کد مطلب: ۵۰۹۹۶۵

حرکت سکه با طلا / پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۷ بهمن ۹۹

حرکت سکه با طلا / پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۷ بهمن ۹۹

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز دوشنبه ۶ بهمن با ۱۰,۴۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۶۵ هزار تومان معامله شد. همچنین دیروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت ۱۰ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان معامله شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز دوشنبه ۶ بهمن با ۱۰,۴۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۶۵ هزار تومان معامله شد. همچنین دیروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت ۱۰ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان معامله شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گفته سید محمود فضل آذر شریبانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، چنانچه سیاست بانک مرکزی مبنی بر تعدیل قیمت دلار باشد، بازار طلا دیگر روند افزایشی ندارد و احتمالا قیمت طلا فردا در بازار ثابت باقی بماند. نوسان قیمت دلار به رفتار سیاست‌ خارجی مرتبط است. چنانچه شرایط منطقه آرام باشد قیمت طلا چندان گران نمی‌شود.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: روز دوشنبه، سکه امامی توجهی به افت قیمت دلار در بازار داخلی نکرد و مسیر افزایشی را در پیش گرفت. در سومین روز هفته، فلز گرانبهای داخلی ۱۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و به بهای ۱۰ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان رسید.

عامل مهمی که در رشد قیمتی سکه اثرگذار بود، افزایش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود. طلای جهانی تا ساعت ۴ بعدازظهر روز دوشنبه به بالای محدوده هزار و ۸۶۰ دلاری رفت.هرچند پس از آن دوباره کاهش یافت و تا ساعت۲۰به وقت تهران به ۱۸۵۳دلار رسید. به گفته برخی بازیگران باتجربه بازار، سکه‌بازان احساس می‌کردند که دلار قرار نیست ریزش سنگینی را تجربه کند،‌ در نتیجه به افزایش محسوس اونس طلا واکنش نشان دادند.

در صورتی که دلار طی روزهای آتی به زیر ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان بازگردد، حفظ کانال ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی برای معامله‌گران بازار سکه دشوار خواهد بود. طلای آب شده نیز در روز گذشته در بازار داخلی روند صعودی داشت؛ با این حال اظهارات رئیس اتحادیه سکه و جواهر خبر از کاهش تقاضای آب شده در ۴۰ روز اخیر دارد. ابراهیم محمدولی در مورد خرید طلای آب شده، اظهار کرد: به دلیل بازگشت آرامش نسبی به بازار طلا و اطلاع‌رسانی در مورد مضرات خرید طلای آب شده، تقاضا برای خرید آن طی ۴۰ روز اخیر نسبتا کاهش یافته است و اکنون، بیشتر خود صنعتگران حوزه طلا در معاملات طلای آب شده فعال هستند که اهل فن بوده و می‌توانند درست یا غلط بودن طلای آب شده را تشخیص دهند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: زمانی که بازار دچار نوسانات شدید قیمتی می‌شود، مردم پول را تبدیل به طلا می‌کنند چرا که طلای آب شده مالیات ‌ارزش افزوده و اجرت ندارد.

به گزارش سایت اتحادیه سکه و جواهر، وی با بیان اینکه هیچ کس از خرید مصنوعات طلا متضرر نمی‌شود، تاکید کرد: توصیه می‌شود افرادی که در صنعت طلا خبره نیستند به بخش طلای آب شده ورود نکنند، زیرا ممکن است عیار پایین بخرند و در زمان فروش متوجه این موضوع شده و متضرر شوند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.