کد مطلب: ۵۸۰۱۴۱

سکه درصدد جبران ریزش / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۲۴ شهریور

سکه درصدد جبران ریزش / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۲۴ شهریور

اونس جهانی طلا در بازار امروز افت داشت اما قیمت طلا و سکه در بازار به دلیل روند صعودی قیمت دلار با افزایش قیمت همراه بودند. سکه به کانال ۱۲ میلیون تومان نزدیک شد؛ قیمت سکه دوباره به کانال ۱۲ میلیون تومان می‌رسد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اونس جهانی طلا در بازار امروز به ۱۷۹۰ دلار کاهش پیدا کرد. قیمت طلا با افزایش قیمت دلار روند صعودی داشت. قیمت سکه که پس از چند روز کاهش قیمت کانال ۱۲ میلیون تومان را از دست داد، امروز به نرخ ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسید و به کانال ۱۲ میلیون تومان نزدیک‌تر شد.

این برگشت در حالی اتفاق افتاد که دیروز فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومانی افت کرده بود. فلز گران بهای داخلی در محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حمایت بسیار محکمی دارد و می تواند در آن محدوده با افزایش خریدها مواجه شود. اتفاقی که از اواخر روز گذشته رخ داد.

سیگنال ارزش ذاتی به سکه

دیروز بعدازظهر ارزش ذاتی فلزگران بهای داخلی تا محدوده ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پایین رفته بود. این موضوع احتمال افت سکه را بیشتر میکرد. با این حال، دیشب هم ارزش دلار در معاملات پشت خطی تقویت شد و هم ارزش اونس طلا در بازارهای جهانی کمی بالا آمد. این موضوع موجب شد که ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی تا نزدیک ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رشد کند. همین موضوع نیز باعث شد که سکه در معاملات پشت خطی با تقاضای بیشتری رو به رو شود. با این حال، دشوار است که سکه امروز بتواند خود را به بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برساند.(اقتصادنیوز)

دنیای اقتصاد نوشت:

سکه امامی که روز دوشنبه تحت تاثیر عقبگرد هر دو محرک‌ خود، کانال ۱۲ میلیون تومانی را از دست داد، در معاملات روز سه‌شنبه از سوی رشد قیمت دلار حمایت شد و بار دیگر این مرز مقاومتی را باز پس ستاند و بخش عمده افت روز گذشته را جبران کرد. به این ترتیب، بهای هر قطعه سکه امامی به ۱۲ میلیون و ۵۰ تومان رسید. جهت انتظارات در بازار به‌طور کلی تغییر نکرده و احتمالا فضای خبری دوباره زمینه را برای نوسان‌گیری فراهم کند. با توجه به اینکه اخبار مثبتی از ادامه مذاکرات احیای برجام منتشر نشده، التهاب بازارها افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آتی روند قیمت‌ها رشد بیشتری را تجربه کند. البته با توجه به ‌شدت‌یافتن نوسان در بازارها، معامله‌گران همچنان جانب احتیاط را نگه داشته‌اند و با تردید بیشتری در موقعیت خرید و فروش قرار می‌گیرند.

قیمت اونس طلای بازار جهانی روز سه‌شنبه تحت تاثیر نوسانات دلار در آستانه انتشار گزارش تورم آمریکا قرار داشت. انتشار داده‌های جدید تورم آمریکا که می‌تواند در تعیین سیاستگذاری‌های پولی آینده فدرال‌رزرو نقش مهمی داشته باشد، برای بازارهای مالی جهان کلیدی خواهد بود. تسریع رشد تورم، انتظارات برای اعلام رسمی قریب‌الوقوع بودن تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا را تقویت می‌کند. واکنش طلا به این موضوع منفی خواهد بود؛ زیرا چشم‌انداز تعدیل خرید اوراق قرضه، بازده اوراق قرضه را بالا می‌برد و بالا رفتن بازده هم هزینه نگهداری طلا را افزایش می‌دهد. از طرفی شاخص دلار که در روز‌های گذشته به بالاترین سطح چند هفته اخیر رسیده بود، اندکی از آن سطح فرونشست. به این ترتیب این فلز گرانبها با نوسانات زیاد (در ساعت ۲۰ روز گذشته) ۱۸۰۶دلار معامله می‌شد.

آخرین اخبار بازار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چه جبرانی بابا خجالت بکشید پدر مردم در اومده سکه 11800تومانی باز داره جبران ریزش میکنه