کد مطلب: ۶۵۰۷۲۳

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

امروز ۱۲ اریبهشت ۱۴۰۱ قیمت دلار روندی کاهشی را پیمود. در بازار طلا و سکه نیز این دو فلز گرانبهای داخلی مسیری کاهشی را پیمودند. از آنسو در بازار سرمایه شاخص بورس صعودی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز ۱۲ اردیبهشت دلار با ۱۳ تومان کاهش در رقم ۲۷ هزار و ۹۴۳ هزار تومان ثبت شد. بازار طلا و سکه نیز روندی نزولی داشتند.

زمستان رمزارزها در راه است؟

زمستان اصطلاحی است که برای بازار نزولی به کار می‌رود. زمانی که بازار آنقدر رشد می‌کند که نوبت اصلاح است می‌توان گفت که زمستان فرارسیده است. قبلا هم زمانی که بیت‌کوین در محدوده ۳۰ هزار دلار معامله می‌شد همه از رسیدن زمستان می‌گفتند اما بیت‌کوین همه را غافلگیر کرد.

حالا بعد از نزول کندل ماهانه بیت‌کوین، همه چیز فرق کرد. بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که احتمالا کندل ماهانه بعدی در محدوده ۲۵ تا ۲۸ هزار دلار باشد. اگر بیت‌کوین کانال ۳۰ هزار دلار را از دست بدهد می‌توانیم بگوییم که زمستان بازار رسید. اما بعد از هر زمستان بهار از راه می‌رسد.

تکنیکال

محدوده حمایتی‌های بیت‌کوین به می‌توانیم بازگشت قیمت از این محدوده‌ه امید داشته باشیم ۳۷، ۳۴ و ۳۲ هزار دلار هستند.

برخی تحلیلگران ادعا می‌کنند که این بازار نزولی آخرین ریزش بازار قبل از بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری است. بلومبرگ هم پیش‌بینی کرده است بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۱۰۰ هزار دلار و اتریوم به ۶ هزار دلار می‌رسد. البته بلومبرگ قبلا پیش‌بینی کرده بود که احتمال ریزش مقطغی بازار تا ۲۷ هزار دلار هم وجود دارد.

در نمودار روزانه به نظر می‌رسد که مکدی یک سیگنال خرید به بازار بدهکار است. اندیکاتور مکدی از زمانی که بیت‌کوین از ۴۶ هزار دلار ریزش کرد سیگنال فروش صادر کرد. بعد از آن هیچ سیگنال خریدی از این اندیکاتور صادر نشد.

شاخص مقاومت نسبی روی عدد ۳۹ و در نیمه پایینی اندیکاتور قرار دارد. MFI هم روی عدد ۴۲ قرار دارد و هنوز هیچ سیگنالی برای بازار ندارد.

سیگنال مثبت دیگر این است که کندل‌ها در نمودار روزانه در کف کانال بولینگرباند قرار دارند.

پیش‌بینی بورس

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که روند صعودی بورس به صورت متعادل و گاها با اصلاح‌های کوتاه ادامه‌دار خواهد بود. به گفته این افراد، بازار سهام پس از هر رشد نیازمند یک اصلاح موقت و خرد است تا معاملات متعادل باقی بماند.

از سوی دیگر تورم، نزدیک شدن به فصل مجامع و رکود برخی از بازارهای موازی باعث می‌شود که بازار سهام سوددهی بیشتری داشته باشد.

تالار شیشه‌ای تنها بازاری است که می‌تواند در زمان تورم سودده باشد. همچنین تقسیم سود شرکت‌ها در مجامع بورسی به رشد بازار کمک می‌کند.

برخی از بازارهای موازی همانند مسکن به علت‌های مختلف در رکود هستند و بهترین زمان رشد بازار است.

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی روند معاملات می‌گوید: بورس تا پایان سال حداقل ۵۰ درصد بازدهی خواهد داشت. این بازار در مقابل تورم سودخوبی به سهامداران می‌رساند.

بروز حق‌شناس نیز اظهار می‌کند: بورس حداقل تا فصل مجامع روند متعادل روبه‌ بالایی را دنبال می‌کند و سهامداران می‌توانند سود خوبی از این بازار برداشت کنند.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بورس توضیح می‌دهد: بازار سرمایه روند متعادل و روبه بالایی را می‌تواند تجربه کند.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد بورس تا پایان تابستان صعودی باشد.

پیش‌بینی طلا و دلار

علی طباطبایی، کارشناس بلزلرهای مالی درخصوص پیش‌بینی قیمت دلار گفت: من فکر نمی‌کنم تا چند ماه دیگر نرخ دلار از محدوده ۲۸ هار توامن بالاتر رود و کف ۲۵ هزار تومان را نیز برای آن می‌بینم.

او درمورد روند طلا نیز ادامه داد: طلا نیز در کوتاه‌مدت نوسان زیادی را تجربه نمی‌کند، ولی پیش‌بینی می‌کنم در بلندمدت صعود داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.