کد مطلب: ۴۳۰۴۴۰

نظرسنجی کیتکو ۱۴ فوریه؛

پیش‌بینی افزایش قیمت طلا تا ۱۶۰۰ دلار

پیش‌بینی افزایش قیمت طلا تا 1600 دلار

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در 14 فوریه منتشر شده، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت به افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو خوش‌بین هستند. برخی از آنها قیمت هزار و 590 تا هزار و 600 دلار را برای طلا پیش‌بینی کرده‌اند.

با ادامه شیوع ویروس کرونا، قیمت جهانی طلا در هفته دوم با رشد 0.76 درصدی مواجه شد و در آخرین روز از معاملات (روز جمعه) به هزار و 582 دلار رسید. این بالاترین نرخ قیمت طلا طی یک هفته گذشته محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت که در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده‌اند، همچنان به ادامه روند صعودی بازار طلا خوش‌بین‌اند.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در چهاردهم فوریه انجام شده، 17 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 11 نفر معادل 65 درصد افزایش قیمت و یک نفر معادل شش درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. همچنین پنج نفر معادل 29 درصد هیچ نظری در مورد روند قیمت فلز زرد نداشتند.

از سوی دیگر، از میان 726 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 472 رای‌دهنده، معادل 65 درصد افزایش قیمت طلا و 148 نفر، معادل 20 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 106 رای‌دهنده یا 15 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته، اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت و تحلیلگران وال‌استریت در مورد آینده کوتاه‌مدت بازار فلز زرد خوش‌بین بودند و پیش‌بینی آنها صحیح بود.

ریچارد بیکر، سردبیر نشریه اورکا ماینر، گسترش شیوع ویروس کرونا را پیش‌بینی کرده و به این ترتیب بر این باور است که احتمالا قیمت جهانی طلا در هفته پیش رو به هزار و 590 تا هزار و 600 دلار خواهد رسید.

او همچنین گفته است: تعداد قربانیان این ویروس در چین هر روز افزایش می‌یابد و این یک شوک اقتصادی برای جهان محسوب می‌شود. افزایش نااطمینانی‌ها از قیمت طلا حمایت خواهد کرد. اگر رشد رشد اقتصادی چین و به‌دنبال آن زنجیره‌های تامین دچار اختلال شوند، می‌توان سطح بالاتر، یعنی هزار و 800 دلار را در ماه‌های آینده برای طلا پیش‌بینی کرد.

چارلی ندوس، تحلیلگر ارشد در موسسه لاسال فیوچرز، از دیگر تحلیلگرانی است که به آینده کوتاه‌مدت فلز زرد خوشبین است. به‌گفته او، قیمت طلا در معاملات آتی برای تحویل در ماه آپریل از متوسط 10 روز گذشته بالاتر است و این دلیلی برای رشد قیمت جهانی طلا محسوب می‌شود.

او همچنین به هماهنگی طلا با دلار طی هفته‌های گذشته به‌عنوان دلیل رشد طلا اشاره کرده است. عمدتا با رشد شاخص دلار، قیمت جهانی طلا کاهش می‌یابد، اما طی هفته‌های گذشته رابطه میان دلار و طلا مستقیم بوده است.

فیلیپ استریبل، تحلیلگر ارشد در موسسه بلولاین فیوچرز، از دیگر خوش‌بین‌های بازار است که قیمت هزار و 590 تا هزار و 600 دلار را پیش‌بینی کرده است.

باب هابرکورن، تحلیلگر بازار طلا در موسسه آرجی‌او، در مصاحبه‌ای با کیتکونیوز گفته است: اگرچه بازار سهام با قدرت پیش‌ می‌رود، اما سرمایه‌گذاران نگران شیوع ویروس کرونا هستند. من فکر می‌کنم همین عامل به‌تنهایی موجب رشد قیمت طلا می‌شود.

شان لاسک، تحلیلگر ارشد موسسه والش‌تریدینگ با اشاره به عوامل فصلی و پتانسیل فروش طلا با هدف کسب سود از سوی سرمایه‌گذاران، کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده است. به‌عقیده او، عملکرد طلا عمدتا در نیمه دوم فوریه تا ماه مارس ضعیف است.

با این حال، لاسک گفته است: این افت کوتاه‌مدت و کم‌عمق است. اگر ویروس کرونا به دیگر کشورها برسد، با افت قابل توجه بازار سهام و رشد طلا مواجه خواهیم بود.

کوین گریدی، مدیرعامل شرکت فینیکس فیوچرز، نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت طلا ارائه نداده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حمید

    کاندیدای ک از ترشیز میخواد بره مجلس گفته یک ملیون یارانه میدم چرا دلار گران نشه البته او میخواد مردم را گول بزنه هنوز مجلس نرفته وای روزی ک نماینده بشه خدا ب داد مردم برسه

  • ناشناس

    بله به زودی طلا گران خواهد شد

  • ناشناس

    فقط خدا

  • مری

    شما چند وقت پیش نظریه دادین تو همین سایت ک دلار بالای ۱۴ نمیره و طلا هم قیمتش رو ب کاهشه . میخایید من بیام کارشناس شما شم بهتر تحلیل میکنم

    • الهام میرمحمدی

      این پیش‌بینی قیمت جهانی طلا است که کارشناسان خارجی انجام دادند؛ ارتباطی به دلار 14 هزار تومانی و قیمت طلا در داخل ایران ندارد.

  • بنده خدا

    ما که پول طلا خریدن نداریم . بره بالا خوش به حال پول داراش

  • ناشناس

    خدا لعنت کنه باعث و بانی این وضعیت رو…..یا امام زمان ظهور کن خسته ایمممممم