کد مطلب: ۷۶۱۴۱۷

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ / دلار سکه را بالا کشید

پیش بینی قیمت طلا و سکه 27 بهمن 1401 / دلار سکه را بالا کشید

دیروز قیمت طلا و سکه دوباره سقف‌شکنی کرد و قیمت دلار هم در کانال ۴۰ هزار تومانی یک پله بالاتر رفت. با وجود کاهش قیمت انس جهانی قیمت در بازار فلز زرد افزایش شارپی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت طلا و سکه دیروز سقف‌شکنی کرد. بازار فلز زرد از ابتدای هفته (روز یکشنبه) افزایشی بوده است.

انتظار می‌رفت روند قیمت در بازار فلز زرد به صحبت‌های فرزین واکنش مثبت نشان دهد اما نه تنها دلار به عنوان یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت در بازار طلا و سکه کاهش نداشت، بلکه سکه سقف نیز زد.

دیروز انس جهانی طلا کاهش داشت اما افت ۳۰ دلاری انس جهانی طلا نیز نتوانست بر قیمت طلا و سکه اثر بگذارد. در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا ۱۸۳۶.۵۵ دلار شد.

برخی معامله‌گران معتقدند فعالان بازار سکه منابع مالی قوی دارند و در مواقعی که انس جهانی طلا روند کاهشی محسوسی دارد اقدام به خرید دلار می‌کنند تا قیمت سکه کاهش نداشته باشد.

دیروز دلار در کانال ۴۰ هزار تومان یک پله بالا رفت و قیمت سکه امامی نیز یک کانال رشد داشت و ۲۶ میلیون تومانی شد.

سکه امامی و بهار کانال عوض کردند

گفتنی است چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، قیمت در تمامی قطعات سکه رشد داشت اما بیشترین افزایش قیمت مربوط به سکه امامی بود. قیمت این قطعه از سکه ۸۰۰ هزار تومان رشد داشت. این مقدار افزایش قیمت باعث شد سکه امامی وارد کانال جدید قیمتی شود. در لحظه نگارش این گزارش این قطعه از سکه با قیمت ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

سکه بهار آزادی ۷۰۰ هزار تومان گران‌ شد و با قیمت ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد. این قطعه از سکه روز چهارشنبه در کانال ۲۳ میلیون تومانی قرار داشت و این افزایش باعث شد قیمت یک کانال بالاتر برود.

نیم سکه هم ۳۵۰ هزار تومان گران شد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز ۲۵۰ هزار تومان افزایش داشت و با قیمت ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه به ۶ میلیون تومان نزدیک شد

دیروز قیمت طلا نیز در نهایت روند افزایشی به خود گرفت. هر مثقال طلا با بیش از ۹۰ هزار تومان افزایش قیمت به نرخ حدودی ۹ میلیون و ۳۷۸ هزار تومانی رسید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲۱ هزار تومان گران‌ شد و با قیمت دو میلیون و ۱۶۴ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت هر گرم طلای دست دوم، دو میلیون و ۱۳۵ هزار تومان شد و ۲۱ هزار تومان افزایش داشت.

جدول قیمت و حباب سکه 26 بهمن 1401

در همین حال امروز حباب تمامی قطعات سکه افزایش داشت. بیشترین مقدار افزایش حباب مربوط به سکه امامی بود. حباب این قطعه ۴۰۰ هزار تومان افزایش داشت. در حال حاضر حباب سکه امامی با کانال ۶ میلیون تومانی تنها ۱۰۰ هزار تومان فاصله دارد.

دستکاری در بازار سکه مقطعی است

در همین راستا فردین آقابزرگی کارشناس بازارهای مالی با اشاره به دو متغییر تعیین‌کننده در بازار فلز زرد به تجارت‌نیوز گفت:«این بازار از دو متغییر ارز و انس جهانی اثر می‌گیرد. چشم‌انداز پیشروی نرخ طلای جهانی رو به رشد پیش‌بینی شده است.»

او ادامه داد:«اکثریت صاحب‌نظران روند رشد فلزات گرانبها و رنگی را رو به رشد می‌بینند. هم ارز و هم انس رو به رشد پیش‌بینی می‌شوند. بنابراین به جز مواردی که به صورت کنترل‌شده برخورد می‌شود، مطمئنا طلا و سکه نیز با شیب افزایش قیمت، رشد خواهند کرد.»

این کارشناس بازارهای مالی دخالت سکه‌بازان در بازار دلار را محتمل دانست و گفت:«نمی‌توان منکر شد، زیرا گاهی دیدیم که انس پایین می‌آید و انتظار داریم سکه هم پایین بیاید اما روند دلار صعودی می‌شود و قیمت در بازار فلز زرد کاهش نمی‌یابد.»

او خاطرنشان کرد: «این موضوع مانند زمانی است که آقای فرزین می‌گوید من می‌خواهم دلار را پایین بیاورم، اما قیمت دلار بالا می‌رود.»

آقابزرگی تاکید کرد: «در اقتصاد دستور حاکم نیست. عرضه، تقاضا و متغیرهای اقتصادی تعیین می‌کنند که شرایط تعادل در آن حوزه چگونه باشد. بنابراین چه دولت و چه بازاریان به صورت دستوری نمی‌توانند در بازار تاثیر بلندمدت بگذارند.»

او گفت:«امکان ایجاد شوک کوتاه‌مدت در بازار وجود دارد. اما اصول اقتصاد می‌گوید این تعادل در یک دوره کوتاه به دست می‌آیند. درست مثل اینکه آقای فرزین در پایین آوردن قیمت دلار موفق نیست، گروهی هم که سعی می‌کنند بازار ارز و طلا را پایین نگه دارند در طولانی‌مدت موفق نخواهند بود.»

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خاک توسرهرکس ببخشید واقعا حقشونه که تواین اوضاع زلزله وآخرالزمان مثل شغال افتادن به جون سکه ودلار. ان شاءالله درد بشه توجون دلالی که سفره مردم رابااین کارها کوچک کرد. شرم کنید حیا کنید

  • بهروز تهرانی

    ریاست محترم اتحادیه زمانی که که سکه ۲۰ میلیون تومان بود به مردم توصیه می‌کرد چون سکه در سقف است خرید نکنید.
    الان سکه از ۲۶ میلیون تومان هم رد شده و ایشان همچنان توصیه به نخریدن می‌کنند در حالی که اعیاد ماه شعبان و سال نو تقاضا برای سکه را بالاتر می‌برد.

    • ناشناس

      بنظر تون الان وقت خرید طلا هست

  • ناشناس

    هیچی نمیتوان گفت….مردم بدبخت شدن…خدا بخیر کنه….دو پلاستیک سیب زمینی و پیازکوچولو دیروز شد ۱۳۶۰۰۰ت….تورو خدا بفکر مردم بینوا باشین

  • ناشناس

    بفکر مردم باشید تورو خدا

  • Mn

    یکصد بیست هزار یورو خریدارم برای واریز به حساب خارج

  • ناشناس

    ایا اگر الان سکه بخریم میشود سود کرد امکتن دارد طلا بالاتر از این هم برود؟؟

  • رضا

    کشوری که تمام سیاست و اقتصاد خودش را در اختیار
    چین و روسیه بگذارد وضعیت تجارت و صادرات و رفاه
    مردم و کشور بهتر از این نخواهد شد.هر روز گرانی!!!!!