کد مطلب: ۵۴۸۷۱۲

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی هفته گذشته افت و خیزهای زیادی را تجربه کرد به‌طوری‌که از ابتدای هفته روند افزایشی آرامی داشت‌ اما در معاملات ‌روز پنج‌شنبه بیش از‌۳۰‌دلار افت را تجربه کرده و کانال ۱۹۰۰‌‌دلاری را از دست داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در بازار جهانی هفته گذشته افت و خیزهای زیادی را تجربه کرد به‌طوری‌که از ابتدای هفته روند افزایشی آرامی داشت‌ اما در معاملات ‌روز پنج‌شنبه بیش از‌۳۰‌دلار افت را تجربه کرده و کانال ۱۹۰۰‌‌دلاری را از دست داد. با وجود این گزارش اشتغال غیرکشاورزی ماه مه مایوس‌کننده بود و به طلا کمک کرد بخشی از ریزش قیمت روز قبل را جبران کند و در روز جمعه در قیمت ۱۸۹۲ دلار بسته شد و با افت ۵/ ۰‌درصدی از رشد هفتگی باز ماند. به گفته فعالان بازار از آنجاکه طلا به تعدیل سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا و تغییرات شاخص دلار و همچنین بازدهی اوراق قرضه خزانه آمریکا بسیار حساس است، با انتشار آمار اقتصادی ایالات‌متحده و عوامل فنی، روند این فلز جهانی نزولی شد که در پایان هفته گذشته این روند متوقف و معکوس شد.

دنیای اقتصاد نوشت:

فضای افزایشی که در طول هفته بر بازار ارز حکمفرما بود، زمینه‌ساز رشد قیمت سکه شد. فلز گرانبهای داخلی در هفته گذشته ۸/ ۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد؛ رشدی که حتی از دلار به میزان قابل‌توجهی بیشتر بود. سکه با این رشد در صدر جدول بازدهی هفتگی قرار داشت و نه سکه‌های کوچک و نه طلای ۱۸ عیار نیز نتوانستند رشد بالاتر هفتگی را نسبت به سکه امامی تجربه کنند. جدا از افزایش قیمت دلار، ورود تقاضای احتیاطی به بازار نیز زمینه‌ساز صعود معنادار سکه شد. به گفته فعالان، سکه در ابتدای هفته گذشته حباب منفی داشت ولی به تدریج با افزایش ورود خریداران احتیاطی به بازار، علامت حباب آن تغییر کرد و ارزش بازاری فلز گرانبهای داخلی از ارزش ذاتی‌اش سبقت گرفت.

سکه در حالی در صدر جدول بازدهی هفتگی قرار گرفت که در آخرین روز هفته، در بازار این فلز گرانبها خبری از خریداران نبود و قدرت در دست فروشندگان قرار گرفته بود. افزایش فروش‌های سکه موجب شد که فلز گرانبهای داخلی ۱۵۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست بدهد و روی عدد ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار بگیرد. فلز گرانبهای داخلی پنج‌شنبه دو هفته قبل در محدوده ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داده بود. در واقع سکه طی یک هفته توانست حدود ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کند؛‌ با این حال، کاهش سکه در آخرین روز هفته موجب شد که انتظارات افزایشی در بازار سکه مقداری تعدیل شود.

به گفته تحلیلگران فنی بازار سکه، در صورتی که دلار در هفته جاری، به سوی مرز ۲۴ هزار تومانی حرکت کند، فلز گرانبهای داخلی نیز جریان صعودی را در پیش خواهد گرفت. این در حالی است که افت قیمت دلار می‌تواند سکه را به سوی محدوده ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی هدایت کند. معامله‌گران اعتقاد دارند تا زمانی که سکه زیر محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی قرار دارد، خریداران زیادی به بازار وارد نخواهند شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.