کد مطلب: ۶۱۶۸۷۰

پیش‌بینی قیمت طلا / مذاکرات طلا را مثبت می‌کند؟

پیش‌بینی قیمت طلا / مذاکرات طلا را مثبت می‌کند؟

رئیس اتحادیه طلای کرج می‌گوید: چنانچه روند مذاکرات در هفته آینده مثبت باشد پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا و سکه هم روند کاهشی را طی کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در ایران علی‌رغم افزایش انس جهانی ارزان شد. گویا بازار طلا همچنان راکد است.

گویا انس جهانی طلا نزدیک به بالاترین حد یک هفته گذشته ایستاده است. در بازار ایران طلا علی رغم افزایش انس جهانی اما قیمت طلا روند کاهشی را طی کرد. برخی فروشندگان علت کاهش قیمت طلا را روند مثبت مذاکرات می‌دانند. آیا طلا و سکه در هفته پایانی دی ماه ارزان‌تر می‌شود؟

رئیس اتحادیه طلای کرج با اشاره به وضعیت بازار می‌گوید: بازار طلا راکد است و خریداری هم برای مصنوعات طلا وجود ندارد. پیش‌بینی می‌شود روند کاهشی قیمت طلا و قیمت سکه در هفته آخر دی ۱۴۰۰ ادامه‌دار باشد.

مسعود ضرابی به تجارت‌نیوز توضیح داد: چنانچه قیمت طلا روند ثابتی داشته باشد، مردم به شرایط بازار اعتماد می‌کنند و طلا می‌خرند. در هفته اخیر به دلیل روند مثبت مذاکرات قیمت دلار ارزان شد. طلا هم تحت تاثیر قیمت دلار روند کاهشی به خود گرفت.

دنیای اقتصاد نوشت:

رشد طلا پس از استراحت کوتاه

شاخص دلار که معمولا در جهت عکس طلا حرکت می‌کند، روز جمعه کاهش یافت. علاوه بر این، شاخص بازدهی خزانه‌داری ۱۰ساله ایالات‌متحده از بالاترین سطح دو سال اخیر که اوایل هفته به ثبت رسید، عقب‌نشینی کرد.

بر این اساس، طلای جهانی روز جمعه پس از استراحت کوتاه، مجددا معاملات خود را با تمایلات صعودی پیش برد؛ به طوری که این فلز گرانبهای جهانی در مسیر ثبت بهترین رشد هفتگی خود از ماه نوامبر ۲۰۲۱ قرار گرفته است.

به این ترتیب هر اونس طلا تا ساعت۱۹ دیروز به قیمت ۱۸۲۲دلار معامله شد. سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار آمارهای اقتصادی ایالات‌متحده هستند که می‌‌‌تواند در مورد سیاست پولی فدرال‌رزرو شفافیت‌‌‌هایی ایجاد کند. در حالی که تضعیف شاخص دلار و بازده خزانه‌‌‌داری آمریکا می‌‌‌تواند طلا را مورد حمایت قرار دهد.

آخرین اخبار مرتبط با قیمت طلا را در صفحه قیمت طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.