کد مطلب: ۵۸۹۷۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولویت عروس و دامادها خرید طلا نیست / این هفته طلا چه می‌شود؟

اولویت عروس و دامادها خرید طلا نیست / این هفته طلا چه می‌شود؟

خرید طلا اندکی رونق گرفته است اما به گفته رئیس اتحادیه طلای کرج،طلا مانند سال‌های گذشته تقاضا ندارد. گرانی طلا و شرایط بد اقتصادی سبب شده که حتی خرید طلا اولویت عروس دامادها هم نباشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رونق به بازار طلا بازگشت و خرید طلا اندکی نسبت به ماه‌های گذشته زیاد شده است. فروشندگان اما می‌گویند رونق بازار مانند سال‌های نیست. چرا که آنها معتقدند این روزها مردم معیشت خود را در اولویت قرار داده‌اند.

رئیس اتحادیه طلای کرج به تجارت‌نیوز گفت: با آنکه پاندمی ویروس کرونا رو به پایان است و اکثر مردم واکسینه شده‌اند اما طبقه متوسط فقط به دنبال خرید حلقه عروسی هستند و توان خرید سرویس طلا را ندارند. بنابراین اولویت آنها دیگر خرید طلا نیست.

مسعود ضرابی ادامه داد: این روزها کسانی سرویس طلا می‌خرند که وضع مالی خوبی دارند. طبیعی است با افزایش قیمت کالاها همین که یک خانواده بتواند جهیزیه را برای فرزند خود فراهم کند، کافی است.

قیمت طلا چه می‌شود؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد روز چهارشنبه (۲۸ مهر ۱۴۰۰) انس جهانی کاهشی شد و قیمت طلا روند نزولی به خود گرفت. سایت اتحادیه طلا نوشته بود: «افزایش هزینه نگهداری طلا، به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند لطمه زد. اما عاملی که بازده بالاتر را جبران کرد، افت ملایم ارزش دلار بود که طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرد.»

با این حال آیا طلا در هفته اول آبان ارزان می‌شود؟ رئیس اتحادیه طلای کرج پاسخ داد: عملکرد دولت نشان داده که به دنبال کنترل بازار ارز است. بنابراین به نظر نمی‌رسد قیمت طلا در هفته اول آبان نوسان عجیبی داشته باشد. یعنی با کاهش قدرت خرید به نظر می‌رسد قیمت طلا و سکه نوسان افزایشی جزئی دارد.

ضرابی ادامه داد: هر چند کارشناسان معتقدند با پیش‌روی به سمت مذاکرات ممکن است قیمت طلا روند ریزشی داشته باشد اما به عقیده ما این ریزش قیمت طلا مقطعی است. یعنی در بلندمدت چنانچه قیمت دلار نوسان داشته باشد طلا هم تحت تاثیر آن ارزان یا گران می‌شود.

هفته گذشته ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته بود: «تقاضا برای خرید طلا زیاد شد.پیش‌بینی می‌شود با افزایش تقاضا قیمت طلا نوسان افزایشی یک تا دو درصدی را تجربه کند.»

برای مطالعه بیشتر خبر پیش‌بینی قیمت طلا هفته آخر مهر ۱۴۰۰ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.