کد مطلب: ۶۹۹۶۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار در صورت توافق برجام چقدر می‌شود؟/ پیش‌بینی قیمت دلار در هفته آینده

قیمت دلار در صورت توافق برجام چقدر می‌شود؟/ پیش‌بینی قیمت دلار در هفته آینده

قیمت دلار دیروز با روند افزایشی همراه بود و نرخ آن در بازار آزاد ۳۰ هزار و ۲۴۰ تومان معامله شد. اما دلار در صورت توافق برجام، به چه قیمتی می‌رسد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌رسد بازارها دیگر به اخبار منتشر شده از مذاکرات وین واکنش نشان نمی‌دهند. در هفته‌های گذشته قیمت دلار روندی کاهشی را طی کرد. اما با گذشت زمان، کم کم تاثیر مذاکرات بر بازارها کاهش یافت و قیمت دلار را با افزایش همراه کرد.

اما از بازار چه خبر؟

قیمت دلار در صرافی‌‌‌ بانکی دیروز پنجشنبه ۱۷ شهریور تحت تاثیر اخبار مذاکرات افزایشی بود.

قیمت دلار در صرافی ملی دیروز برای فروش ۲۸ هزار و ۲۹۷ تومان بود. این صرافی‌ دلار را از مردم با قیمت ۲۸ هزار و ۵۸۲ تومان خریداری می‌کنند. همچنین طبق اعلام شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز دلار ۳۰ هزار و ۲۴۱ تومان معامله شد.

پیش‌بینی قیمت دلار در هفته‌های آینده

اما دلار در هفته‌های آینده چه روند قیمتی را طی می‌کند؟

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر می‌رسد کنترل برای پایین آمدن قیمت دلار و همچنین کنترل برای جلوگیری از حرکت صعودی دلار وجود دارد. قطعا تا پایان مذاکرات برجام و مشخص شدن نتیجه نهایی آن و اتفاقاتی که در بعد سیاسی کشور رخ می‌دهد، این کنترل قیمتی ادامه دارد.

او افزود: با توجه به جریاناتی که در مساله بودجه وجود دارد، پایین آمدن دلار از کف ۲۷ هزار تومان، حتی با وقوع برجام نیز برای سیاست‌مداران بعید است.

این کارشناس بازارهای مالی ادامه داد: اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای در مذاکرات رخ دهد یا توافقی صورت نگیرد، دلار آماده شروع روند صعودی شدن را در بازار کشور دارد. اما امیدواری‌ها و احتمالاتی که وجود دارد این است که دلار در کانال ۲۷ تا ۳۰ هزار تومان نوسان داشته باشد. حتی در صورت توافق در مذاکرات برجام کف قیمتی ۲۷ هزار تومان برای دلار محکم خواهد بود.

تاثیر سفر اربعین بر دلار

در هفته گذشته، تنها عامل موثر بر نرخ دلار ، مذاکرات هسته‌ای نبود و سفر اربعین هم موثر بود. چراکه باعث افزایش تقاضا برای دلار شد. بسیاری از رسانه‌‌ها از صف‌های طولانی مقابل صرافی‌ها برای فروش دلار مسافرتی خبر می‌دهند. تقاضا برای ارز اربعین بالاست به خصوص که این ارز با قیمت توافقی ۲۸ هزار تومان در بازار فروخته می‌شود و با بازار آزاد، اختلاف ۲۰۰۰ تومانی دارد.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: این اتفاق احتمال افزایش قیمت دلار در روزهای آینده را افزایش می‌دهد.

از طرف دیگر قیمت دلار در برخی از کشورهای همسایه از جمله ترکیه در حال افزایش است. حق‌شناس در این زمینه عنوان کرد: افزایش نرخ دلار در کشورهای همسایه ارتباط مستقیم با قیمت دلار در ایران دارد. برای مثال، افزایش یا کاهش قیمت دلار در کشور همراه با نوسانات در بازار ارز ترکیه رقم می‌خورد. در حال حاضر نیز نرخ دلار در بازارهای ترکیه در حال افزایش است. در نتیجه این ارز احتمالا در ایران نیز روند صعودی خواهد داشت.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه اخبار گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.