کد مطلب: ۶۲۴۱۸۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خریداران طلا بخوانند! / طلا تا شب عید ارزان می‌شود؟

خریداران طلا بخوانند! / طلا تا شب عید ارزان می‌شود؟

قیمت طلا در آستانه شب عید ثابت باقی ماند. دبیر اتحادیه طلای تهران می‌گوید: علی رغم ثبات در بازار پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در هفته آینده بین دو تا سه درصد کاهش پیدا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در آستانه شب عید ثابت است. کاهش قیمت دلار ، انس جهانی طلا و نزدیک شدن به نتیجه مذاکرات باعث شده خریداران از بازار عقب‌نشینی کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت طلا در دو هفته اخیر اندکی نوسان داشت و همین عامل باعث شد که بازار شب عید در این صنف بی‌رونق بماند.

این در حالی است که سال قبل سرمایه‌گذاران به سمت خرید شمش طلا و سکه می‌رفتند اما امسال خبری از سرمایه‌گذاری در این بازار نیست. آیا ثبات قیمت طلا تا پایان سال ادامه‌دار است؟

در همین مورد، عضو هیات مدیره اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: هیچ تقاضایی در بازار مصنوعات طلا یا سکه مشاهده نمی‌شود. بیشتر مردم تماشاچی هستند.

نادر بذرافشان توضیح می‌دهد: با کاهش قابل توجه تقاضا پیش‌بینی می‌شود با کاهش قیمت دلار و انس جهانی طلا قیمت طلا در هفته سوم بهمن با کاهش دو تا سه درصدی همراه باشد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا تاثیری در میزان تقاضا داشته است یا خیر؟ پاسخ داد: هر چند مالیات بر ارزش افزوده طلا حذف شده و فرصت مناسبی برای خرید مصنوعات طلا است اما همچنان مردم منتظر نتیجه مذاکرات هستند. گویا فعلا تمایلی به خرید طلا ندارند.

قیمت سکه ارزان شد؟

همچنین محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلای تهران به ایسنا گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و ایام نوروز و از سوی دیگر با توجه به اینکه برخی افراد سکه را با قیمت‌ها بالاتر از قیمت فعلی بازار خریداری کرده‌اند، نسبت به عرضه مقاومت دارند، بنابراین عرضه به بازار و فروش توسط مشتریان کمتر است؛ بنابراین متناسب با کاهش نرخ ارز، هنوز قیمت انواع سکه کاهش نداشته‌ و در نتیجه همچنان انواع قطعات سکه دارای حباب هستند.

برای مطالعه بیشتر بازدهی بازارها در هفته دوم بهمن ۱۴۰۰ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینجاایرانه خبری ازارزونی نیست ولی خدابزنه توسرباعث بانیش وطلا ارزون بشه

  • ناشناس

    ای کاش که همه چیز ارزان بشه ولی واقعیت اینست که با ایشا لا ماشالا کارها درست نمی شود . ما چندین سال است که تحریم هستیم و تورم سالیانه داریم و تورم های نجومی را در چند سال اخیر تجربه می کنیم مردم ما یاد گرفته اند که کاسبان تحریم شوند دلالی کنند وارد بازار زمین و ملک و طلا و بورس و ارز و شوند تورم ما زاییده ی اقتصاد بیمار ، رانت های بالادستی و کاسبی ملت ایران از تحریم هاست تورم مال های باد اورده ای نصیب بسیاری از مردم کرده و خیلی ها تورم را دوست دارند انهایی که سال گذشته پول های باد آورده ای از بورس بردند ، از طلا و زمین و ملک بردند تورم را دوست دارند

    • ناشناس

      بله کاملا درست میگین شما …صاحب خونه ما خونه ایکه مانشستیم رو خرید ۷۰تومن که ۳۱میلیون ازماگرفته بود برای رهن …یعنی با ۳۹تومن صاحب خونه شد والان همین خونه شده نزدیک ۲میلیارد ولی پول رهن ما بی ارزش شد ومن امسال باابن پول هبچ جایی رو نمیتونم اجاره کنم و ۳۰ساله که مستاجرم

    • ناشناس

      در تهران؟؟

  • ناشناس

    خبرهای خوبی تو راهه

    • ناشناس

      ینی میگی میره بالا بالاتر?

  • ناشناس

    این چن روز گرون میشه ؟من ببرم بفروشم شدیدا پول لازمم

  • ناشناس

    این چند روز گرون میشه؟ شدیدا پول لازم دارم

  • س

    خدا کنه بشه ارزونی کاری نداره اگه بخوان می شه

  • س

    هیچ کاری نشد نداره اگه بخوان درحق مردم خوبی کنن می شه

  • علی برکت الله

    از ماست که در ماست

  • ناشناس

    انشاالله به امید حق تا هفته های آینده به زیر یک میلیون تومان خواهد رسید

    • محدثه

      انشالا من ۱۲ساله طلا ندارم هنوز نتونستم بخرم الان که میخام بخرم اوضاع اینه

  • ناشناس

    طلا فقط به بازار ایران ارتباط نداره به اونس جهانی خیلی ربط داره وتا وقتی اونس پایین نیومده طلاتو ایران از مرز یک ملیون اصلا پایین نمیاد در ضمن طلا به بازار نفط جهانی ارتباط داره و الان نفط رفته بالا اونس هم بالا خاهد رفت و طلا بازهم به مرز ۱/۵تومن هم صعود خاهد کرد