کد مطلب: ۴۸۲۹۸۶

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۹ مهر

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۹ مهر

در روز جمعه قیمت طلا توانست با دو درصد افزایش به قیمت آغاز بازار در چهار هفته گذشته یعنی یک هفته قبل از سقوط طلا به کانال ۱۸۰۰ بازگردد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۱۷ مهر با ۵۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۳۵۶ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. اما برای بازار امروز طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی پیش روست؟

در این مورد اقتصادنیوز نوشت: قیمت اونس طلا در آخرین روز کاری بازار جهانی نزدیک به ۳۶ دلار افزایش داشت و در پایان ساعات کاری هفته به ۱۹۳۰ دلار رسید. روند قیمت طلا در روز جمعه در هفته‌های گذشته بسیار کم سابقه بوده است. زیرا معمولا وقتی قیمت طلا در یک روز افزایش می‌یابد، این افزایش نتیجه نوسانات صعودی و نزولی بسیاری است که به افزایش قیمت ختم می‌شود.

اما در روز جمعه طلا با حد‌اقل نوسان افزایش یافت. افزایشی که در طول روز مستمر بود. درحالی‌که معمولا صعود قیمت طلا آنی و در یک یا چند حرکت افزایشی صورت می‌گیرد، دیروزقیمت اونس به صورت تدریجی و پیوسته صعود کرد. روند توصیف شده به خوبی در جدول زیر مشهود است. بالاترین ‌قیمت اونس طلا در روز جمعه ۱۹۳۱ دلار و پایین ترین آن ۱۹۰۵ دلار بود.

با وجود روند ملایم صعود، طلا یکی از بزرگ‌ترین افزایش‌های قیمت در هفته‌های گذشته را شاهد بود. قیمت طلا نه تنها از مرز ۱۹۰۰ دلار رد شد بلکه سقف ۱۹۲۰ دلاری که ۱۹ روز پایدار مانده بود را شکست. به این سبب طلا برای دومین هفته پیاپی افزایش قیمتی بیش از ۳۰ دلار داشت.

به روز رسانی اخبار محرک‌های مالی روز جمعه

به گزارش رویترز روز پنجشنبه نانسی پلوسی رهبر اکثریت مجلس نمایندگان در بیانیه‌ای اعلام کرد: وی در روز پنج‌شنبه به مدت ۴۰ دقیقه با استیو منوچین وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، در باره محرک‌های مالی گفت‌وگو کرده است. پس از پایان ساعت کاری بازار‌های جهانی، پلوسی در توئیتی نوشت در این گفت‌وگو استیو منوچین علاقه‌مندی رئیس جمهور به دستیابی به چنین توافقی را روشن کرد.

در حالی که رهبر اکثریت سنا، میچ مکانل گفته بود دست‌یابی به توافق بسته‌های محرک ویروس کرونا «در سه هفته آینده بعید است». ساعاتی بعد دونالد ترامپ در توئیتی نوشت: مذاکرات امداد [مالی] کووید در حال پیشرفت است. تمام تلاش خودتان را بکنید! (تمام تلاش خودتان را بکنید ترجمه Go Big، که خود جزئی از عبارت !Go big or go home است، به معنای «بزرگ برو یا به خانه برو» جمله‌ای که به انجام جدی یک کار یا بکارگیری تمام تلاش خود، توصیه دارد).

به گزارش نیویورک‌تایمز که ساعتی پیش منتشر شد، قیمت پیشنهادی جدید ۱٫۸ تریلیون دلار است که استیون منوچین وزیر خزانه داری در تماس مذکور آن را به پلوسی ارائه داد. ۱٫۸ تریلیون دلار تقریباً دو برابر پیشنهاد اولیه جمهوری‌خواهان بود و تنها ۰٫۴ تریلیون دلار از پیشنهاد دموکرات‌ها پایین‌تر است. با این حال چنین مبالغی برای اکثر جمهوری خواهان، بسیار نگران کننده است. میچ مکانل، این هفته در یک تماس تلفنی به آقای ترامپ هشدار داد که اکثر سناتورهای جمهوری خواه از حجم محرکی که خانم پلوسی می‌خواهد، استقبال نخواهند کرد، ارزیابی که به نظر می رسد در تصمیم رئیس جمهور برای توئیت امروز نقشی اساسی داشته است.

همچنین دنیای اقتصاد در این مورد نوشت: با توجه به اینکه بازارساز نمی‌تواند در زمینه روند اونس طلای جهانی مداخله خاصی را انجام دهد، تنها راه مدیریت قیمت سکه، کنترل قیمت دلار است. یکی از ابزارهای مهم بازارساز برای مدیریت قیمت دلار در بازار داخلی، صرافی‌های بانکی هستند. صرافی‌های بانکی روز چهارشنبه قیمت فروش دلار خود را در کانال ۲۹ هزار تومانی نگه داشتند و نشان دادند که عجله‌ای برای پایین بردن قیمت‌ها ندارند.

با این حال، وضعیت بازار در روز شنبه متفاوت است و به‌نظر می‌رسد بازارساز در همان ابتدای روز نیاز باشد که یک تصمیم متهورانه بگیرد. در واقع ممکن است بازارساز برای اینکه مانع از ورود تقاضای آربیتراژی به بازار شود، در ابتدای روز نرخ فروش دلار خود را بالا بیاورد. بالا آمدن قیمت دلار در صرافی‌های بانکی برای ابتدای روز شنبه اجتناب‌ناپذیر به‌نظر می‌رسد، ولی مساله آنجاست که بازارساز باید در سمت حواله درهم هم مداخله کند تا سیگنال افزایشی از آن سوی مرزها به بازار داخلی نرسد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • زنده باد تجارت نیوز

    دوستان بنظرتون سکه میره بالا ؟

    • ناشناس

      فعلا که عجیب داره می ره بالا

    • مهراد

      خدا رحم کنه اینم مثل بورس نشه .سقوط بزرگ بکنه

    • ناشناس

      سکه و طللا در بلند مدت رشد عالی دارن از هیجان بازار هم در امان هستن

  • ناشناس

    بااین وضع مملکت فکر نکنم طلا پایین بیاد

  • مونا

    بنظرم مث بورس هست یهو ریزش کنه.البته از نظر من.شاید هم همینطور ادامه داربره بالا.ولی احمقانس الان کسی تو اوج خرید کنه.

  • آنا

    دوستان بتظرتون الان خیلی بالا نیس برا خرید؟ضرر نمیکتم اگر بخرم.!!!

  • بیگی

    هر چی مسئولین می گن برعکس عمل کنیم سکه ۸۰۰ هزار تومانی ۲ سال پیش حباب بو دو دایم مسئولین مردم را هشدار می دادند چی شد