید.

    • ناشناس

      تازه اگه توافق بشه حداقل 2سال طول می‌کشه اتفاقی رخ بده

  • ناشناس

    بخوانید گزارش یک دلواپس

  • ناشناس

    پیشنهاد میکنم اگر مذاکرات به توافق صد در صد هم برسد ، دولت با همین دست فرمان (گرانی) پیش بره
    یه وقت خدای نکرده اوضاع معیشت مردم خوب میشه
    آنوقت چه وعده وعیدی خواهید داد ؟
    مسئولان بیکار میشن کع

  • ناشناس

    اگه توافقی هم حاصل بشه فکر نکنم اتفاق خاصی برای وضع زندگی مردم بیفته همین روند ادامه داره چون واقعا خیلی ازموارد به تحریم ها ربطی نداره