کد مطلب: ۴۸۹۳۲۸

نایب رئیس اول اتحادیه طلا تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت طلا پس از انتخابات آمریکا / طلا گران نمی‌شود

پیش‌بینی قیمت طلا پس از انتخابات آمریکا / طلا گران نمی‌شود

نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: چنانچه جوبایدن رئیس جمهور آمریکا شود وضعیت طلا در بازارهای جهانی آرام و قیمت طلا و سکه در بازار ایران ارزان خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در سه روز پایانی هفته جاری نوسانات زیادی داشت. در حالی که روز چهارشنبه و با پیشتازی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا، قیمت‌ها روند صعودی در پیش گرفت و حتی قیمت سکه تمام بهار آزادی مرز ۱۵ میلیون تومان را هم پشت سر گذاشت، در روز پنج‌شنبه با افزایش شانس پیروزی جو بایدن، قیمت طلا و سکه در بازار ایران کاهش یافت و سکه تا ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم رسید.

فعالان بازار طلا می‌گویند علت نوسان افزایشی در بازار چهار عامل مسجل و روشن دارد. نخست آن که با اتمام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بسته شدن مراکز رای‌گیری در ایالات مختلف این موضوع روند فعالیت بازارها از جمله طلا را تحت تاثیر قرار داده است. همچنین ترسیدن برخی معامله‌گران از آینده بازار باعث شده که تقاضا برای خرید سکه در بازار افزایش یابد.

همچنین در روز چهارشنبه انس جهانی طلا هم با 11 دلار افزایش (نسبت به اولین معاملات روز چهارشنبه) با قیمت یک هزار و 906 دلار داد و ستد شد. عامل چهارم نیز نوسان قیمت دلار بود که طی دو روز گذشته منجر به افزایش و کاهش قیمت طلا شد.

به گفته نایب رئیس اول اتحادیه طلا تا زمان اعلام نتایج نهایی آرا در آمریکا قیمت انس جهانی طلا نوسان خواهد داشت؛ این در حالی است که در بازار ایران قیمت طلا دیگر جان گران شدن ندارد. با آن که روز چهارشنبه با تغییر آرا قیمت طلا نوسان داشت اما عملا در خرید مصنوعات طلا تقاضایی وجود نداشته است.

مسعود یزدانی افزود: پیش‌بینی ما این است چنانچه جوبایدن رئیس جمهور آمریکا شود وضعیت طلا در بازارهای جهانی آرام و قیمت طلا و سکه در بازار ایران ارزان خواهد شد.

قیمت انواع سکه در روز چهارشنبه

همچنین نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار می‌کند: سکه طرح جدید نیز قبل از انتخابات آمریکا (دوشنبه) با قیمت 14 میلیون و 600 هزار تومان معامله شد که روز چهارشنبه با افزایش 200 هزار تومانی به قیمت 14 میلیون و 800 هزار تومان رسید.

اما روز پنج‌شنبه با افتی قابل توجه به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

نیم سکه و ربع سکه هم طی چهار روز گذشته (دوشنبه) با قیمت هفت میلیون و 500 هزار تومان و پنج میلیون و 200 هزار تومان در سطح بازار فروخته شد این در حالی است که در آخرین معاملات روز پنج‌شنبه قیمت این دو سکه به ترتیب هفت میلیون تومان و پنج میلیون تومان داد و ستد شده است.

همچنین روز دوشنبه سکه گرمی با قیمت دو میلیون و 800 هزار تومان معامله شده اما پنج‌شنبه با قیمت دو میلیون و ۷۳۰ هزار تومان فروخته شده است.
حال باید دید با آمدن جوبایدن یا دونالد ترامپ بازار طلا چه واکنشی از خود نشان خواهد داد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا به دلیل جو منفی داخلی الکی بالا رفت و هیچ ربطی هم به روند جهانی نداره تازه اگر میخواست با روند جهانی باشه قیمت سکه باید خیلی پایینتر از این حرفها باشه تقریباً 10 برابر پایینتر

  • ناشناس

    از کرامات شیخ ما اینست

  • ناشناس

    چهار سال اول دولت روحانی به خاطر برجام بود که نرخ ارز ثابت بود و تورم تک رقمی بود!!!

    • ناشناس

      چهار سال اول هم نرخ تورم تک رقمی نبود بعد هم کسادی بازار و بیکاری باعث شده بود که قیمت ها زیاد بالا نره سرتون رو از تو برف در بیارید لطفا

  • ناشناس

    به نظر من طلا تا ۵۰ درصد سقوط می کنه نه تنها طلا بلکه خودرو مسکن و…

    • ناشناس

      به همین خیال باش ساده لوح.پراید میشه یه میلیون اصلا. خخخخخ

    • ناشناس

      چرا برای گرانی خوشحالی

  • ناشناس

    پس طلا که ارزان شد چرا قیمت خانه ارزان نمیشه؟؟

    • ناشناس

      اینا هر کدوم ساز خودشونا میزنن

  • محمد

    آفرین دقیقا بعضی ها کی میخوان بفهمند اصلا نقض برجام رو خود اوباما شروع کرد

  • ناشناس

    امروز رفتم طلا فروشی هیچ کس طلا ازم نخرید گفتند طلا به طور شدید پایین می اید مانمی خریم حتی ممکن است به زیر هر گرم ۵۰۰ هزار تومان شود

    • ناشناس

      خواب دیدی خیره

  • ?

    الان قیمت طلا جذاب شده.دو روز دیگه بازم میره بالا.وقت خریده….

  • علاءالدین

    اگر بایدن سر کار بیاید کار ایران وکشورهای مخالف سخت تر میشود.چرا برای اینکه کاری که ترامپ نتوانست انجام دهد او برای ۴سال بعد هم که بخواهد رای بیاورد انجام میدهد.

  • ناشناس

    فقط در صورتی کہ اقتصاد وتولید رشد کنہ دلار و لا ارزون میشہ اقتصاد تولید ھم فعلا شکست خورد