کد مطلب: ۶۷۷۵۱۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۱۴ تیر ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۱۴ تیر ۱۴۰۱

امروز ۱۴ تیر ۱۴۰۱ قیمت دلار صرافی ملی ۲۵ تومان افزایش داشت، ولی در بازار طلا و سکه قیمت‌ها نوسانی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز قیمت دلار صرافی ملی مانند مدت اخیر روندی افزایشی داشت. قیمت طلا و قیمت سکه مسیری نوسانی را پیمودند و از سویی دیگر در بازار سرمایه شاخص بورس صعودی بود.

پیش‌بینی بیت‌کوین

بیت‌‌کوین در میان‌مدت در یک کانال روند نزولی قرار دارد. این نشان دهنده بدبینی فزاینده در بین سرمایه‌گذاران است و احتمالا می‌تواند نشان از کاهش بیشتر قیمت بیت‌کوین داشته باشد.

در نمودار قیمت، سطح حمایتی از دست رفته و کاهش بیشتر این ارز دیجیتال احتمال بالایی دارد. در صورت واکنش و اخبار مثبت با دید بسیار خوش‌بینانه، این ارز اگر پامپ کند در ۳۵ هزار دلار مقاومت دارد.

احتمال عرضه بیش از حد بیت‌کوین

تراز حجمی منفی نشان می‌دهد که حجم در روزهای کاهش قیمت، بالا و در روزهای افزایش قیمت، کم است که باعث تضعیف وضعیت این ارز می‌شود. اندیکاتور RSI پس از کاهش قیمت‌ها در هفته‌های گذشته به زیر ۳۰ رسیده است که نشان دهنده اشباع و میزان بالای فروش است.

با توجه به وضعیت کنونی بازارها، به ویژه در سهام و ارزهای بزرگ، RSI پایین ممکن است نشانه‌ای از فروش بیش از حد دارایی و افزاینده احتمال واکنش به سمت بالا باشد. ارز به طور کلی از نظر فنی برای میان‌مدت برای بیت‌کوین منفی ارزیابی می‌شود.

در کوتاه‌مدت بیت‌کوین نیز پس از عبور از یک تله گاوی، حمایت ۲۰ هزار دلار را از دست داد و هم اکنون زیر این سطح حمایتی به سر می‌برد.

احتمال ریزش تا ۱۷ هزار دلار و به دید بدبینانه برخی از تحلیل‌گران تا محدوده ۱۴ و ۱۲ هزار دلار نیز وجود دارد. به طور کلی بیت‌کوین و به تبع آن غالب ارزهای دیجیتال، در یک روند رو به پایین قرار دارند.

پیش‌بینی بورس

بورس تهران امروز هم معاملات را با رشدی کم‌دامنه به پایان رساند، در این گزارش به پیش‌بینی بورس فردا پرداخته شده است.

شاخص کل بازار سهام امروز با رشدی نزدیک به چهار هزار واحدی کار خود را به پایان رساند. روندی که این روزها بورس در پیش گرفته بسیار از سهامداران را به یاد روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ انداخته که شاخص در محدوده یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحدی گیر کرده بود. نوسانات کم دامنه شاخص در حال حاضر باعث ایجاد نگرانی سهامداران شده است.

پیش‌بینی بورس فردا

به باور بسیاری از تحلیلگران به نظر می‌رسد دستکاری غیرمستقیم شاخص، فردا نیز ادامه خواهد داشت. دستکاری که از طریق تقویت برخی از سهم های شاخص ساز و بزرگ انجام می شود تا شاخص کل در محدوده فعلی باقی بماند. البته این امر به معنای سبز شدن قطعی تابلوها نیست. اما اگر افتی هم رقم بخورد به احتمال زیاد کم‌دامنه و ناچیز باشد.

از همین رو انتظار می‌رود شاخص کل این هفته را با بازدهی مثبت به پایان برساند. هرچند این بازدهی مثبت با دامنه قابل توجهی همراه نخواهد شد. با توجه به رویکردی که در طول هفته جاری از روند بازار مشاهده شده پیش‌بینی بورس فردا نیز می‌تواند با تبعیت از الگوی روزهای اخیر انجام شود.

پیش‌بینی طلا

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: برای بررسی شرایط طلا در داخل کشور دو عامل دلار و انس جهانی در نظر گرفته می‌شود. با در نظر گرفتن رکود تورمی در سطح جهانی، احتمال کاهش رشد اقتصاد و افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی در جهان انتظار رشد شدید در قیمت انس، پایین آمد.

او ادامه داد: از آنجایی که احتمال توافقات برجام در روزهای فعلی نسبت به گذشته بیشتر شده و احتمال کاهش قیمت دلار به واسطه بهبود شرایط وجود دارد. می‌توانیم انتظار داشته باشیم قیمت دلار باز هم در مسیر کاهشی قرار بگیرد.

این کارشناس همچنین گفت: به‌رغم اینکه انتظار کاهش چشم‌گیری برای دلار داخلی و انس جهانی مشاهده نمی‌شود، ولی احتمال رشد زیادی نیز نمی‌رود.

محبی درمورد پیش‌بینی خود توضیح داد: بنابراین قیمت طلا در داخل کشور به واسطه قیمت دلار و انس جهانی می‌تواند کاهشی باشد. ولی در آینده بلندمدت انتظار رشد قیمت طلای داخلی وجود دارد.

پیش‌بینی دلار

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد: در حال حاضر جدا از ارزش ذاتی، قیمت دلار بیشتر از اخبار مثبت و منفی برجام متاثر است. شاهد هستیم که از چند روز قبل مذاکرات برجام تقریبا به نقطه‌ای رسید که طرفین آن را ترک کردند و دلار روندی صعودی گرفت. این ارز از محدوده ۲۷ هزار تومان رشد کرد و حتی سقف خود را در سال قبل شکست.

او ادامه داد: سپس با سیگنال‌های مثبتی که طرفین درخصوص احیای مذاکرات دادند این روند صعودی ضعیف شد.

این کارشناس درمورد پیش‌بینی خود از آینده دلار گفت: برای هفته آینده نیز دلار منتظر اخباری است که از این مذاکرات مخابره شود. اگر اخبار مثبتی وجود داشته باشد دلار به کانال‌های پایین‌تر قبلی می‌رسد، ولی اگر اخبار حاکی از آن نباشد که طرفین به توافق نزدیک هستند حتی می‌توان کانال‌های بالاتری را برای قیمت دلار پیش‌بینی کرد.

علی طباطبایی، دیگر کارشناس بازاهای مالی نیز درخصوص احتمال افزایش دوباره قیمت‌ها در بازار طلا و سکه گفت: این امکان باتوجه به واکنش دلار و طلا به اخبار برجامی وجود دارد. ولی من احتمال می‌دهم خبرهای بهتری از مذاکرات به‌گوش برسد و قیمت‌ها در همین محدوده‌های فعلی تثبیت می‌شود.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.