کد مطلب: ۶۹۵۶۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در شهریور/ نتیجه مذاکرات چه تاثیری بر قیمت‌ها دارد؟

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در شهریور/ نتیجه مذاکرات چه تاثیری بر قیمت‌ها دارد؟

مذاکرات وین همچنان بازارهای مالی را بلاتکلیف گذاشته است. قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته با نوساناتی همراه بود. بازار طلا و سکه در شهریورماه چه روندی را طی می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار طلا و سکه همچنان با نوساناتی همراه است. کارشناسان علت این نوسانات را مذاکرات وین و بلاتکلیفی بازارها می‌دانند و معتقدند در شهریورماه نیز اگر نتیجه مذاکرات مشخص نشود، روند بازار به همین شکل ادامه دارد.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: علت کاهش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر، اخبار مثبتی بود که از مذاکرات وین منتشر می‌شد. اما هرچقدر که زمان بگذرد و این اخبار صرفا به صورت خبر باقی بماند و عملی نشود، قیمت سکه و طلا به سمت کانال‌های بالاتر صعودی می‌شود.

او افزود: در حال حاضر نیز بازار طلا و سکه بلاتکلیف و منتظر اخبار نتیجه نهایی مذاکرات برجام است. اگر نتیجه برجام مثبت باشد، سیاست‌گذاران سعی می‌کنند که قیمت‌ها را کنترل کنند.

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توضیح داد: اگر مذاکرات وین به نتیجه‌ای نرسد، قیمت‌ها به کانال‌های بالاتر برمی‌گردد.

علت روند معکوس قیمت‌ها چیست؟

اما برخی از روزها مشاهده می‌شود که قیمت طلا و سکه روندی معکوس را در پیش گرفته است. علت این نوسانات چیست؟

حق‌شناس ادامه داد: دولت با خبردرمانی بازارها را کنترل می‌کند و تا کنون هم در این کنترل کردن موفق بودند. به دلیل اینکه تا کنون بازارها با اخبار برجام پیش رفتند، هنگامی که کوچک‌ترین خبری در رابطه با این مذاکرات منتشر می‌شود، بازار واکنش نشان می‌دهد و روند خود را تغییر می‌دهد. تا زمانی که بازارها بلاتکلیف هستند، روند قیمتی نیز به همین شکل ادامه دارد.

بازار طلا و سکه چه خبر؟

اما امروز در بازار طلا و سکه چه گذشت؟

طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران ، قیمت طلا و سکه را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار اکنون یک میلیون و ۲۵۹ هزار و ۲۸۶ تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

اما قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند صعودی دارد و به ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

آخرین تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.