کد مطلب: ۵۰۱۱۴۲

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۳ دی ۹۹ / طلا گران می‌شود؟

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 3 دی 99 / طلا گران می‌شود؟

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 142 هزار و 100 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام آزادی طرح جدید به قیمت 11 میلیون و 830 تومان فروخته شد. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 142 هزار و 100 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام آزادی طرح جدید روز سه‌شنبه به قیمت 11 میلیون و 830 تومان فروخته شد. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گفته نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، بانک مرکزی توانسته بازار ارز را کنترل کند. همین کنترل قیمت دلار و کاهش انس جهانی طلا باعث شد قیمت طلا و سکه در بازار داخلی ارزان شود. پیش‌بینی می‌شود با رویه فعلی و ثبات بازار ارز قیمت طلا گران نمی‌شود.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: پس از ماه‌ها مذاکرات بی‌نتیجه میان نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره آمریکا، بالاخره این نمایندگان روز دوشنبه بر سر جزئیات بسته جدید حمایتی به توافق رسیدند. با اینکه حجم حدودا ۹۰۰ میلیارد دلاری بسته جدید، بسیار کمتر از بسته‌ای بود که در ماه می‌ توسط نمایندگان دموکرات پیشنهاد شده بود، اما نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، از تصویب بسته جدید حمایت کرد.

همچنین وی تاکید کرد پس از استقرار جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب مردم آمریکا در ۲۰ ژانویه، آنها جزئیات مد نظر خود را که در بسته جدید لحاظ نشده است مجددا در دستور کار قرار خواهند داد. این سخنان می‌تواند سیگنالی مبنی‌بر اقدامات انبساطی بیشتر در ابتدای دوره ریاست‌جمهوری بایدن قلمداد شود.

اما موضوع غافلگیرکننده در بازارهای جهانی عدم استقبال یا به نوعی بی‌اعتنایی بازار فلزات ارزشمند به خبر توافق در کنگره آمریکا بود. با اینکه پیش‌بینی می‌شد طلا از تصویب بسته محرک مالی جدید استقبال کند و سوار بر موج آن از مرز ۱۹۰۰ دلاری عبور کند، اما در معاملات روز گذشته فلز زرد نه تنها افزایش ارزش نداشت، بلکه با افتی خفیف در حوالی مرز ۱۸۷۰ دلاری به نوسان پرداخت.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کسی نمیدونه اگه طلا بخرم تا تابستان بفروشم ضررمیکنم یانه؟یه مقدارپول دارم واسه تابستان برنامه ریزی کردم میخوام ببینم طلا بخرم ضررنمیکنم؟

    • مهسا

      هیچکس از فردای خودشم خبر نداره اما پول نگه ندار یا خرج میشه یا ضرر

    • ناشناس

      سلام پولا را ببر تو بانک سپرده بزار اونوقت که لازمش داشتی در بیار

    • ناشناس

      اره بابا

  • دکتر جاوید

    با عرض پوزش پرسش مطرح شده خده دار است ؛ در ایران هیچ گاه و در هیچ شرایظی چیزی ارزان نشده است!!!

    • ناشناس

      تو اگه دکتر بودی سواد داشتی کلمه ها رو درست مینوشتی

  • ناشناس

    سلام به نظرتون طلا در ماه های اینده گران میشود چون من از گرونی گرفتم خیلی ضرر کردم ؟

    • ناشناس

      گرانمشود

  • ناشناس

    بدترین کار اینکه پول نگه داری یا بده طلا یا لوازم خانگی یا گوشی موبایل یا هم ابزار سود میکنی