کد مطلب: ۵۴۸۹۵۳

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۸ خرداد / افزایش قیمت سکه ادامه دارد؟

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۸ خرداد / افزایش قیمت سکه ادامه دارد؟

رئیس اتحادیه طلا معتقد است اگر نرخ ارز تعادلی شود، روند قیمت طلا و سکه در بازار داخلی به روند متعادل خود برمی‌گردد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جریان بازار امروز انس جهانی طلا با کمی کاهش به ۱۸۸۳ دلار رسید. همچنین قیمت سکه با افزایش همراه بود و به قیمت ۱۰ میلیون و ۸۷۴۰ هزار تومان ثبت شد.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به کاهش انس جهانی در بازار امروز اشاره کرد و توضیح داد: با وجود کاهش انس جهانی، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با افزایش همراه بود. دو عامل مهم و موثر در تعیین قیمت طلا و سکه انس جهانی و نرخ ارز داخلی است.

او در ادامه توضیح داد: در بازار امروز با وجود اینکه انس جهانی کاهش یافت اما به دلیل نوسان نرخ ارز قیمت طلا و سکه افزایشی بود.

محمدولی درباره نوسان نرخ ارز داخلی اینگونه توضیح می‌دهد که اگر روند قیمت دلار به روند بیست روز اخیر برگردد، بازار طلا به روند تعادلی خود برمی‌گردد. در حالت کلی تعادل در بازار دلار می‌تواند موجب تعادل در بازار طلا و سکه شود.

رئیس اتحادیه طلا عقیده دارد اگر طلا روند بازار آتی خود را طی کند و اتفاقات سیاسی خاصی رخ ندهد، طلا می‌تواند به روند تعادلی برگردد و با کاهش قیمت همراه باشد.

ابراهیم محمدولی درباره آینده بازار طلا و سکه با توجه به آن که تقاضا در بازار طلا و سکه به دلیل افزایش قیمت کاهش یافته است معتقد است اگر تلاش مسئولان اقتصادی به نتیجه برسد و نرخ ارز به روند کنترلی خود برگردد، بازار طلا رفته رفته به بوند تعادلی همراه با کاهش قیمت نزدیک می‌شود. اگر روند تعادلی بازار ارز برگردد، برای هفته آینده احتمالا روند تعادلی به همراه کاهش قیمت را در بازار طلا و سکه شاهد باشیم.

قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان ثبت شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و۸۹ هزار تومان رسید.

قیمت نیم سکه شش میلیون تومان، ربع سکه سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همه حرفای رئیس اتحادیه چرته منو بیچاره کرد به اعتماد حرفش طلاهامو فروختم یا حرف نزن یا میزنی صادق باش تا لعن ونفرین پشتت نباشه

    • ناشناس

      در این دوره زمونه به حرف هیچکس نمیشه اعتماد کرد ،ازطرفی سردرگمی وغیرقابل پیش بینی آدم رو بیچاره می کنه

  • ناشناس

    دروغ

  • ناشناس

    چیکار کنیم موندیم بخریم یا اینا روهم داریم بفروشیم

  • ناشناس

    بخریم یا ته