کد مطلب: ۴۳۶۷۳۵

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

پیش‌بینی بزرگ‌ترین موسسات مالی از قیمت طلا / فلز زرد باز هم گران می‌شود

پیش‌بینی بزرگ‌ترین موسسات مالی از قیمت طلا / فلز زرد باز هم گران می‌شود

با تشدید نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا، سقوط بازار نفت و بی‌ثباتی بازارهای سهام، موسسات مالی بسیاری، ادامه رشد قیمت طلا را در آینده پیش‌بینی کرده‌اند.

با توجه به اتفاقات چند روز گذشته، از جمله افزایش نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا، سقوط بازار نفت و بی‌ثباتی بازارهای سهام، تحلیلگران بیش از گذشته بر اظهارنظرهای خود مبنی بر رشد قیمت طلا، به‌عنوان دارایی امن تاکید می‌کنند.

به‌گزارش تجارت‌نیوز به نقل از کیتکو ، جف کوری، رئیس بخش تحقیقات کالایی در شرکت خدمات مالی و بانکداری گلدمن سَکس، هفته گذشته در یادداشتی نوشت: اگرچه عوامل ناشناخته بسیاری در مورد شرایط فعلی وجود دارد، اما درباره یک موضوع با اطمینان خاطر می‌توان اظهارنظر کرد؛ برخلاف مردم و اقتصاد، طلا از ویروس کرونا مصون است.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: طلا در مقایسه با دیگر دارایی‌های امن، از جمله ین ژاپن و فرانک سوئیس، عملکرد بهتری داشته و پیش‌بینی ما این است که همین روند تا زمان افزایش نااطمینانی‌ها تحت تاثیر شیوع ویروس، ادامه یابد.

اگرچه پس از آنکه قیمت جهانی طلا از قله هزار و 700 دلار عبور کرد، به‌دلیل فروشِ بیش از حد و کسب سود سرمایه‌گذاران، اندکی افت کرد، اما بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند، به دلیل عدم قطعیت موجود، قیمت فلز زرد افزایش خواهد یافت.

شرکت خدمات مالی و بانکداری ولز فارگو هم به‌تازگی چشم‌انداز خود از آینده طلا را اعلام کرده است. به‌گفته یک تحلیلگر ارشد در این موسسه، طلا روند صعودی‌اش را ادامه خواهد داد و هنوز فضا برای رشد بیشترِ قیمت وجود دارد.

این موسسه با توجه به کاهش نرخ‌های بهره در بیشتر کشورهای جهان و شیوع ویروس کرونا، قیمت هدف برای طلا در سال 2020 را هزار و 650 تا هزار و 750 تعیین کرده است.

تحلیلگران در کارگزاری فارکس تایم (FXTM) هم معتقدند که ارزش طلا به‌عنوان دارایی امن تداوم خواهد یافت؛ به‌ویژه اگر فلز گرانبها بتواند سطح هزار 681 دلار را بشکند.

به‌گفته یکی از تحلیلگران ارشد این کارگزاری، نااطمینانی‌های اخیر از بازار طلا حمایت کرده و با توجه به تضعیف دلار تحت تاثیر کاهش نرخ بهره، اگر مرز هزار و 681 دلار شکسته شود، می‌توان قیمت‌های بالاتر از هزار و 700 را انتظار داشت.

در اولین روز از معاملات هفتگی (روز دوشنبه)، قیمت طلا با عبور از هزار و 700 دلار، به بالاترین سطح هفت سال گذشته رسید. اما فروش سرمایه‌گذاران برای کسب سود مانع از رشدِ بیشتر قیمت طلا شد.

دنیل پاویلونیس، تحلیلگر ارشد در موسسه آرجی‌او فیوچرز در این زمینه گفته است: حاشیه سود در بازارهای مالی بسیاری از سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر قرار داده است. بنابراین آنها ناچار شده‌اند طی این مدت برای فروش دارایی‌های سودآور خود از جمله طلا اقدام کنند.

موسسه بی‌ام‌او کپیتال مارکتس (BMO Capital Markets) هم با توجه به‌ بی‌ثباتی‌های موجود در بازار، رشد طلا را پیش‌بینی کرده است.

کالین همیلتون، تحلیلگر در این موسسه، با اشاره به نوسانات بازارها گفته است که طلا در مقایسه با سایر کامودیتی‌ها بازدهی بالاتری خواهد داشت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فعلا معلوم نیست با این کرونا

  • ناشناس

    انشالله طلا پایین بیاد

  • مرادی

    طلا برج سه به بعد سقوط شدیدی خواهد کرد هواستون باشه

  • آرش

    با توجه به شیوع کرونا و آشفتگی بازارهای جهانی بنظرم مردم سرمایه گذاری در طلا را امن خواهند دانست،چون تقاضا برای خرید بیشتر خواهد شد قیمت افزایش خواهد یافت.