کد مطلب: ۵۳۸۵۸۸

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت با ۹۷ هزار تومان افزایش، ۹ میلیون و ۳۹۸ هزار تومان معامله شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سکه و طلا در بازار یکشنبه (۱۹ اردیبهشت) نسبت به روز گذشته اندکی گران شد. فروشندگان طلا معتقدند که پس از گذشت دو روز از بازگشایی واحدهای صنفی هنوز تقاضایی برای خرید طلا و سکه وجود ندارد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران به تجارت‌نیوز گفت: افزایش قیمت طلا به دلیل نوسان بازار ارز است. البته روز جمعه هم بهای هر اونس طلا در بازار جهان ۴۷ دلار افزایش یافت اما طلا و سکه تحت تاثیر رشد بهای اونس جهانی چندان هم گران نشده‌اند و این موضوع به دلیل رکود در بازار طلای ایران است.

نادر بذرافشان معتقد است: مردم برای خرید طلا انگیزه ندارند و بعد از بازگشایی بازارها فعلا تحولی در میزان خرید و فروش و معاملات طلا دیده نشده است. این در حالی است که تا قبل از بازگشایی واحدهای صنفی فروشنده طلا زیاد بود اما حالا خبری از فروشنده و خریدار نیست.

دنیای اقتصاد درباره آینده بازار طلا و سکه نوشت:

افزایش قیمت سکه

قیمت طلا و سکه در ادامه رشد قیمت دو روز گذشته بازهم افزایش یافت. به گفته فعالان بازار عاملی که زمینه‌ساز افزایش سکه شد رشد بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود، که نه تنها در انتهای هفته مرز مقاومتی خود را شکست بلکه تا محدوده ۱۸۳۱ دلار رشد کرد. و سبب شد تا سکه تمام بهار آزادی از میانه‌های کانال ۹ میلیونی فراتر برود. بر این اساس سکه در داد و ستد‌های روز یکشنبه در همسویی با رشد دلار به ۹ میلیون و ۶۰۰هزار تومان افزایش یافت.

عاملی دیگر که از رشد سکه در روزهای ابتدایی هفته پشتیبانی کرد پایان محدودیت‌های کرونایی و آغاز به کار بازار طلا و ارز داخلی بود که سبب روانه شدن معامله گران به این بازار شد. تحلیلگران فنی باور دارنددر صورتی که فلز گرانبها در روزهای آتی بالای این محدوده باقی بماند، خریداران بیشتری به بازار وارد خواهند شد.

رشد ۶۲ دلاری طلا

طلای جهانی کار خود را در سال میلادی جاری در نزدیکی قیمت ۱۹۰۰ دلاری آغاز کرد، این در حالی است که این فلز گرانبها هنوز در قیمتی پایین‌تر از نرخ شروع سال معامله می‌شود. هفته گذشته معاملاتی بازار جهانی در حالی که شاخص دلار با افت مواجه شد و بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا نیز کاهش یافت، همزمان با افزایش میزان تقاضا برای سرمایه‌گذاران در بازار طلا بهای این فلز با رشد ۵/ ۳ درصدی که معادل ۶۲ دلار رشد است به قیمت ۱۸۳۱ دلار دست یافت.

گفته می‌شود که طلا نسبت به انتظارات بازار عملکرد ضعیفی نشان داده است به طوری که عوامل مهمی را همچون نرخ بهره پایین بانک مرکزی آمریکا، هزینه‌های بالای دولت‌ها در دوران شیوع کرونا و نیز افزایش بدهی‌های دولتی و انتظارات تورمی در مسیر رشد خود نادیده گرفته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.