کد مطلب: ۵۳۷۲۵۸

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 16 اردیبهشت 1400

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد چهارشنبه(۱۵ اردیبهشت) با ۴۱,۳۰۰ تومان کاهش، ۸۹۸,۱۰۰ معامله شد. چه پیش‌بینی‌هایی از بازار امروز طلا می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد چهارشنبه(۱۵ اردیبهشت) با ۴۱,۳۰۰ تومان کاهش، ۸۹۸,۱۰۰ معامله شد. چه پیش‌بینی‌هایی از بازار امروز طلا می‌شود؟

ریزش بهای دلار باعث ارزان شدن قیمت طلا شد؛ این در حالی است که به گفته نایب رئیس دوم اتحادیه طلا، سکه نسبت به این کاهش قیمت‌ها واکنش چندانی نشان نداده است.

محمد کشتی‌آرای درباره چرایی مقاومت سکه در برابر ارزان شدن طلا و دلار معتقد است: تعطیلی واحدهای صنفی باعث شده عرضه سکه به بازار کم شود. از این‌رو سکه نسبت به ارزان شدن مقاومت نشان می‌دهد.

به گفته او، در دو روز گذشته حباب سکه ۳۰۰ هزار تومان بود که امروز با ۶۰ هزار تومان افزایش حباب سکه به ۳۶۰ هزار تومان رسیده است.

کشتی‌آرای علت ارزان شدن طلا در بازار تهران را مربوط به گشایش‌های برجامی دانست و گفت: چنانچه کاهش قیمت‌‎ها شدت بگیرد، احتمال دارد فردا روند قیمت‌ها مجدد نزولی شود.

دنیای اقتصاد درباره آینده بازار طلا نوشت:

در بازار سکه نیز اوضاع به کام فروشندگان بود، ولی فلز گرانبهای داخلی توانست خط حمایتی ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را حفظ کند. روز چهارشنبه، فلز گرانبهای داخلی ۳۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۹ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان رسید. افت سکه در شرایطی صورت گرفت که بهای اونس طلا در بازارهای جهانی افت خاصی را تجربه نکرده بود و تنها افت قیمت دلار بود که قیمت فلز گرانبهای داخلی را تحت فشار قرار داد. سکه در صورتی که حمایت ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد، به احتمال زیاد به کانال ۸ میلیونی خواهد رفت.

با این حال، عده‌ای از فعالان باور دارند که سکه و دلار در هفته‌های اخیر افت زیادی را تجربه کرده‌اند و ممکن است برخی از معامله‌گران به تدریج اقدام به خرید پله‌ای کنند.

البته دیروز همچنان فروشندگان زیادی در بازار حضور داشتند. به نظر می‌رسد تا زمانی که فروشندگان هراسان از توافق هسته‌ای در بازار باشند، افزایش معناداری برای قیمت دلار رخ نخواهد داد. نزدیک بودن به انتخابات ریاست‌جمهوری دیگر عاملی است که احتیاط خریداران ارزی را بیشتر کرده است.

سکه دنباله‌روی دلار

همزمان با کاهش قیمت دلار، نرخ سکه و طلا در بازار نیز نزولی شده است، به‌رغم اینکه بازار طلای تهران و کشور تحت تاثیر تعطیلات کرونایی بسته هستند، داد‌و‌ستد‌ها به شدت کاهش یافته و از طرفی با توجه به اخبار مثبت که از وین و احیای برجام مخابره می‌شود، سیر کاهشی سکه و مسکوکات طلا را شدت بخشیده است.

سرعت کاهش نرخ دلار در روزهای اخیر به قدری هست که واکنش سکه به نوسانات اونس جهانی را می‌توان ندیده گرفت. بر همین اساس قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار پس از مدت‌ها به زیر یک میلیون تومان و سکه نیز به زیر ۱۰ میلیون تومان سقوط کرد. به این ترتیب هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز چهارشنبه به ۹ میلیون ۲۶۰ تومان رسید که کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را در قیاس با روز گذشته دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پدر مردم دراوردن خدالعنت کنه باعث وبانی این کار من تو یه معامله ۱۵میلیون ضررکردم فقط نفرینشان میکنم

  • ناشناس

    بسیار تشکر

  • یگانه

    دوستان کسی راهنمایی کنه من سکه۱۶تومن‌بود خریدیم یعنی دوبارع سکه رو ۱۶تومن بر میگرده یا بیشتر پایین میره

  • ناشناس

    سلام طلا میشه مثل سیم کارت مفت میدن با این کاهش بی خود قیمت وقتی همه چیز بالا بالا میره مردم طلا ارز چه فایده داره کاهش ظلم به مردم مسکن قیمت نجومی شده از گرانی طلا وارز شده قیمت مفت عجب مملکت بی صاحب ارز ۳۲ امده ۲۰ خانه۴۰۰ تومان شده ۸۰۰ تومان علی برکت الله

  • ناشناس

    مفید

  • ناشناس

    چون ماه رمضان هست همه جا تعطیله طلا ارزان کردن

  • ناشناس

    ملت بد شانسی اورده بازار تعطیه اونیکه میخواد طلاشو بفروشه بیشتر ضرر نکنه نمیتونه اونیکه میخواد بخره نمیتونه خلاصه همه تو بن بست قرار گرفتیم اونم بد جوری