کد مطلب: ۷۸۹۹۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ / اثر تقاضا بر روند قیمت در بازار فلز زرد خنثی شد؟

پیش بینی قیمت طلا و سکه 28 اسفند 1401 / اثر تقاضا بر روند قیمت در بازار فلز زرد خنثی شد؟

دیروز قیمت طلا و سکه متاثر از قیمت انس جهانی و دلار در روند افزایشی قرار گرفت. بر همین اسلس، تحلیلگران بازار فلز زرد تقاضا را در بازار بی‌تاثیر دانستند.

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت طلا و سکه دی روز متاثر از افزایش قیمت اونس طلا و رشد قیمت دلار در روند صعودی قرار گرفت .

به نظر می‌رسد بازار شب عید شرایط را برای سکه‌بازان فراهم کرده تا به افزایش قیمت‌ها دامن بزنند و سکه و دلار را به سمت محدوده‌های بالاتر سوق دهند .

سفر مقامات ایرانی به امارات و فضای آرام سیاسی به ثبات نسبی بازارهای مالی در روزهای گذشته کمک کرده است . این در حالی است که آمار ۱۰ ساله حجم پول، از نقدینگی حکایت و نشان از تقویت انتظارات تورمی در بازار دارد .

رد اثر این رکورد را می‌توان در عملکرد ربع سکه در این هفته دید که با وجود آرام گرفتن فضای سیاسی و با تکیه بر افزایش تقاضای شب عید و رشد قیمت دلار و انس، بازدهی ۱۰ درصدی ثبت کرده است و با کمی تحریک در تقاضا، قیمت‌ آن رشد زیادی کرده است .

برگشت سکه از قله‌ ۳۰ میلیونی

با وجودی که انتظار می‌رفت بازار ارز دی روز متاثر از سفر شمخانی و روزهای پایانی سال در روند کاهشی قرار بگیرد اما دلار از نیمه کانال ۴۰ هزار تومانی دو پله صعود کرد . انس جهانی طلا نیز به قیمت ۱ . ۹۸۹ . ۳۴ دلاری رسید . این دو عامل باعث شد صبح امروز قیمت سکه از ک انال ۳۰ میلیون تومانی عبور کند . اما در میانه روز این قیمت کاهشی شد و به کانال ۲۰ میلیون تومانی برگشت .

این در شرایطی است که کارشناسان بازار معتقد بودند، تثبیت قیمت دلار و عدم حضور خریداران می‌تواند سکه را در موقعیت فشار کاهشی‌ها قرار دهد . اما روند افزایشی مولفه‌های تاثیرگذار بر بازار فلز زرد باعث روند صعودی قیمت طلا و سکه شد .

سکه گرمی فریز شد

دیروز ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی، در ابتدای روز در کانال ۳۰ میلیونی باز شد، در میانه روز ۲۹ میلیونی شد و در لحظه نگارش این گزارش با ۹۴ هزار تومان افزایش نسبت به روز پنجشنبه معامله شد .

دیروز سکه بهار در میان قطعات سکه بیشترین افزایش قیمت را داشت و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بیشتر از روز گذشته معامله شد . این قطعه از سکه به قیمت ۲۷ میلیون و ۹۸۴ هزار تومان رسید .

نیم سکه ۶۰۰ هزار تومان افزایش داشت و با قیمت ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد . ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان گران شد و به قیمت ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید . سکه گرمی بدون تغییر و با همان قیمت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی روز پنجشنبه معامله شد .

با افزایش قیمت انس، قیمت طلا نیز صعودی شد . هر مثقال طلا ۸۳۹ هزار تومان گرانتر شد و به قیمت ۱۰ میلیون و ۸۶۱ هزار تومان رسید . هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۹۱ هزار تومان افزایش به قیمت دو میلیون و ۵۰۶ هزار تومان رسید .

روند نامتوازن حباب قطعات سکه

جدول قیمت و حباب سکه 27 اسفند 1401

امروز قیمت حباب سکه روند متوازنی نداشت . حباب سکه امامی ‌ و سکه گرمی کاهش داشت . سایر قطعات سکه نیز افزایش قیمتی از ۶۰ تا نزدیک به ۴۰۰ هزار تومانی داشتند. حباب سکه امامی با کاهش یک میلیون تومانی به کانال ۶ میلیون تومانی برگشت .

تاثیر تقاضا در بازار فلز زرد خنثی است

در همین راستا ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره افزایش قیمت در بازار فلز زرد به تجارت‌نیوز گفت :« بازار فلز زرد ارتباط مستقیمی با قیمت انس جهانی و ارز داخلی دارد . با توجه به نزدیک شدن قیمت انس به محدوده دو هزار دلاری، قیمت طلا و سکه در مسیر صعودی قرار گرفته است .»

وی در پاسخ به اینکه آیا این افزایش قیمت متاثر از افزایش تقاضای پایان سال بوده است، خاطرنشان کرد :« در حال حاضر همکاران بازار طلا و سکه، به دنبال حساب و کتاب‌های پایان سال هستند و خیلی تقاضا به چشم نمی‌خورد .»

محمدولی با اشاره به سیاست‌های بهره و چاپ پول آمریکا و تاثیر آن بر افزایش قیمت انس افزود : «انس جهانی طلا در روزهای آینده نهایتا نوسان پنج درصدی داشته باشد و تغییر قیمت جهانی طلا جزئی خواهد بود .»

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام در باره رشد چشمگیر بازار سرمایه مطلبی ننوشتید!!!!!