کد مطلب: ۵۶۸۴۲۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۲ مرداد / ابهامات مهم در بازار طلا چیست؟

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۲ مرداد / ابهامات مهم در بازار طلا چیست؟

در روز دوشنبه در نهایت به سود کاهشی‌های بازار خاتمه یافت و دلار با ۵۰تومان افت به بهای ۲۵هزار و ۵۰۰تومان رسید. سکه در واکنش به افت قیمت دلار، ۷۵هزار تومان کاهش یافت و به بهای ۱۱میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روز دوشنبه در نهایت به سود کاهشی‌های بازار خاتمه یافت و دلار با ۵۰تومان افت به بهای ۲۵هزار و ۵۰۰تومان رسید. سکه در واکنش به افت قیمت دلار، ۷۵هزار تومان کاهش یافت و به بهای ۱۱میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

دنیای اقتصاد نوشت:

کاهش درخشش سکه

بازار طلا و سکه در شرایطی به کار خود پایان داد که به‌رغم نوسانات صعودی چند روز اخیر خود، در روز دوشنبه روند افزایشی هر سکه امامی متوقف شد و افت قیمتی را تا سطح ۱۱ میلیون و ۲۰۰هزارتومان تجربه کرد. این کاهش نرخ در پی تنزل قیمت دلار داخلی و همچنین توقف مجدد مذاکرات برجامی تا زمان ‌بر سر کار آمدن دولت جدید و پیش‌بینی زمان تجدید مذاکرات رقم خورد. در این بین نزدیک شدن به ایام ماه محرم و افزایش غیرمعمول تقاضای معامله‌گران نیز بازار را دستخوش تغییرات مختصری کرد. به طوری که با توجه به فشارهای وارده بر سکه برای افت آن، رونق تقاضا برای سرمایه‌گذاری مانع افت هر چه بیشتر سکه شد و توانست ارزش قیمتی خود را بالای مرز ۱۱میلیون تومان حفظ کند.

نوسان قیمت اونس

اونس طلا در معاملات بازار جهانی روز گذشته تحت‌تاثیر قدرت گرفتن ارزش شاخص دلار پیش از انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا با افت قیمتی مواجه شد. به طوری که بهای این فلز در روز گذشته تا هر اونس ۱۸۰۵ دلار نیز عقب‌نشینی کرد. آنچه باعث شد بهای این فلز ارزشمند تحت فشار نزولی قرار بگیرد، این بود که شاخص دلار که هفته گذشته با بدترین عملکرد هفتگی خود روبه‌رو شده بود، اما مجددا بازیابی روند صعودی خود را از سر گرفت. تقویت ارزش شاخص دلار، قیمت خرید طلا را برای دارندگان ارزی رونق داد در نهایت تا ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه دیروز به وقت تهران قیمت هر اونس طلا به ۱۸۱۶ دلار رسید.

به گزارش اقتصاد نیوز، در روز چهارشنبه هفته گذشته رئیس فدرال رزرو سخنرانی مهمی داشت و در آن به نوعی اعلام کرد که شرایط برای تغییر جهت سیاست‌های انبساطی فدرال رزرو هنوز به صورت کامل فراهم نشده است. جروم پائول در سخنان خود گفت که تورم بالاتر از پیش‌بینی‌های فدرال است و احتمال دارد تا مدتی در این سطوح باقی بماند. قیمت فلز گرانبها تحت تاثیر این اظهارت رقم‌هایی بالای ۱۸۳۰ دلار را ثبت کرد، اما در پایان معاملات هفته گذشته (روز جمعه) روی ۱۸۱۴ دلار قرار گرفت.

برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند طلا این هفته را نیز صعودی آغاز کند، اما قیمت طلا در شروع معاملات دیروز (اولین روز هفته کاری بازارهای جهانی) مسیر نزولی را دنبال کرد و حدود ساعت ۱۳ و ۵۰ دقیقه عصر به وقت ایران در حوالی ۱۸۰۸ دلار قرار گرفت. روند روزهای آتی طلا حائز اهمیت است. آیا موضع فدرال رزرو قیمت طلا را در میان مدت بر مدار صعود قرار می‌دهد یا اینکه تاثیر سخنان جروم پائول مقطعی بود؟ این‌ها سوالات مهمی هستند که پیش روی سرمایه‌گذاران بازار طلا قرار دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگه طلا بشه هزار تومان هم ما پولی نداریم تو این سالها کلا زندگی ۷۵ میلیون ایرانی که البته جز ایران به حساب نمیان نابود شده خوش بحال اونایی که شغل دارن دولتی و حکومتی هستن شکم سیر و مایه دار