کد مطلب: ۶۰۰۹۹۴

مذاکرات در بازار طلا اثرگذار است؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۶ آذر

مذاکرات در بازار طلا اثرگذار است؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۶ آذر

با افزایش قیمت دلار و انس جهانی، طلا در بازار ایران گران شد. اگر چه فروشندگان می‌گویند بازار با کاهش محسوس تقاضا رو به رو است اما قیمت طلا در بازار ایران نوسان پیدا کرده است. آیا نوسان قیمت طلا ادامه‌دار است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، با افزایش قیمت انس جهانی بازار طلا با نوسان قیمت همراه شد. روز پنج‌شنبه همزمان با افزایش قیمت دلار ، انس هم در بازارهای جهانی گران شد.

ابهام در مذاکرات

فروشندگان می‌گویند با توجه به نوسان قیمت طلا و سکه اما تقاضا در بازار دیده نمی‌شود. علت چیست؟ به اعتقاد آنها ابهامات در مذاکرات پیش‌‌رو باعث شده تا معامله‌گران نسبت به خرید و فروش طلا دست نگه دارند.

رئیس اتحادیه طلای کرج به تجارت‌نیوز می‌گوید: با توجه به نوسان‌های اخیر قیمت طلا تقاضا در این بازار به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است. در این بازه زمانی حتی تقاضایی هم برای خرید طلاهای آب شده و سکه وجود ندارد.

مسعود ضرابی توضیح داد: اگر چه برخی از فروشندگان مذاکرات را عامل موثری در ثبات قیمت طلا و سکه می‌دانند اما معتقدم مذاکرات در این بازار نقشی ندارد. چرا که قیمت طلا براساس قیمت دلار و انس جهانی تعیین می‌شود.

او ادامه داد: چنانچه تا سال نوی میلادی انس جهانی طلا روند افزایشی داشته باشد و دلار هم گران شود ممکن است، طلا در بازار ایران هم روند صعودی داشته باشد.

سکه در طول هفته گذشته

دنیای اقتصاد نوشت:

سکه در طول هفته توانست یک درصد افزایش قیمت را به ثبت برساند. این افزایش قیمت در حالی رقم خورد که در روز آخر هفته، فلز گران‌بهای داخلی ۸۰هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و تا محدوده ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پایین رفت.

با توقف رشد سکه در انتهای هفته این فلز گران‌بها نتوانست به بالای مقاومت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نفوذ کند. به‌گفته فعالان، اگر افت بهای اونس طلا در بازارهای جهانی نبود، سکه حتی می‌توانست به بالای مرز ۱۳ میلیون تومانی نفوذ کند.

اونس طلا در بیشتر روزهای هفته روند نزولی داشت و تا روز پنج‌شنبه زیر مرز هزار و ۸۰۰ دلار نوسان کرد. با این حال، روز جمعه طلا افزایشی شد و این موضوع ممکن است تغییرات قیمتی فلز گران‌بهای داخلی در روز شنبه را تحت تاثیر قرار دهد.

صعود اونس جهانی

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی، تحت‌تاثیر نگرانی‌ها نسبت به شیوع سویه جدید ویروس کرونا که تقاضا را برای خرید این فلز ارزشمند به عنوان دارایی امن تقویت کرد، افزایش یافت.

کاهش شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب از روند صعودی طلا حمایت کرد. این شاخص از بالاترین رکورد ۱۶ماهه خود فاصله گرفت. از طرفی بازده اوراق خزانه ۱۰ساله آمریکا ضعیف شده است.

روند حرکتی این دو عامل به کمک طلا آمد و این فلز گرانبها مجددا به کانال ۱۸۰۰دلاری بازگشت هرچند تا ساعت ۲۰ روز گذشته به ۱۷۹۹دلار رسید، اما تحت‌تاثیر انتظارات برای سرعت گرفتن روند تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه یا افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، در مسیر ثبت بزرگ‌ترین کاهش هفتگی از ششم اوت قرار گرفت.

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا افزایش شدید داره خبر درمانی هم نمی تونه قیمت کنترول کنه