خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۴۲۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو / معامله‌گران طلا نمی‌خرند

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو / معامله‌گران طلا نمی‌خرند

بازار طلا به دلیل مذاکرات پیش‌رو راکد شده است. همین عامل باعث شده که معامله‌گران برای خرید و فروش طلا دست نگه دارند. آیا هفته آینده طلا ارزان می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مذاکرات پیش‌رو سرمایه‌‌گذاران را دچار سردرگمی کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد از هفته گذشته تاکنون سرمایه‌گذاران در بازار طلا عقب‌نشینی کردند و تمایلی به خرید و فروش طلا ندارند. گویا معامله‌گران هم منتظر آینده مذاکرات هستند.

فروشندگان طلا می‌گویند خرید و فروش در بازار طلا تقریبا به صفر رسیده است. گویا اکنون تنها کسانی که در روزهای آینده مراسم عروسی دارند، متقاضی هستند و به بازار مراجعه می‌کنند. البته که حجم خرید آنها هم قابل توجه نیست.

معامله‌گران منتظر مذاکرات هستند

رئیس اتحادیه طلای تهران با اشاره به پیش‌بینی خود نسبت به آینده بازار طلا توضیح داد: مذاکرات در آذر جدی می‌شود اما فعلا معامله‌گران بازار هم منتظر نتیجه نهایی مذاکرات هستند. از این‌رو پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در هفته پیش‌رو نوسان شدیدی نداشته باشد یعنی احتمالا قیمت طلا ثابت باقی بماند.

ابراهیم محمدولی به تجارت‌نیوز گفت: در شش روز گذشته تقریبا بازار ارز روند با ثباتی داشته و در این شرایط استقبال مردم نسبت به خرید طلا کمتر می‌شود. فعلا بازار طلا راکد است و چندان خریدار و فروشنده‌ای در بازار وجود ندارد.

او ادامه داد: در طول این هفته علی‌رغم افزایش ۱۱ دلاری انس جهانی اما طلا در بازار ایران روند با ثباتی داشت و در آخرین معاملات با قیمت یک میلیون و ۱۷۱ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در یک هفته گذشته

محمدولی با اشاره به حباب سکه بیان کرد: حباب سکه هم در یک هفته گذشته ۳۰ هزار تومان کاهش یافت و اکنون سکه طرح جدید به قیمت ۱۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان رسیده است.

هفته گذشته محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلا گفته بود: تقاضا برای خرید طلا کاهش یافت و سرمایه‌گذاران، طلای آب شده یا سکه نمی‌خرند.

آنچه پیداست فعالان بازار منتظر مذاکرات هستند و باید دید با شروع مذاکرات، بازارها به چه سمت و سویی حرکت می‌کند؟

برای مطالعه بیشتر خبر پیش‌بینی قیمت طلا در هفته دوم آبان را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    نتیجه مذاکرات از قبل روشن است شکست مطلق

    • ناشناس

      به نظرم هیچی ارزان نمیشه روز بروز گرانی

    • ناشناس

      گرونی کمرملت شکسته هنوز دادازمزاکره میزنن خیلی خیلی خیلی جای شکرپاره هنوز اکسیژن مالیات بهش نخورده…گرچه کپسول اکسیژن گرونه وکم پیدا

  • ناشناس

    مالیات که روی طلا گذاشتند واقعا که خیلی تاسف داره وخجالت اوره ازدولتمردان میخایم که هرچه زودتراقدام کنند ومالیات را ازروی طلا وجواهرات بردارندزیرا مصرف کننده بایداون مالیات رابدهد واکثرمصرف کننده ها هم جوانهای ما که میخان تازه ازدواج کنن هستند که رسم رسومات هست که اگرنداشته باشندهم بایدحتما بخرند ونیاز به کمک دارندحالا ما اگه نمیتوانیم باری ازروی دوششان برداریم دیگرنبایدباری هم بردوششان اظاف کنیم -چند مورد ازهمین کارها تکرارمیشودکه باعث میشودمردم ازدولت زده بشوند-باتشکر

  • ناشناس

    از قبل به توافق رسیدن در بلژیک ۸ آذر میرن اتریش امضا کنن توافق کنن تموم شه دلار البته زیر ۲۰ بعیده بیاد سکه هم زیر ۸

  • جواد

    با این غربی اصلا نمیشه مذاکره کرد چونکه همیشه به فکر منافع خودشان هستن فقط باید جلوشون ایستاد

    • ناشناس

      چرا نمیگید ما با هیچ کشوری سازگاری نداریم وضعیت روز بدتر
      میشه که بهتر نمیشه