کد مطلب: ۴۹۱۵۰۸

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۲۵ آبان ۹۹ / کاهش قیمت طلا ادامه دارد؟

پیش‌بینی قیمت طلا فردا 25 آبان 99 / کاهش قیمت طلا ادامه دارد؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: عدم خرید طلا توسط مردم باعث شده قیمت طلا ارزان شود. چنانچه تا پایان هفته حادثه غیر مترقبه‌ای رخ ندهد، کاهش قیمت طلا و سکه ادامه‌دار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار نسبت به آخرین معاملات روز پنج‌شنبه هفته گذشته حدود 200 تومان افت کرد و امروز به کانال 26 هزار و 970 تومان رسید. همچنین قیمت انس جهانی طلا هم نسبت به آخرین معاملات در بازارهای بین‌المللی 20 دلار کاهش یافت.

همین دو مسئله باعث شد قیمت طلا در بازارهای داخلی 22 هزار تومان افت داشته باشد. سکه طرح جدید هم در نخستین معاملات هفته 630 هزار تومان ارزان شد.

حالا سوای افت قیمت دلار و کاهش انس جهانی چه عامل دیگری باعث شده قیمت طلا در بازار داخل ارزان شود؟ به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر، این روزها به دلیل نوسان قیمت طلا و ارز تقاضایی برای خرید طلاهای آب شده و سکه وجود ندارد. همین افت تقاضا مهم‌ترین دلیلی است که بازار طلا و ارز را وادار کرده روند تثبیتی داشته باشد. عدم خرید طلا توسط مردم باعث شده که قیمت طلا ارزان شود.

ابراهیم محمدولی معتقد است: چنانچه تا پایان هفته حادثه غیر مترقبه‌ای رخ ندهد، کاهش قیمت طلا و سکه ادامه‌دار است.

همچنین روز گذشته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران هم اعلام کرد «در هفته پیش‌رو افت قیمت طلا ادامه‌ دارد. با کاهش چشم‌گیر انس جهانی طلا قیمت طلا در بازارهای داخلی بیشتر از شرایط فعلی ارزان می‌شود.»

انواع سکه چقدر ارزان شد؟

او با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای 18 عیار با 22 هزار تومان کاهش با قیمت یک میلیون و 200 هزار تومان معامله شد.

سکه طرح جدید نیز با کاهش 600 هزار تومانی نسبت به روز پنج‌شنبه با قیمت 12 میلیون و 500 هزار تومان فروخته شد این در حالی که روز پنج‌شنبه این سکه با قیمت 13 میلیون و 50 هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفته بود.

نیم سکه با کاهش 250 هزار تومانی با قیمت هفت میلیون تومان داد و ستد شد. ربع سکه نیز با کاهش 150 هزار تومانی با قیمت چهار میلیون و 700 هزار تومان فروخته شد.

قیمت سکه گرمی بدون تغییر با قیمت دو میلیون و 650 هزار تومان معامله شده است.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا نظارت بانک مرکزی در بازار ارز تقویت خواهد شد. مسلما آنچه فعالان بازار طلا می‌گویند چنانچه قیمت دلار در سراشیبی قرار بگیرد قیمت طلا و سکه ارزان خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تو این بازار خرید و فروش اشتباه هست ، بازار در مجموع نزولی بوده و تا ثبات قیمت افراد کله گنده معامله نمی کنند.

  • ناشناس

    کوچ دسته جمعی سرمایه گذاران از سکه و دلار به سمت بورس ، پول هوشمند است و هوشمندانه رفتار خواهد کرد ‌

  • ناشناس

    خیلی فراموش کاریم،یادمون رفته ی روزی با حقوق یک ماه یک کارگر میشد ۳تا تمام سکه خرید …

  • ناشناس

    اینکه پایین نیومده دل خوش کردن الکی هست

  • ناشناس

    اگه دلالان دست شون کوتا شه شاید پایین بیاد این دلالان بیچاره کرده خخخخخخه ههههههه

  • ناشناس

    تا دیروز دولت میگفت دلالا نمیزارن ارزون بچه چند نفر قربانی شد حالا که میخواد ارزون بشه خودش داره مانع میشه کی میخواد روتون سیاه بشه نمیدونیم

  • سارا بانو

    تو رو خدا نه دلار بخرید نه طلا و نه سکه وقتی در بازار این ها متقاضی نداشته باشن افت می‌کنند بیایید برای یک بار هم که شده همه با هم متحد بشیم مثلا کشور ما جمهوری اسلامی هست به فکر مردم ضعیف هم باشید.

  • ناشناس

    این نوسانات موقت هستش، ربطی هم به خرده دلال هم نداره ، تو این مدت چقدر تجربه پایین یا بالا رفتن طلا و ارز رو دیدیم ، دست خود دولت هست و خودش نقش دلال رو بازی میکنه .الان داره از این فرصت استفاده میکنه ارز طلا دست مردم رو بگیره ، و در کوتاه ترین زمان اوج دوباره قیمت ارز و طلا .

  • ناشناس

    حالا همچی بکنار ما رفتیم بعد یک عمر طلا خریدیم حالا شده نصف قیمت حالا یکی بگه قیمتها بالا میره یا نه