کد مطلب: ۴۹۳۳۲۶

نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۲ آذر ۹۹ / چرا قیمت طلا دوباره صعودی شد؟

پیش‌بینی قیمت طلا فردا 2 آذر 99 / چرا قیمت طلا دوباره صعودی شد؟

نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: چنانچه بانک مرکزی بتواند بازار ارز را کنترل کند، قیمت طلا در بازار داخل هم‌پای قیمت انس جهانی طلا ارزان می‌شود. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا در محدوده‌های فعلی ثابت باقی بماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت انس جهانی طلا تحت تاثیر خبر تولید واکسن کرونا امروز دو دلار افت کرد اما قیمت طلا در بازار داخل با افزایش مواجه بود. چراکه قیمت دلار در نخستین روز آذر با 220 تومان افزایش به 26 هزار و 200 تومان رسید و همین روند افزایشی قیمت دلار باعث افزایش قیمت طلا شد.

هر چند که بازار طلای تهران به دلیل رعایت بهداشت و محدودیت‌های کرونایی تعطیل شده است اما طلا در سایر استان‌ها خرید و فروش می‌شود.

دلار، قیمت طلا را بالا بُرد

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلای تهران؛ در زمان محدودیت‌های کرونایی تقاضا برای خرید دلار قدری افزایش یافته است که همین افزایش تقاضا قیمت طلا را جزئی بالا بُرد.

مسعود یزدانی معتقد است: هر چه به سال نو میلادی نزدیک‌تر می‌شویم به دلیل تولید انبوه واکسن کرونا قیمت انس جهانی کاهش می‌یابد؛ چرا که سرمایه‌گذاران جهانی از بازار طلا کناره‌گیری می‌کنند و مجددا به فکر سرمایه‌گذاری در بازار بورس می‌افتند.

از این‌رو چنانچه بانک مرکزی بتواند بازار ارز را کنترل کند، قیمت طلا در بازار داخل هم، مانند قیمت انس جهانی طلا ارزان می‌شود. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا در محدوده‌های فعلی ثابت باقی بماند.

همچنین دبیر اتحادیه طلای تهران هم روز چهارشنبه درباره وضعیت بازار طلا گفته بود: «تقاضا برای خرید مصنوعات طلا تا حدود زیادی کاهش یافته و حتی به صفر رسیده است. همچنین در بازار سکه و طلای آب شده نیز خریداری وجود ندارد. چنانچه واکسن کرونا در تمام جهان توزیع شود روند کاهش قیمت طلا بیشتر خواهد شد و همین موضوع بر اوضاع اقتصادی تمام کشورها تاثیر خواهد گذاشت.»

سکه دوباره چقدر افزایش یافت؟

یزدانی در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای 18 عیار با هزار و 500 تومان افزایش با نرخ یک میلیون و 122 هزار و 500 تومان معامله شد. سکه طرح جدید نیز با افزایش 420 هزار تومانی نسبت به روز چهارشنبه با قیمت 12 میلیون و 100 هزار تومان فروخته شد.

همچنین نیم سکه هم با افزایش 50 هزار تومانی با قیمت شش میلیون و 250 هزار تومان داد و ستد شد.

ربع سکه نیز با افزایش 30 هزار تومانی با قیمت چهار میلیون و 330 هزار تومان فروخته شد و قیمت سکه گرمی با دو هزار تومان افزایش با قیمت دو میلیون و 505 هزار تومان معامله شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خداکمکمون بده

  • ناشناس

    دولت مجبور که دلاربالا نگهدار داره تا از کاهش قیمت طلا جلوگیری کنه تا قاچاق نشه

  • حمید

    کسانی که میگویند سرمایه در ارز و طلا خوبه پس خوبه یه سری هم به نمودار قیمت ارزش طلا و دلار تقریبا بین سالهای ۹۲ تا ۹۶ بکنن چه معلوم قیمت طلا و ارز با این همه صعودی که داشت حالا سقوط و راکت نشه

  • ناشناس

    طلا پایین تر میادتوشهرهای دیگه هم قدرت خرید نیست وبه خاطر کرونا بازار بسته است .

  • ناشناس

    چون همه شدیم دلال” تا هر پولی میاد دستمون میریم باهاش طلا و سکه وارز میخریم به امید گرون شدنش.وقتی همه دوست داریم اموالمون رو گرون تر بفروشیم پس دیگه چرا انتظار ارزونی رو داریم.
    بیشتر این گرونی ها بخاطر هجوم مردم برای خرید//دلالی آفت اقتصاد هستش// “و من الله توفیق”

  • ناشناس

    انشاالله ارزن بشه خدا خدا جون

    • ناشناس

      مگه خواب ارزونی شاید من وشما تو خواب اونم تو قبر ببینم..از.طبقه کارگر سر گذرم آخر خطم منکه سالار به یه ساعت دیگه امیدم نیس .بریدم به والله .مستاجرم که هستم.هر روز خدا میس که ازش آرزوی مرگ نکنم.یعنی یه روزی میاد دست زن و بچم بگیرم بریم بازارو یه شیر موز یا آبمیوه بخوریم با این تورم ….منکه چشام آب نمی خوره.به امید روزای بهتر …

    • ناشناس

      واقع بین باشید هیچ چیز بطور مستمر کاهش قیمت پیدا نمیکنه چرا که طبق انچه مشخصه امکان توافق واقع بینانه ای بین ایران و آمریکا وجود ندارد و به فرض هم تحریم اضافه نشه کمتر هم نخواهد شد لذا این بالا پایین بردن ارز و طلا و بورس تنها راهیه برای تامین هزینه های دولت و دلار هیچ گاه به زیر ۲۵ برنمیگرده و باز صعودی خواهد بود شب عید

  • ناشناس

    بیایید یه مدت سختی بکشیم نخریم شاید ورق برگشت قیمت ها متعادل شد.
    الان تویوتا کرولا تو افغانستان به پول ایران حدود 50 تا 60 میلیون تومن هستش یه خودرو معمولی اونجا به حساب میاد که باهاش مسافر کشی میکنن.
    به نظر من اگه بتونیم از ترکیه یا روسیه خودرو وارد کنیم خیلی برامون ارزون تر تمام میشه و نیازی هم به دلار نیست.

  • سجاد

    قیمت طلا تا اخر اذر ماه روند نزولی خواهد داشت

  • محمد

    قیمت طلا در اخر اذر ماه روند نزولی خواهد داشت

  • ناشناس

    سلام
    فردا 25آذر قیمت طلا چگونه پیش بینی نیشه؟