کد مطلب: ۷۰۰۲۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۲۰ شهریور ۱۴۰۱

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۲۰ شهریور ۱۴۰۱

قیمت طلا،شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، روند افزایشی دارد اما سکه در کانال ۱۴ میلیون تومانی ماندگار نبود و به کانال قبل بازگشت. قیمت دلار هم در کانال ۳۰ هزار تومان نوسان دارد. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طلا و سکه دیروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار اکنون یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۶۷۸ تومان داد و ستد می‌شود. این رقم حدود سه هزار تومان بیشتر از ظهر امروز است. طلا روز کاری گذشته روند افزایشی داشت و به حدود یک میلیون و ۲۸۱ هزار تومان رسید.

اما قیمت سکه طرح جدید در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ نسبت به ظهر امروز، حدود ۳۰ هزار تومان کمتر است. روند قیمتی سکه امامی روز کاری گذشته افزایشی بود.

قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند افزایشی دارد و به ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم حدود ۵۰ هزار تومان کمتر از ظهر امروز است.

افزایش قیمت‌ طلا

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، یک میلیون و ۲۸۳ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده است.

اما، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و حدود ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت ظهر امروز، حدود ۵۰ هزار تومان کمتر است. سکه امامی روز پنجشنبه افزایشی بود.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و ۱۳ میلیون و ۳۴۹ هزار تومان معامله می‌شود.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر، با وجود تعطیلی بازارهای جهانی، بر اساس گزارش برخی سایت‌ها افزایشی و ۱,۷۱۷ دلار اعلام شده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: با توجه به اخبار برجامی، انتظار می‌رود که سکه روند صعودی را طی کند و حتی حباب سکه نیز طی این روند بیشتر شود.

او افزود: اما با توجه به اینکه نرخ بهره در آمریکا افزایش شدید یافته و اونس نیز توان افزایش را ندارد، انتظار نمی‌رود که قیمت سکه امامی بالاتر از ۱۴ میلیون تومان و ۲۰۰ یا ۳۰۰ افزایش پیدا کند.

احتمال رسیدن قیمت سکه به زیر ۱۰ میلیون تومان وجود دارد؟

در این میان، ابراهیم محمدولی،رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در تازه‌ترین اظهار نظر درباره این‌که آیا در صورت برقرار آرامش در بازارها، احتمال کاهش قیمت سکه به ۱۰ میلیون تومان وجود دارد، گفت: فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد زیرا همانطور که گفتم نرخ دلار تأثیر مستقیم بر نرخ سکه می‌گذارد و وقتی سقف قیمت دلار در بودجه بالای ۲۰ هزار تومان تعیین شده، اگر نرخ دلار پایین‌تر از ۲۰ هزار تومان بیاید دولت ضرر می‌کند.

وی به ایسنا گفت: از سویی دیگر نیز فعلا قیمت‌ها در بازار سکه روی همین اعداد بالای ۱۱ و ۱۲ میلیون تومان تثبیت شده است؛ اگر قرار باشد نرخ به ۱۰ میلیون تومان و یا پایین‌تر برسد نیاز به مرور زمان و ثبات در مباحث اقتصادی دارد.(خبرآنلاین)

پیش‌بینی قیمت طلا را هر روز ساعت ۱۹ در تجارت‌نیوز بخوانید.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.