کد مطلب: ۵۵۸۱۰۴

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۸ تیر ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۸ تیر ۱۴۰۰

نایب رئیس اتحادیه طلا عقیده دارد به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز و وجود متغیرهای زیاد موثر در بازار طلا، پیش‌بینی قیمت‌ها کار غیر علمی و بی حساب است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انس جهانی طلا در بازار امروز با نوسان دو دلاری به قیمت ۱۷۸۵ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۶۶ هزار تومان افزایش یافت.

در بازار دیروز نوسان انس جهانی و نوسان زیاد در نرخ ارز باعث افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد. دلار از کانال ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان گذشت و همین مساله یکی از عوامل مهم افزایش قیمت طلا در بازار دوشنبه بود.

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا به غیرقابل پیش‌بینی بودن بازار اشاره کرد و اعتقاد دارد به دلیل نوسانات زیاد نرخ ارز در بازار امروز نمی‌توان به راحتی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه را پیش‌بینی کرد.

دنیای اقتصاد درباره بازار طلا و سکه نوشت:

نوسان طلا در بازار جهانی

بهای اونس طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر افت ارزش شاخص دلار و همچنین کاهش نگرانی‌ها از روند نرخ تورم آمریکا پس از انتشار آمار امیدبخش از گزارش‌های تورمی این کشور، اندکی افزایش یافت و به محدوده قیمت بسته‌شدن خود در روز جمعه هفته گذشته نزدیک شد.

اما این رشد قیمتی چندان دوام نیاورد و مجددا روند نزولی را برای سرمایه‌گذاران این بازار به نمایش گذاشت‌ به‌طوری‌که این فلز گرانبها روز گذشته با یک روند پُر‌نوسان و رفت و برگشتی، ارزش خود را در (ساعت ۲۰ روز گذشته) به‌رقم ۱۷۸۰ دلار رساند.

با توجه به موضوعات اقتصادی آمریکا بسیاری از معامله‌گران طلا بر این باورند که موقعیت فعلی اونس برای سرمایه‌گذاری جذاب به‌نظر می‌رسد، اما تا مشخص‌نشدن روند بازارها از انجام معاملات پرقدرت و سرمایه‌گذاری‌های پرریسک کمی با تردید پیشروی کنند.

شکست مرز مقاومتی سکه

قیمت سکه در معاملات روز دوشنبه سرانجام مرز مقاومتی قوی خود را شکست و پس از یک کاهش کمرنگ در روزهای پیشین به مدار صعودی بازگشت. بازگشایی مثبت اونس طلا در کنار پیشروی دلار، به‌عنوان محرک‌های اصلی قیمت طلا، افزایش چشمگیری را برای سکه رقم زدند.

بر این اساس هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در قیمت ۱۰ میلیون و ۶۹۰‌هزار تومان معامله شد که افزایش ۵/ ۱درصدی را در قیاس با قیمت قبلی نشان می‌دهد. پس از انتخابات داد‌وستد‌ها به روال عادی بازگشته و خبری از خرید و فروش‌های هیجانی نیست، بنابراین تقاضای بالای بازار در روند صعودی سکه و ثبات طلا موثر بوده است.

در حال‌حاضر مهم‌ترین اتفاق سیاسی پیش‌رو بحث برجام است و تا زمانی‌که این موضوع تعیین‌تکلیف نشود قیمت‌ دلار و طلا همچنان تحت‌تاثیر اخبار مربوط به آنها نوسان خواهند داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.