کد مطلب: ۷۸۸۶۷۶

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ / بازار فلز زرد تغییر جهت داد؟

پیش بینی قیمت طلا و سکه 25 اسفند 1401 / بازار فلز زرد تغییر جهت داد؟

دیروز قیمت طلا و سکه بر خلاف رشد محدود دلار کاهش داشت. تغییر روند مداوم در بازار فلز زرد ریسک خرید را افزایش داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز دیروز روند قیمت طلا و سکه برخلاف دو روز گذشته کاهش داشت. نوسانات بازار فلز زرد ریسک خرید و فروش در این بازار را بالا برده است.

ریسک خرید بازار فلز زرد بالاست

دیروز بیشتر صرافی‌ها نرخ خرید سکه را یک الی دو میلیون تومان کمتر از نرخ فروش قرار داده بودند. به این ترتیب می‌توان گفت که ریسک خرید و فروش در بازار سکه به اندازه‌ای بالا رفته که اختلاف نرخ خرید و فروش میلیونی شده است.

به نظر می‌آید دیروز خبر سفر شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی قرار است در روزهای آینده بازار را تحت تاثیر خود قرار داده است. هر چند کارشناسان در این بین معتقد هستند بازار برای ثبات بلندمدت قیمت‌ها به گشایشی حقیقی در زمینه بین‌المللی نیاز دارد.

تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که قیمت سکه در روز جاری بتواند خود را بالای مرز 30 میلیون تومان تثبیت کند، فشار خریدها بیشتر خواهد شد. برگشت به زیر کانال 29 میلیون تومانی، زمینه‌ساز افزایش فعالیت فروشنده‌ها خواهد شد.

روند نامتوازن طلا و سکه

چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی یک میلیون تومان ریخت. این مقدار نزول بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه بود. امروز این قطعه با نرخ ۲۸ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان معامله شد.

سکه بهار آزادی ۲۸۸ هزار تومان ارزانتر از دیروز معامله شد. در لحظه نگارش این گزارش سکه بهار به قیمت ۲۶ میلیون و ۱۹۱ هزار تومان رسید.

نیم سکه برخلاف سایر قطعات سکه امروز افزایش ۵۰۰ هزار تومانی داشت و سکه گرمی بدون تغییر قیمت مبادله شد.

ربع سکه امروز ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

جدول قیمت و حباب سکه 24 اسفند 1401

حباب سکه امروز روند نامتوازنی داشت. سکه امامی و نیم رشد حباب داشتند و سایر قطعات سکه کاهش حباب ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی . امروز حباب سکه امامی یک میلیون و ۵۳۷ هزار تومان رشد داشت و وارد کانال هفته میلیونی شد.

برخلاف کاهش قیمت سکه، قیمت طلا رشد داشت. به نظر می‌رسد امروز قیمت طلا با رشد انس جهانی همراه شده است. در لحظه نگارش این گزارش انس طلا 1,924.05 دلار معامله شد.

هر مثقال طلا امروز ۱۴۴ هزار تومان گرانتر شد و با قیمت ۱۰ میلیون تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۳ هزار تومان رشد قیمت داشت و به قیمت دو میلیون و ۳۱۷ هزار تومان رسید. طلای دست دوم نیز همین مقدار گران شد و با قیمت دو میلیون و ۲۸۶ هزار تومان معامله شد.

روند بازار صعودی است

در همین راستا علی صادقین تحلیلگر بازارهای مالی با اشاره به تاثیر توافقات اخیر ایران با عربستان به تجارت‌نیوز گفت:« تاثیر این توافقات و اخبار توانست قیمت دلار و به تبع آن قیمت طلا و سکه را در کانال‌های پایین‌تر قرار دهد اما تاثیر تورم بر اقتصاد و بازارهای مالی را در میان‌مدت و بلندمدت باید در نظر داشت.»

وی با اشاره به تورم حدود ۴۷ تا ۴۸ درصدی سال آینده گفت:«قیمت در بازارهای مالی با توجه به قاعده برابری قدرت خرید صعودی است و روند قیمت در بازار طلا و سکه افزایشی است.»

علی صادقین هم با اشاره به تاثیر ۷۰ درصدی قیمت دلار بر بازار طلا و سکه گفت: «در حال حاضر انس جهانی طلا بازیگر فعالی در تعیین قیمت طلا و سکه نیست و پیش از این نیز قیمت‌ها تنها ۳۰ درصد، تحت تاثیر بازار اونس جهانی قرار داشت.»

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام ما در همین جهان زندگی میکنیم اگر طلا رشد جهانی داشته خوب ایران هم جزیی از همین جهان است وقتی صادق باشیم دنیا و مردمانش هم با ما صادق خواهند بود و مورد اعتماد خواهیم شد