خبر مهم:

کد مطلب: ۷۹۶۱۴۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بررسی روند قیمت انس جهانی طلا / احتمال صعود مجدد طلا وجود دارد؟

بررسی روند قیمت انس جهانی طلا / احتمال صعود مجدد طلا وجود دارد؟

انس جهانی طلا در هفته گذشته در بازه قیمتی 1,950 دلار تا سطح 2,030 دلار در نوسان بود و در نهایت در قیمت 2007 دلار هفته را به پایان رساند. آیا طلا می‌تواند رالی صعودی دیگری را آغاز نماید؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابراهیم حاجی‌احمدی، تحلیلگر بازارهای مالی، به بررسی روند قیمت انس جهانی طلا و رویدادهای اخیر و پیش‌روی بازار انس جهانی پرداخته است.

حاجی‌احمدی در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد: در هفته گذشته شاهد انتشار گزارش فرصت‌های شغلی ایالات متحده بودیم، به گونه‌ای که شاخص JOLTS برای اولین بار از می 2021 به زیر 10 میلیون رسید و بین فعالان بازار دیدگاه عقب‌نشینی فدرال رزرو از سیاست‌های انقباضی پس از یک مرحله دیگر افزایش نرخ بهره را تقویت کرد.

این تحلیلگر بازارهای مالی افزود: داده‌های مرتبط با اشتغال بخش خصوصی (ADP) و شاخص مدیران خرید (PMI) در هر دو بخش تولید و خدمات که توسط موسسه ISM منتشر می‌شود، هر دو کمتر از انتظارات بازار بودند. این موارد به عنوان محرک‌های اثرگذار باعث کاهش بازده اوراق خزانه‌داری امریکا و نوسانات مثبت انس جهانی طلا و تضعیف ایندکس دلار شدند.

رویدادهای پیش روی طلای جهانی

حاجی‌احمدی ادامه داد: در انتهای هفته اخیر با انتشار داده‌های کمی فراتر از انتظار مرتبط به مشاغل بخش غیر کشاورزی (NFP) و نیز گزارش حقوق و دستمزد منطبق با انتظارات و نرخ بیکاری در محدوده حداقلی 3.5 درصد، شاهد تقویت نسبی شاخص دلار و افزایش بیش از یک درصدی بازدهی اوراق 10 ساله آمریکا بودیم، اما با توجه به تنش‌های چین و تایوان همزمان با سفر رئیس جمهور تایوان به ایالت متحده، قیمت طلا با اندکی عقبگرد، افت زیادی را تجربه نکرد.

حاجی‌احمدی در ادامه رویدادهای پیش روی بازار طلا را توصیف کرد و گفت: اولین روز هفته پیش رو با توجه به تعطیلی بانک‌ها در اقتصادهای بزرگ به مناسبت روز عید پاک احتمالا بازار نوسانات محدودی را تجربه نماید اما در ادامه تمامی نگاه‌ها معطوف به داده‌های تورمی ایالت متحده امریکا (CPI) خواهد بود.

این تحلیلگر بازارهای مالی معتقد است، فارغ از نوسانات مقطعی، در صورتی که نرخ تورم خالص ماهانه کمتر از حد انتظار باشد، معامله‌گران می‌توانند در احتمال ثابت نگه داشتن نرخ سیاست فدرال رزرو در ماه می که بر بازده اوراق قرضه آمریکا تاثیر می‌گذارد، تجدید نظر کنند. در غیر این صورت، انتظارات بازار احتمالا در جهت افزایش 0.25 درصد نرخ بهره سوق پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد، از جمله سایر رویدادهای اقتصادی مهم هفته آتی، تراز تجاری چین است؛ با توجه به پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول (IMF) در مورد رشد کمتر از 3 درصدی اقتصاد جهانی در سال 2023، گزارش تجاری ناامیدکننده از چین می‌تواند نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهانی را احیا کند. همچنین شاخص خرده‌فروشی امریکا در ماه مارس و گزارش احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان از جمله دیگر روبدادهای مهم هستند.

نمودار قیمت بیت کوین

روند 4 ساعته قیمت بیت کوین، منبع: Tradingview

تکنیکال قیمت طلا

حاجی‌احمدی در ادامه بررسی روند قیمت انس جهانی افزود: از منظر تکنیکی مطابق انتظار و سناریو تحلیلی که دنبال می‌کردیم نمودار انس جهانی طلا با شکست استاندارد الگوی قیمتی و خروج از تراکم در مسیر رشد قرار گرفت.

وی همچنین افزود: در حال حاضر نزدیک‌ترین محدوده حمایتی معتبر سطح مهم و روانی 2,000 دلار است. انتظار می‌رود طلا در صورت حفظ این محدوده حمایتی به ترتیب اهدافی حوالی سطوح 2,050 و 2,070 را دنبال نماید. در غیر این صورت اصلاح قیمتی تا حوالی 1,980 اجتناب ناپذیر خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.