کد مطلب: ۵۱۹۶۵۱

نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

سکه‎‌های خانگی روانه بازار شد / طلا به ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد؟

سکه‎‌های خانگی روانه بازار شد / طلا به ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد؟

طلای ۱۸ عیار نسبت به روز پنج‌شنبه با پنج هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۱۵ هزار تومان رسید. نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران می‌گوید: کاهش قیمت سکه مردم را نگران کرده است. به همین دلیل سکه‌های خانگی روانه بازار شدند. پیش‌بینی می‌شود فردا قیمت طلا و سکه ثابت باقی بماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در نخستین روز از هفته سوم اسفند طلا و سکه ارزان شد. علت کاهش قیمت طلا چیست؟ به گفته نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران، کاهش ۱۴ دلاری انس جهانی طلا و رسیدن به کانال یک هزار و ۷۰۱ دلار، کاهش قیمت دلار و نبود تقاضا سه عاملی اصلی است که باعث شد قیمت طلا در بازار ایران ارزان شود.

علاوه بر طلا کاهش قیمت سکه و حباب سکه محسوس است. محمد کشتی‌آرای معتقد است در آستانه سال نو قیمت سکه نسبت به سال‌های گذشته کاهش زیادی پیدا کرده است.

دلیل کاهش قیمت سکه در بازار چیست؟ محمد کشتی‌آرای می‌گوید کاهش قیمت طلا در بازار جهانی و داخل مردم را نگران کرده که مبادا قیمت‌ها بیش از این افزایش یابد. برای همین آنها سکه‌هایی را که در سال‌های گذشته خریده بودند، حالا روانه بازار کرده‌اند. بنابراین عرضه سکه‌های خانگی بیشتر از تقاضا برای آنهاست.

حباب سکه به ۳۰۰ هزار تومان رسید

آیا فروش سکه‌های خانگی به دلیل وضعیت بد معیشت مردم است یا تداوم کاهش قیمت طلا و سکه مردم را نگران کرده است؟ نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران پاسخ داد: عرضه سکه‌های خانگی ارتباطی به بد شدن وضعیت معیشت مردم ندارد، چراکه تعداد عرضه سکه‌های خانگی زیاد است. در گذشته مردم این سکه‌ها را خریدند تا سود بیشتری نصیب‌شان شود اما به دلیل تداوم کاهش قیمت طلا مجبور شدند که تعداد زیادی از آنها را روانه بازار کنند.

به گفته کشتی‌آرای به دلیل عرضه سکه‌ها به بازار حباب سکه به ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. پیش‌بینی می‎‌شود به دلیل بسته بودن بازارهای جهانی فردا قیمت فعلی طلا و سکه ثابت باقی بماند.

انواع سکه چقدر ارزان شد؟

کاهش قیمت دلار و انس جهانی، سکه را چقدر ارزان کرد؟ کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای ۱۸ عیار با پنج هزار تومان کاهش نسبت به روز پنج‌شنبه به قیمت یک میلیون و ۱۵ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۲۵۰ هزار تومان کاهش به قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ تومان معامله شد.

نیم سکه و ربع سکه نسبت به دو روز گذشته با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به ترتیب با قیمت ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی هم روند ثابتی داشت و با قیمت ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین

    باسلام .با تداوم این دولت مردم باید کت وشلوارشان را بفروشند برای هزینه خورد وخوراک

  • ناشناس

    خدا کنه بیاد پایین تر طلا من پارسال فروختم گرم پنجصد هزار تومان الان نمی‌تونم بخرم انشاالله هفصد یا هشت صد بشه بخرم بازم کمتر میشه ضرری که کرده بودم

  • ناشناس

    خدا یا به گرمی ۴۰۰ هزار برسه که بتونم بخرم . ۱۵ میلیون طلا بخرم هر وقت خواست بره بالا . مردم عزیز و شریف ایران .از ارزان شدن طلا هراس نداشته باشید . بگذارید دولت که این همه ضرر به مردم رساند با بورس یکم طعم تلخ ضرر و بچشه . هیچ کسی هیچ کالایی نخره .تا تنبیه بزرگی به دولت بشه . که بفهمن اونقدر ها هم فکر می کردن مردم ایران نه احمقن نه گاگول . که هر طور دلشون بخواد مردم و دور بزنن .مدیونید ،جون جگر گوشه هاتون .نه مرغ نه گوشت گوسفندی نه آجیل .هیچی نخرید حتی طلا و سکه .

  • ناشناس

    خوش خیال ها… طلا گرمی صد تومن؟؟!!?کی تو این مملکت چیزی ارزون شده که طلا ارزون بشه…اینا همش بازیه…. اگه ارزونی داره میاد چرا هر روز قیمت اجناس دوبرابر میشه…

  • ناشناس

    بله

  • ناشناس

    ایشالا بیاد پایین خسته شدیم از این گرونی طلا?
    من خودم قبل از گرونی گوشواره گرمی ۷۳۱ خریدم الان که رفته بالا قیمت گوشواره م شده ۸ میلیون!!
    نگاه کنین وضعیتو?

  • هادی

    باسلام به خدا خیلی ازجوان ها عقدوعروسیشون مونده به خاطرنداشان پول برای خرید یه حلقه ساده بااین وضع گرونی طلا همه ی جوان ها منتظرهستندبیاد پایین باتشکر

  • بنده ی خدا

    به نام خدا سلام تجارت نیوزگرامی در روز 14 اسفند 99شما مطلبی از تایید70میلیون تومانی وام ازدواج برای هر زوج جوان خبر رسانی کردید من در بخش کامنت ها دو نظر گذاشتم که شایدراه حلی مناسب برای کمک به زوج ها ی جوان باشد در آنجا در کامنت اول پیشنهادم را مطرح کردم ودر کامنت دوم بار مالی آن برای دولت را با محاسبه نسبتا دقیق بیان کردم ولی متاسفانه کامنت من در بعد از نیمه شب 15 اسفند به روز شنبه 16 اسفند برخورد کرد وشما بعد از آن هیچ کامنتی رو درذیل آن خبر منتشر نکردید خواهش می شود اگر امکان دارد آن رامنتشر کنید شاید مورد تایید مردم بود وشاید اگرمسوولین مربوطه هم مشاهده کردند مورد توجه قرار گرفت وبخشی از مشکل مالی ازدواج زوج های جوان بویژه افرادزیادی که امکان گرفتن این وام را بدلیل نداشتن ضامن پیدا نمی کنند نیز حل شود. یا علی

  • بنده ی خدا

    به نام خدا سلام پیرو همین کامنت منتشر شده از بنده در ذیل این خبر شما بنده کامنت تکمیلی سومی را نیز درذیل خبر منتشر شده تاریخ 14 اسفند‌ماه شماکه در ارتباط با مبلغ وام ازدواج 70 میلیونی برای هریک از زوجین بود را ارسال کردم از شما تمنا می کنم اگر امکان دارد این سه کامنت بنده را منتشرکنید وخبر 14 اسفند را باز انتشارنمایید شاید این محبت شما تلنگری برای مسوولین باشد واین پیشنهاد مورد توجه قرار بگیردولبخندی زیبا وسرشار از رضایت بر لبان میلیون ها زوج جوان ایرانی وخانواده های شان در امروز وآینده بنشاند وان شاءالله خانواده ی گرامی تجارت نیوزهم از صواب بیشمار و جاریه ی این کارخیربزرگ بهره‌مند شوند.یاعلی

  • بنده ی خدا

    به نام خدا سلام میخواهم فقط یک آمار اقتصادی در مورد کمک دولت آمریکا به شهروندانش در طول همین یکسال شیوع کرونا ارائه بدهم وقضاوت را به خود شما واگذار کنم 1)بسته حمایتی اول، فروردین ماه99 به مبلغ «2300 میلیارد دلار» 2) بسته ی حماعتی دوم، دی ماه 99 به مبلغ «900میلیارد دلار» 3) بسته ی حمایتی سوم، اسفندماه 99 که به تصویب سنا هم رسیده است ومجلس نمایندگان هم حتما آن را تصویب می کنند ودر اصل انجام آن قطعی است به مبلغ «1900میلیارد دلار» که تجمیع این سه بسته ی حمایتی از مردم آمریکا طی یک سال کرونا یی «5100 میلیارد» دلار می شود!!!
    لطفا به این مبلغ با دقت نگاه کنید بعد با کمی تفکر خواهید فهمید که ما کجاییم وآن ها کجایند؟! با سپاس