خبر مهم:

کد مطلب: ۴۸۹۹۳۹

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۸ آبان ۹۹ / روند کاهشی قیمت طلا ادامه دارد؟

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 18 آبان 99 / روند کاهشی قیمت طلا ادامه دارد؟

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۱۷ آبان یک میلیون و 141 هزار و 400 تومان معامله شد. اما امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۱۷ آبان یک میلیون و 141 هزار و 400 تومان معامله شد. اما امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گفته ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلای تهران پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا تا پایان هفته با نوسان‌های جزئی همراه باشد. با توجه به کاهش قیمت طلا و سکه به نظر می‌رسد روند کاهشی قیمت طلا ادامه‌دار است اما روند کاهش قیمت کمی کند خواهد بود.

همچنین اقتصادنیوز نوشت: طبق آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو، احساسات صعودی نسبت به طلا در بین تحلیلگران وال استریت به صورت بی‌سابقه‌ای افزایشی است. این چشم انداز مثبت در حالی است که قیمت طلا سقف مقاومتی هفته‌های اخیر خود را شکسته و به بالاترین سطح در شش هفته گذشته رسیده است. در مقابل دلار آمریکا به زیر سطح حمایت اصلی رسیده و کمترین مقدار در دو ماه گذشته سقوط کرده است. دلیل این احساسات احتمال قوی ریاست جمهوری بایدن و به دنبال آن محرک‌های مالی بیشتر و پرهزینه‌تر است.

این هفته 15 تحلیلگر در نظرسنجی شرکت کردند. در مجموع 14 رای دهنده - 93 درصد - امید به افزایش قیمت طلا در هفته آینده داشتند، یک تحلیلگر - 7 درصد - باور داشت که قیمت طلا کاهش می‌یابد و هیچ تحلیل‌گری در مورد طلا بی طرف یا خنثی نبود.

در هفته گذشته در مجموع 1310 رأی آنلاین داده شد. در میان این افراد، 1008 رأی دهنده - 77 درصد - اظهار کردند که در این هفته طلا صعود می‌کنند. 188 نفر دیگر - 14 درصد - گفتند که آنها بر روی طلا نزولی هستند، در حالی که 114 رای دهنده، یا - 9 درصد - بی طرف بودند.

دنیای اقتصاد نیز نوشت: در حال حاضر، بازیگران بازار سکه باور دارند که قیمت این فلز گرانبها دو نقطه حمایتی ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون تومانی را پیش روی خود دارد که در صورت شکست آنها قیمت می‌تواند افت بیشتری را تجربه کند.

به گفته برخی تحلیلگران فنی، تا زمانی که این فلز گرانبها زیر ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد نیز انتظارات افزایشی فعال نخواهند شد. سکه از زمانی که در اواخر مهرماه به سقف ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی برخورد کرد،‌ عمدتا در مسیر نزولی گام برداشته و حمایت‌های مهمی را از دست داده است.

اخبار مرتبط با طلا را در صفح اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    دولت کسری بودجه خودش رو از جیب مردم تامین میکنه با همین بالا و پایین کردنا این وسط یه سری پولدار میشن تعدادزیادی سرمایه خودشون رو از دست میدن میره به حساب دولت کریمه

  • ناشناس

    سلام مردم عزیزی که به ناچاربخاطراندک سودی رفتین یک مقدارطلا یاسکه بهرامیدی خریدیدتاباسودش یک زخمی اززخماتونوکم کنیدهیچ چیزپایین نمیادمخصوصاسکه وطلا نوسان داردولی ضررنداردامدپایین صبرکن نفروش مطمآباش باسودعالی میفروشی تجربه ۲۰ساله من میگه صبرصبرصبر

  • ناشناس

    دولت هر وقت بودجه کم کنه دلار وطلا میبره بالا و طلا پایین نمیاد چون اگه خیلی پایین بیاد شاید قاچاق بشه

  • Elah

    قیمت طلا افزایش پیدا میکنه
    پس اونجایی که طلا خریدن نفروشن

  • ناشناس

    همه چی آروم میشه زیاد از حد بردند بالا که یه موقع بعد انتخابات آمریکا چیزی گرا ن نشود.ایشالله همه چی ارزونتر

  • ناشناس

    طلا خیلی گرون میشه حالا ببینید
    سه ماه دیگه ترامپ رعیس جمهور
    ایران هم صلاحیت نداره خودش خودش رو جمع کنه وابسته ب کشور دیگه پس سه ماه سخت رو میگذرونیم

    • ناشناس

      بله خیلی گرون میشه اخه ی چیز محالیه ک طلا ارزون بشه از اون روزی ک ما بچه بودیم طلا هرسال گرون تر ازسال قبل میشه واقعا نمیدونم چرا بعضی ها اینقدر کند ذهنن ک میگن طلا ب گرمی ۵۰۰ برسه غیرممکنه اخه طلاهم ک ارزون بشه چیزا دیگه ارزون نمیشه چه فایده پس همون بهتر ک گرون باشه حداقل مردم ضرر نکنن

  • ناشناس

    ۱۱

  • ناشناس

    به نظر من طلادوباره قیمتش میرودبالا

  • ناشناس

    دولاروطلادوباره به بالا می رود

  • ناشناس

    قیمت ها مم‌کنه ثابت بشه یه مدت اما کم نمیشه پس صبر کنین و نفروشین حتی اگه دارین الان ک قیمتا ارزونه بخرین