کد مطلب: ۸۱۸۹۶۲

تجارت نیوز در گفت‌وگو با تحلیلگر بازار طلا و سکه بررسی کرد:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ / سقوط سکه موقتی است؟

پیش بینی قیمت طلا و سکه 18 خرداد 1402 / سقوط سکه موقتی است؟

سیگنال بازگشایی سفارت ایران در عربستان، بازارهای مالی را با روند کاهشی همراه کرد. امروز نیز قیمت طلا و سکه کاهش قابل توجهی داشت اما معامله‌گران با رویکرد تورم، این روند نزولی را موقتی می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز امروز کاهش قیمت دلار و سیگنال‌های مساعد سیاسی دست به دست هم دادند تا قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی کاهش چشمگیری داشته باشد.

قیمت سکه و حباب آن 17 خرداد 1402

در روزهای گذشته بسیاری از فعالان اقتصادی امید به تاثیر‌پذیری سکه از طلای جهانی نداشتند. انس جهانی طلا امروز با قیمت ۱۹۵۸ دلاری معامله شد. طلای جهانی با اختلاف ۱۰ دلاری میان کانال ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰ دلاری نوسان دارد.

در هفته‌های گذشته نوسانات طلای جهانی تاثیر چندانی در قیمت طلای بازار داخلی نداشته است. در لحظه نگارش این گزارش قیمت سکه امامی ۸۰۰ و سکه بهار ۶۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست دادند.

اخبار مثبت سیاسی روند قیمت بازار فلز زرد را منفی کرد

امروز تاثیر اخبار مربوط به بازگشایی سفارت ایران در عربستان بیشترین تاثیر را در کاهش قیمت در بازار فلز زرد داشته است. تا روز جمعه که نتایج نشست شورای حکام درباره تعیین تکلیف مسائل هسته‌ای ایران مشخص شود فعالان بازار تمایلی به مبادله ندارند.

قیمت دلار امروز کاهش نزدیک به ۷۰۰ تومانی داشت و به کف کانال ۵۰ هزار تومانی برگشت. این در حالی است که کارشناسان اقتصادی معتقدند با وجود روند کاهشی قیمت در بازارهای مالی این روند نزولی موقتی است و علائم رشد تورم با سیگنال‌های سیاسی در طولانی مدت مهار نمی‌شود.

آنها معتقدند دلار در روند آهسته و پیوسته‌ای به رشد خود ادامه خواهد داد. بازار طلا نیز که دنباله‌رو دلار است از این روند عقب نخواهد ماند. هرچند فعالان بازار فلز گرانبها بازدهی بازار طلا و سکه را در سال‌ جاری بیشتر از ارز می‌دانند.

کاهش طلا مقطعی است

سهراب اشرفی فعال بازار طلا و سکه با اشاره به نوسان کاهشی انس جهانی طلا و افت قیمت دلار به تجارت‌نیوز گفت: «وقتی این دو مولفه تاثیرگذار بر قیمت طلا و سکه در روند نزولی باشند بازارهای داخلی چاره‌ای جز از دست دادن ارزش ندارند.»

وی با اشاره به روند تقاضا در بازار فلز گرانبها گفت: «افزایش قیمت‌ها در ماه‌های گذشته به اندازه‌ای بالا بوده که دیگر تقاضاهای خرد تاثیری در روند قیمت‌ها ندارد این در حالی است که روند تقاضا نیز در بازار در ۶ ماهه گذشته به حداقل رسیده‌ است.»

وی با تاکید بر اینکه این روند نزولی دلار شروع یک اقدام مثبت است خاطر نشان کرد: «وقتی اقدامات بانک مرکزی برای مدیریت بازار مداومت داشته باشد، طلا و سکه نیز از این روند تاثیر می‌گیرند.»

ربع سکه ۱۰ میلیونی شد

امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۲، قیمت سکه امامی با کاهش ۸۰۰ هزار تومانی، با رقم ۲۹ میلیون تومان در بازار معامله شد. سکه بهار نیز با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی، با قیمت ۲۶ میلیون تومان عرضه شد. نیم سکه امروز کاهش ۳۰۰ هزار تومانی داشت و به کف کانال ۱۶ میلیون تومانی رسید.

ربع سکه نیز ۲۵۰ هزار تومان ارزان شد. این قطعه با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد و یک کانال تنزل داشت. امروز سهم سکه گرمی از کاهش قیمت ۱۰۰ هزار تومان بود و کمترین کاهش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه با رقم ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مبادله شد.

حباب ربع سکه یک کانال عقب‌نشینی کرد

امروز قیمت حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت. حباب سکه امامی ۳۷۲ هزار تومان ارزان شد؛ این بیشترین مقدار کاهش حباب در قطعات سکه بود. حباب سکه بهار نیز ۱۸۴ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد. امروز حباب ربع سکه با کاهش ۱۳۴ هزار تومانی به کانال چهار میلیونی برگشت.

قیمت طلا نیز امروز کاهش قابل توجهی داشت. هرمثقال طلا ۲۷۸ هزار تومان کاهش داشت و با قيمت ۱۰ ميليون و ۳۷۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۶۴ هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۹۴ هزار تومان مبادله می‌شود.

طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۳۶۲ هزار تومان معامله شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پیش بینی طلا چگونه است؟