به گزارش تجارتنیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۱۵ آبان، یک میلیون و 223 هزار و 400 تومان معامله شد. اما برای قیمت طلا امروز چه پیشبینیهایی میشود؟
در این مورد نایب رئیس اول اتحادیه طلا گفت: تا زمان اعلام نتایج نهایی آرا در آمریکا قیمت انس جهانی طلا نوسان خواهد داشت؛ این در حالی است که در بازار ایران قیمت طلا دیگر جان گران شدن ندارد. پیشبینی ما این است چنانچه جوبایدن رئیس جمهور آمریکا شود وضعیت طلا در بازارهای جهانی آرام و قیمت طلا و سکه در بازار ایران ارزان خواهد شد.
همچنین اقتصادنیوز نوشت: برای سرمایهگذاران انتخاب بایدن به معنای محرکهای مالی بیشتر کووید 19 و سیاستهای زیرساختی پرهزینه است، که به افزایش انتظارات تورمی و در نتیجه خرید طلا برای فرار از آن منجر میشود. تحلیلگران پیش بینی میکنند که اگر در طول 2 روز تعطیلی بازارها، نتایج نهایی انتخابات به نفع بایدن رقم خورد، قیمت آن در آغاز هفته کمی افزایش مییابد و به سقف قبلی 2000 دلار نزدیک شود.
انتخابات ریاست جمهوری کم و بیش تأثیر خود را بر بازارها گذاشته است و اکنون مهمترین علامت سؤال، نتیجه انتخابات مجلس سنا است، که جواب آن میتواند برای طلا بسیار مهم باشد. همان طور که قبلا گفته شده است پیروزی جمهوریخواهان در سنا و پیروزی بایدن در ریاست جمهوری بیشتر برای بازار بورس مفید برآورد شده است و پیروزی در ریاست جمهوری و کنگره بیشتر برای طلا و فلزات گرانبها.
آقا من 40ملیون طلا خریدم الان به نظرتون چیکار کنم بفروشم یانه
به هیچ وجه نفروش
اگه پولشو لازم نداری نفروش این طلا نیست که گران میشه این پول ما هست که رفته رفته بی ارزش میشه
در ضمن هنوز ۳ماه از زمان ترامپ باقی مونده و قیمت ها بازم میره بالا
منم خریدم هرکاری کردی بهم بگو
بازار تو کوتاه مدت به دلیل علاقه دلال ها و اعتقاد به طلا و ارز بالا می رود ولی تو بازه یک ماه تا دو ماه آینده پایین میاد چون با آمدن بایدن بازار دیگه کشش ندارد.
زرشک
هرگز پایین نمیاد
فیلسوف کی بودی تو
ههههه توهمجا نظر میدی خیلی باحال حرف میزنی واقعا زرشک
هیچوقت تو تاریخ گرانیها نبوده ک قیمت برگرده به قیمت یک ماه قبل از گرونی
چیزی که رفت بالا چیزی بنام پاین اومدن نیست
.احسن
قیمت دلار وطلا به صورت دستوری پایین است و این حرکت احمقانه بانک مرکزی باعث قاچاق لین دو موضوع به افغانستان و ترکیه می شود
یه چیزبه آسونی میره بالاولی به سختی میادپایین
کاملا درست گفتی مرحبا
لطفا با سرمایه مردم بازی نکنین مثال انهای ماشین طلا سکه دلارواجناس قبل ازاین بازیها گران وارزان شدن خریدن چه گناهی کردن
با این اوضاع فقط باید از خدا بخوایم ک زودتر قیامتو بر پا کنه خسته شدیم دیگه
عرض ادب و احترم من طلا بدهکارم به کسی.. به نظرتون الان بخرم یا صبر کنم؟
نخر من بابام طلا فروشی داره میگه کامل میاد پایین
بخر .الان موقع خریده
اونایی که میگن ارزون نمیشه یا طلا فروش هستند یا دلار فروش همه ایران دیگه میدونن اگه بایدن رئیس جمهور بشه قیمت ها ارزون میشه پس سعی نکنید جو بازار رو باحرفهاتون متشنج کنید وخودخواه نباشید
برو بابا برگشت به برجام و مذاکره حدقل دو سال طول میکشه تازه اگر بشه که اونم بعیده
فکر میکنید بایدن فرشته نجاته
اگه میگی ارزون میشه پس دلالی خانم محترم
شما دلالی؟ چرا ارزون شه یوزارسیف اومده؟
دلالی مگه بایدن کیه
فکرکردی بایدن فرشته نجات
فکر کردید بایدن فرشته نجات یا حضرت مهدی
مذاکره ای چیزی صورت گرفته شما خبر داری ما نداریم؟؟؟
شرمنده بایدن پسر عموی مردم ایران شده جدیدا… آخه اونم یک دشمن دیگه آخه خدایی یک کلمه تاحالا گفته میاد مشکلات مردم ایران راحل کنه که اینقدر مردم جو گیر شدن. اونم یکی مثل ترامپ. اگرکاری هم بکنه برای مردم کشور خودشه که مبنای آن هم استعمار سایر کشور هابه نفع آمریکاست. نشنیدم بایدن بنگاه خیریه کمک به مردم ایران باز کرده باشه
حتمن ارزان خواهدشد
بعضی ها میگن طلا یا سکه خریدیم الان ضرر کردیم بعضیها خوشحال میشن خیللی ها فقط خواستن ارزش پولشون حفظ بهشه وگرنع حتی بعضی ها خونه ندارن گرون سکه خریدن الان ارزون فروختن همش ضرر خدا فقط باعث بانی نابود کنه بخدا امریکا بگه ما دوستیم دلار هزارتومن اینا بهونه جدید دارن چون دلال اصلی خودشونو بچه هاشوننن
ایشاللهههههه
به همین خیال خوش بمون ???
مگه قیمت طلای جهانی چقد افزایش قیمت خواهد داشت ک طلا گرانتر شود؟ قیمت سکه به زیر 4 میلیون میرسه چون اونایی ک باید میفروختن تو سقف قیمت فروختن و الان پشتشو خالی میکنن تا کف قیمت بیاد تا تو کف دوباره از شما بخرن و این بازی ادامه دارد…
مگه اونس جهانی چقدر ریزش داشت که حالا حتما باید بره بالا طلای ایران با دلار میره بالا
چرت نگو
مگه اونس جهانی چقد ریزش داشت که طلا ارزان شد حالا واسه گرون شدن ربطی به طلا جهانی نداره
اصلاعقل نداری
آفرین حرف حق وزدین
حرف عاقلانه بلد نیستس نظر نده
واقعا متاسفم که فکر می کنید طلا ارزون می شه
اینا همش مقطعیه وناشی از جو روانیه انتخاباته، دعا کنید بدتر نشه
غیر از بورس که دولت بادزدی اوردش زیر کف قیمت بقیه اقلام مثل مسکن طلا ارز سکه همه ریزش شدید دارند یک سیگنال از فرد سپاهی بود