کد مطلب: ۴۲۷۱۸۹

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

پیش‌بینی وضعیت قیمت دلار تا پایان سال

پیش‌بینی وضعیت قیمت دلار تا پایان سال

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران می‌گوید: آنچه مشخص است با همکاری بانک مرکزی و دولت قیمت دلار تا پایان سال ثابت باقی خواهد ماند و از قیمت 13 هزار تومان فراتر نمی‌رود.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت دلار تا پایان سال ثابت باقی می‌ماند؟ به تجارت‌نیوز گفت: آنچه مشخص است با همکاری بانک مرکزی و دولت قیمت دلار تا پایان سال ثابت باقی خواهد ماند و از قیمت 13 هزار تومان فراتر نمی‌رود. این در حالی است که هر ساله در روزهای پایانی سال تقاضا برای خرید ارز افزایش می‌یابد. بنابراین ممکن است قیمت دلار در روزهای پایانی سال تا حدودی نوسان داشته باشد.

حسن فروزان‌فر همچنین با اشاره به وضعیت صادرات در دو ماه پایانی سال اظهار کرد: چشم‌انداز صادرات هم تا پایان سال‌جاری تغییری نخواهد داشت. متاسفانه نظام بانکی مناسبی وجود ندارد. معتقدم در حوزه صادرات با کشورهای همسایه دچار بحران خواهیم شد؛ چرا که کشور عراق دچار فساد گسترده‌ای است، مداما قوانین و مقررات در حوزه صادرات تغییر گسترده‌ای پیدا می‌کند. از سوی دیگر زمینه مراودات بانکی تا حدودی مسدود است و امکان تعهد دادن به مشتری‌ها وجود ندارد. بنابراین صادرات ما محدود به کشورهای همسایه و بازار عراق است.

او در ادامه تصریح کرد: با این شرایط در سال آینده امکان صادرات به دور دست‌ها هم امکان‌پذیر نیست. یعنی هر چند که قیمت‌ تمام شده واحدهای تولیدی در هر مقطع زمانی مناسب باشد اما صادرات این کالاها به بازارهای دور دست توجیه اقتصادی ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    اینا رو من هم میدونستم.این تحلیل بود یا گزارش وضعیت موجود؟!!!!

  • ناشناس

    حرف مفت نزن

  • ناشناس

    دوستان برای سبات بازار وقیمت دلار بهترین کار این هست که از خرید دلار چشم پوشی کنیم چون قیمت ها دست خودشونه و میتونن بالا وپائین ببرن ولی ملک یا خودرو و….و….و اینهارو نمیتوانن کاری بکنن ..